Publications
This is a list of all pulications at SOL. Search for a specific publication in Lund University Research Portal.
Articles (page 72 of 86)
- Haidar, J. (2002). Digter av Jalil Haidar. Nagd: Tidsskrift for Mellemöstens litteratur, 59-65. Carsten Niebuhr Instituttet, Københavns univ..
- Hedling, E. (2002). Filmen som historiograf eller historisk källa?. Historisk Tidskrift, 122, 75-77. Svenska historiska föreningen.
- Hedling, O. (2002). Amerikanska mardrömmar. Filmhäftet, 30, 4-8. Filmhäftet.
- Hedling, O. (2002). Med volymen på elva: om några nyare rockfilmer. Filmhäftet, 30, 36-41. Filmhäftet.
- Hoadley, M. (2002). Revitalize and Reposition Indonesian Public Administration, the Legacy of Law. Jurnal Administrasi Publik, 1, 3-24. Centre for Public Policy and Management Studies, UNPAR, Bandung.
- Håkansson, G., Pienemann, M. & Sayehli, S. (2002). Transfer and typological proximity in the context of L2 processing. Second Language Research, 18, 250-273. SAGE Publications.
- Jakobsson, U. (2002). Om det metaforiska mötet mellan konkreta verb som svenskans gå och ligga och engelskans run. Språk och stil, 12, 189-210. Institutionen för nordiska språk, Uppsala universitet.
- Josefsson, G. (2002). The use and function of non-finite clauses in Swedish child language. Language Acquisition: A Journal of Developmental Linguistics, 14, 273-320. Taylor & Francis.
- Möller, D. (2002). Dock är vi alla som ett gräs : om Erik Lindegren och barockpoesin. Tidskrift för litteraturvetenskap, 69-80. Föreningen för utgivande av Tidskrift för litteraturvetenskap.
- Rosenkvist, H. (2002). Etymologisk teori och konditionalt "om". Folkmålsstudier, 41, 213-223. Föreningen för Nordisk Filologi.
- Salameh, E.-K., Nettelbladt, U., Håkansson, G. & Gullberg, B. (2002). Language impairment in Swedish bilingual children: a comparison between bilingual and monolingual children in Malmö. Acta Pædiatrica, 91, 229-234. Wiley-Blackwell.
- Schönström, R. (2002). Stenarna börjar tala: Gester, citat och ordspråk i Bertolt Brechts dramatik. Tidskrift för litteraturvetenskap, 2002:1, 3-27. Föreningen för utgivande av Tidskrift för litteraturvetenskap.
- Sigurðsson, H. A. (2002). To be an oblique subject: Russian vs. Icelandic. Natural Language & Linguistic Theory, 20, 691-724. Springer.
- Sonesson, G. (2002). Au délà du montage, la rhétorique du cinéma. Visio, 7, 155-170. Association internationale de sémiotique visuelle.
- Sonesson, G. (2002). Dos modelos de la globalización. Criterion, 33, 107-134. Casa de las Américas, La Habana, Cuba..
- Sonesson, G. (2002). The act of interpretation. A view form semiotics. Galáxia, 67-99. PUC.SP.
- Sonesson, G. (2002). The Life of Culture – and other Signs – in Nature – and Vice-Versa. Athanor, 8, 93-106. Meltemi editore, Roma.
- Strömqvist, S., Johansson, V., Kriz, S., Ragnarsdóttir, H., Aisenman, R. & Ravid, D. (2002). Toward a crosslinguistic comparison of lexical quanta in speech and writing. Written Language and Literacy, 5, 45-67.
- Svensson, L.-H. (2002). Jesper Svenbro: In translation (An introduction with a selected poems translated into english. Boundary 2, 29, 25-34. Duke University Press.
- Teleman, U. (2002). Swedish standard language. History and future. Idun, 317-334.
- Tenngart, P. (2002). Poetry as music : The significance of musicalized poetry in the aftermath of Swedish modernism. Internationale Forschungen zur Allgemeinen und Vergleichenden Literaturwissenschaft, 62, 149-161. Rodopi.
- Tolchinsky, L., Johansson, V. & Zamora, A. (2002). Text openings and closings. Textual Autonomy and differentiation. Written Language and Literacy, 6, 219-253.
- Törnquist-Plewa, B. (2002). Haperende natievorming. Die Unie Tussen Wit-Rusland en Rusland. Oost-Europa Verkenningen.
- Törnquist-Plewa, B. & Bernsand, N. (2002). Nationsbildningsprocesserna i Karpaterna : Rusynerna och Andy Warhol. Nordisk Østforum, 16, 131-146. Cappelen Damm Akademisk.
- Wadsö-Lecaros, C. (2002). “Lessons in the Art of Instruction” : Education in Theory and Practice in Anne Brontë’s Agnes Grey. NJES: Nordic Journal of English Studies, 1, 133-151. Göteborgs universitet, Nordic Association of English Studies.