Publications
This is a list of all pulications at SOL. Search for a specific publication in Lund University Research Portal.
Book chapters (page 35 of 97)
- Holmer, A. (2013). Greetings Earthlings! On Possible Features of Exolanguage. In Dunér, D. (Ed.) The History and Philosophy of Astrobiology: Perspectives on Extraterrestrial Life and the Human Mind (pp. 157-184). Cambridge Scholars Publishing.
- Holmer, A. (2013). Lexical clues on music and speech: the view from Seediq muuyas. In Berry, P. (Ed.) If I were a drongo bird (pp. 37-40). Musikhögskolan i Malmö.
- Holmer, A. (2013). Parallel grammars : on being separated by a common language. In Flyman Mattsson, A. & Norrby, C. (Eds.) Language Acquisition and Use in Multilingual Contexts (pp. 50-59), 52. Travaux de l'institut de linguistique de Lund.
- Holmer, A. (2013). Språkets arkitektur. In Johansson, V., Carling, G. & Holmer, A. (Eds.) Språket, människan och världen : människans språk 1-2 (pp. 181-206). Studentlitteratur AB.
- Holmer, A. (2013). Språkets byggklossar. In Johansson, V., Carling, G. & Holmer, A. (Eds.) Språket, människan och världen : människans språk 1-2 (pp. 165-180). Studentlitteratur AB.
- Holmer, A. & Carling, G. (2013). Språk i världen. In Johansson, V., Carling, G. & Holmer, A. (Eds.) Språket, människan och världen : människans språk 1-2 (pp. 91-124). Studentlitteratur AB.
- Horne, M. (2013). Acquisition of prosody : word accents, phrasing, and morphosyntax in a Swedish-English bilingual child at 30-32 months of age. In Flyman Mattsson, A. & Norrby, C. (Eds.) Language acquisition and use in multilingual contexts : theory and practice (Travaux de l'Institut de linguistique de Lund) (pp. 60-69), 52. Lund University (Media-Tryck).
- Håkansson, G. (2013). Att lära sig svenska i Malmö, Jyväskylä eller Melbourne. In Olofsson, M. (Ed.) Symposium 2012. Lärarrollen i svenska som andraspråk (pp. 152-164). Stockholms universitets förlag.
- Håkansson, G. (2013). Med lösa tyglar i klassrummet : om språkliga anpassningar och samspelet mellan lärare och elever. In Axelsson, M., Carlson, M., Franker, Q. & Sandwall, K. (Eds.) Profession, politik och passion (pp. 75-88). Institutet för svenska som andraspråk.
- Håkansson, G. (2013). Processability theory : explaining developmental sequences. In Garcia Mayo, M. d. P., Gutierrez Mangado, M. J. & Martinez Adrian, M. (Eds.) AILA Applied Linguistics Series, Contemporary Approaches to Second Language Acquisition (pp. 111-128), 9. John Benjamins Publishing Company.
- Håkansson, G. (2013). Utveckling och variation : en tillämpning av processbarhetsteorin på svenskt inlärarspråk. In Hyltenstam, K. & Lindberg, I. (Eds.) Svenska som andraspråk : i forskning, undervisning och samhälle (pp. 161-177). Studentlitteratur AB.
- Johansson, V. (2013). Att undersöka språk. In Johansson, V., Carling, G. & Holmer, A. (Eds.) Språket, människan och världen : människans språk 1-2 (pp. 315-334). Studentlitteratur AB.
- Johansson, V. (2013). Om den här boken. In Johansson, V., Carling, G. & Holmer, A. (Eds.) Språket, människan och världen : människans språk 1-2 (pp. 7-14). Studentlitteratur AB.
- Johansson, V. (2013). Writing – it's like learning a new language!. In Flyman Mattson, A. & Norrby, C. (Eds.) Language Acquisition and Use in Multilingual Contexts (pp. 70-79).
- Johansson, V., Andersson, A., Horne, M., Mårtensson, F., Roll, M., Strandviken, T. & Sayehli, S. (2013). Språk och hjärna. In Johansson, V., Carling, G. & Holmer, A. (Eds.) Språket, människan och världen : människans språk 1-2 (pp. 225-241). Studentlitteratur AB.
- Johansson, V., Blomberg, J., Håkansson, G. & Gullberg, M. (2013). Människan och språket. In Johansson, V., Carling, G. & Holmer, A. (Eds.) Språket, människan och världen : människans språk 1-2 (pp. 41-52). Studentlitteratur AB.
- Johansson, V., Holsanova, J., Johansson, R. & Wengelin, ?. (2013). Tala, läsa, skriva. In Johansson, V., Carling, G. & Holmer, A. (Eds.) Språket, människan och världen. (pp. 53-72). Studentlitteratur AB.
- Jonsson, B. (2013). Fredskvinnor och samhällsmödrar i kvinnors litteratur om världskriget. In Bergman, K., Helgason, J., Lundin, I., Regnell, A. & Steiner, A. (Eds.) "Det universella och det individuella". Festskrift till Eva Hættner Aurelius (pp. 47-54). Makadam förlag.
- Jonsson, B. (2013). Ulrike and the War: World War II, Mass Dictatorship and Nazism in the Eyes of a German Girl. In Schoenhals, M. & Sarsenov, K. (Eds.) Imagining Mass Dictatorships. The Individual and the Masses in Literature and Cinema (pp. 73-93). Palgrave Macmillan.
- Julien, M. & Garbacz, P. (2013). Prepositions expressing source in Norwegian. The Nordic Atlas of Language Structures Online (NALS),. The Text Laboratory, University of Oslo.
- Kerren, A., Kyusakova, M. & Paradis, C. (2013). From culture to text to interactive visualization of wine reviews. In Marchese, F. & Banissi, E. (Eds.) Knowledge visualization currents: from text to art to culture (pp. 85-110). Springer.
- Klingvall, E. (2013). Få and its passive complement. In Alexiadou, A. & Schäfer, F. (Eds.) Non-canonical passives (pp. 297-314). John Benjamins Publishing Company.
- Kupisch, T., Snape, N. & Stangen, I. (2013). Foreign language acquisition in heritage speakers: The acquisition of articles in L3-English by German-Turkish bilinguals. In Duarte, J. & Gogolin, I. (Eds.) Linguistic super-diversity in urban areas– research approaches. John Benjamins Publishing Company.
- Källkvist, M. (2013). Bilingualism in the university classroom and student engagement in deep learning approaches. In Flyman Mattsson, A. & Norrby, C. (Eds.) Language Acquisition and Use in Multilingual Contexts (pp. 80-91). Lund University Press.
- Källkvist, M. (2013). The Engaging Nature of Translation: A Nexus Analysis of Student-Teacher Interaction. In Tsagari, D. & Floros, G. (Eds.) Translation in Language Teaching and Assessment (pp. 115-134). Cambridge Scholars Publishing.