Publications
This is a list of all pulications at SOL. Search for a specific publication in Lund University Research Portal.
Book chapters (page 34 of 95)
- Håkansson, G. (2013). Med lösa tyglar i klassrummet : om språkliga anpassningar och samspelet mellan lärare och elever. In Axelsson, M., Carlson, M., Franker, Q. & Sandwall, K. (Eds.) Profession, politik och passion (pp. 75-88). Institutet för svenska som andraspråk.
- Håkansson, G. (2013). Processability theory : explaining developmental sequences. In Garcia Mayo, M. d. P., Gutierrez Mangado, M. J. & Martinez Adrian, M. (Eds.) AILA Applied Linguistics Series, Contemporary Approaches to Second Language Acquisition (pp. 111-128), 9. John Benjamins Publishing Company.
- Håkansson, G. (2013). Utveckling och variation : en tillämpning av processbarhetsteorin på svenskt inlärarspråk. In Hyltenstam, K. & Lindberg, I. (Eds.) Svenska som andraspråk : i forskning, undervisning och samhälle (pp. 161-177). Studentlitteratur AB.
- Johansson, V. (2013). Att undersöka språk. In Johansson, V., Carling, G. & Holmer, A. (Eds.) Språket, människan och världen : människans språk 1-2 (pp. 315-334). Studentlitteratur AB.
- Johansson, V. (2013). Om den här boken. In Johansson, V., Carling, G. & Holmer, A. (Eds.) Språket, människan och världen : människans språk 1-2 (pp. 7-14). Studentlitteratur AB.
- Johansson, V. (2013). Writing – it's like learning a new language!. In Flyman Mattson, A. & Norrby, C. (Eds.) Language Acquisition and Use in Multilingual Contexts (pp. 70-79).
- Johansson, V., Andersson, A., Horne, M., Mårtensson, F., Roll, M., Strandviken, T. & Sayehli, S. (2013). Språk och hjärna. In Johansson, V., Carling, G. & Holmer, A. (Eds.) Språket, människan och världen : människans språk 1-2 (pp. 225-241). Studentlitteratur AB.
- Johansson, V., Blomberg, J., Håkansson, G. & Gullberg, M. (2013). Människan och språket. In Johansson, V., Carling, G. & Holmer, A. (Eds.) Språket, människan och världen : människans språk 1-2 (pp. 41-52). Studentlitteratur AB.
- Johansson, V., Holsanova, J., Johansson, R. & Wengelin, ?. (2013). Tala, läsa, skriva. In Johansson, V., Carling, G. & Holmer, A. (Eds.) Språket, människan och världen. (pp. 53-72). Studentlitteratur AB.
- Jonsson, B. (2013). Fredskvinnor och samhällsmödrar i kvinnors litteratur om världskriget. In Bergman, K., Helgason, J., Lundin, I., Regnell, A. & Steiner, A. (Eds.) "Det universella och det individuella". Festskrift till Eva Hættner Aurelius (pp. 47-54). Makadam förlag.
- Jonsson, B. (2013). Ulrike and the War: World War II, Mass Dictatorship and Nazism in the Eyes of a German Girl. In Schoenhals, M. & Sarsenov, K. (Eds.) Imagining Mass Dictatorships. The Individual and the Masses in Literature and Cinema (pp. 73-93). Palgrave Macmillan.
- Julien, M. & Garbacz, P. (2013). Prepositions expressing source in Norwegian. The Nordic Atlas of Language Structures Online (NALS),. The Text Laboratory, University of Oslo.
- Kerren, A., Kyusakova, M. & Paradis, C. (2013). From culture to text to interactive visualization of wine reviews. In Marchese, F. & Banissi, E. (Eds.) Knowledge visualization currents: from text to art to culture (pp. 85-110). Springer.
- Klingvall, E. (2013). Få and its passive complement. In Alexiadou, A. & Schäfer, F. (Eds.) Non-canonical passives (pp. 297-314). John Benjamins Publishing Company.
- Kupisch, T., Snape, N. & Stangen, I. (2013). Foreign language acquisition in heritage speakers: The acquisition of articles in L3-English by German-Turkish bilinguals. In Duarte, J. & Gogolin, I. (Eds.) Linguistic super-diversity in urban areas– research approaches. John Benjamins Publishing Company.
- Källkvist, M. (2013). Bilingualism in the university classroom and student engagement in deep learning approaches. In Flyman Mattsson, A. & Norrby, C. (Eds.) Language Acquisition and Use in Multilingual Contexts (pp. 80-91). Lund University Press.
- Källkvist, M. (2013). The Engaging Nature of Translation: A Nexus Analysis of Student-Teacher Interaction. In Tsagari, D. & Floros, G. (Eds.) Translation in Language Teaching and Assessment (pp. 115-134). Cambridge Scholars Publishing.
- Larsson, B. (2013). Is Fictional Literature Incapable of Imagining the Shoah?. In Schoenhals, M. (Ed.) Imagining Mass dictatorships (pp. 121-143). Palgrave Macmillan.
- Loman, R. (2013). Medansvar och missnöje. In Forsare, M. & Mølle Lindelöf, A. (Eds.) Publik i perspektiv : teaterarbete i Öresundsregionen (pp. 33-52), Centrum för Danmarksstudier 29. Makadam förlag.
- Manninen, S. (2013). Resultative passives in Finnish. In Brandtler, J., Molnar, V. & Platzack, C. (Eds.) Approaches to Hungarian: Papers from the 2011 Lund Conference. John Benjamins Publishing Company.
- Marklund, A. (2013). Zwischen Himmel und Hölle: Ein Bündel Skandinavischer Filme in der Arthaus-Collection – von Antichrist bis Wie im Himmel. In Krysztofiak, M. (Ed.) Transkulturelle Identität undûbersetzungsmodelle skandinavischer Literatur (pp. 183-196). Peter Lang Publishing Group.
- Möller, D. (2013). Allting skiftar, men intet förgår : en inledning till Ovidius’ Metamorfoser. In Möller, D., Ehrenkrona, C. & Vahlquist, S. (Eds.) Förvandlingar : i femton böcker av Publius Ovidius Naso. I fullständig svensk tolkning av Harry Armini. Ursprungligen utgiven på uppdrag av Svenska Akademien, under redaktion av Tönnes Kleberg och med ett mytologiskt register av Bror Olsson. Här med en nyskriven inledning av Daniel Möller. Ruin.
- Nykvist, K. (2013). Through the Eyes of a Child: Childhood and Mass Dictatorship in Modern European Literature. In Michael, S. & Karin, S. (Eds.) Imagining Mass Dictatorships. The Individual and the Masses in Literature and Cinema. Palgrave Macmillan.
- Ohlsson, A. (2013). Challenging the ‘Holocaust-reflex’: Imre Kertész’s Fatelessness: A Novel. In Schoenhals, M. & Sarsenov, K. (Eds.) Imagining Mass Dictatorships: The Individual and the Masses in Literature and Cinema. Palgrave Macmillan.
- Paradis, C. & Willners, C. (2013). Negation and approximation as configurational construals in SPACE. In Paradis, C., Hudson, J. & Magnusson, U. (Eds.) The Construal of Spatial Meaning Windows into Conceptual Space. Oxford University Press.