Publications
This is a list of all pulications at SOL. Search for a specific publication in Lund University Research Portal.
Articles (page 71 of 87)
- Sonesson, G. (2004). The Globalisation of Ego and Alter. An essay in Cultural Semiotics. Semiotica, 148, 153-173. Mouton de Gruyter.
- Steensland, L. (2004). Serbskaja zagadka: fragment serbskoj rukopisi v sobranijach Lundskogo universiteta. [A Serbian Mystery: A Fragment of a Serbian Manuscript at Lund University]. Scando-Slavica, 50, 64-153. Routledge.
- Törnquist-Plewa, B. (2004). Enade vi stod? Postsovjetiska berättelser om andra världskriget i Vitryssland. Nordisk Østforum, 3/18, 325-344. Cappelen Damm Akademisk.
- Törnquist-Plewa, B. & Nowak, M. (2004). Några reflexioner kring EU:s östutvidgning. Politologen, 5-9. Statsvetenskapliga förbundet.
- Warren, B. (2004). Anaphoric pronouns of metonymic expressions. metaphorik.de, 7.
- Barddal, J. & Eythorsson, T. (2003). The change that never happened: the story of oblique subjects. Journal of Linguistics, 39, 439-472. Cambridge University Press.
- Burenhult, N. (2003). Attention, accessibility, and the addressee: the case of the Jahai demonstrative ton. Pragmatics, 13, 363-379.
- Carling, G. (2003). Fragments bilingues du Yogashataka: Révision commentée de l’édition de Jean Filliozat. Tocharian and Indo-European Studies, 10, 37-68. TIES.
- Carling, G. (2003). New look at the Tocharian B medical manuscript IOL Toch 306 (Stein Ch.00316.a2) of the British Library – Oriental and India Office Collections. Historische Sprachforschung, 116, 75-95. Vandenhoeck and Ruprecht GmbH and Co. KG.
- Diab, H. & Eksell, K. (2003). Dikter av Mahmoud Darwish i översättning. Nagd: Tidsskrift for Mellemöstens litteratur, 5, 82-90. Carsten Niebuhr Instituttet, Københavns univ..
- Einarsson, J. (2003). Jag hatar ordet privilegierad – Om att rota i elevers sociala bakgrund. Utbildning & Demokrati: Tidskrift för didaktik och utbildningspolitik. Uppsala Universitet, Centrum för didaktik.
- Enkvist, I. (2003). Anarchy in French Schools. Axess, november. Axess Publishing AB.
- Enkvist, I. (2003). Cuba y Castro fueron decisivos en el desarrollo del pensamiento de Vargs Llosa. Revista Hispano Cubana. Fundación Hispano Cubana.
- Enkvist, I. (2003). Cuba y Fidel Castro fueron decisivos en el desarrollo del pensamiento de Vargas Llosa. Revista Hispano Cubana HC. Fundación Hispano Cubana.
- Enkvist, I. (2003). Education as a battlefield of regional nationalisms in Spain. Moderna Språk, 97, 90-96. Lärarna i moderna språk.
- Enkvist, I. (2003). Ética y estética en la investigación literaria. Espéculo: Revista de Estudios Literarios. Universidad Complutense de Madrid.
- Enkvist, I. (2003). La educación como campo de batalla de los nacionalismos en España. Moderna Språk. Lärarna i moderna språk.
- Enkvist, I. (2003). Poder, querer y osar en la investigación literaria. Contexto, 6, 129-138. Universidad de los Andes, Venezuela.
- Falk, C. & Riad, T. (2003). Introduction. Nordic Journal of Linguistics, 26, 127-131. Cambridge University Press.
- Fogelmark, S. (2003). The anonymous Rome 1522 'Chrysoloras': A newly discovered Greek press. Papers of the Bibliographical Society of America, 97, 5-42. Bibliographical Society of America.
- Holmberg, B. (2003). ’Saliga de som är främlingar!' Om nostalgi i arabisk litteratur. Karavan, 34-45. Föreningen Karavan.
- Hult, F. (2003). English on the streets of Sweden: An ecolinguistic view of two cities and a language policy. Working Papers in Educational Linguistics, 19, 43-63.
- Håkansson, D. (2003). Ledarspråk i förändring?. Språk och stil, 215-228. Adolf Noreen-sallskapet for Svensk Sprak- och Stilforskning.
- Håkansson, G. & Norrby, C. (2003). Vad kostar dem? : de, dem eller dom. Språkvård, 11-16. Språkrådet.
- Håkansson, G., Salameh, E.-K. & Nettelbladt, U. (2003). Measuring language development in bilingual children: Swedish- Arabic children with and without language impairment. Linguistics, 41, 255-288. De Gruyter.