Publications
This is a list of all pulications at SOL. Search for a specific publication in Lund University Research Portal.
Articles (page 70 of 86)
- Enkvist, I. (2003). Cuba y Castro fueron decisivos en el desarrollo del pensamiento de Vargs Llosa. Revista Hispano Cubana. Fundación Hispano Cubana.
- Enkvist, I. (2003). Cuba y Fidel Castro fueron decisivos en el desarrollo del pensamiento de Vargas Llosa. Revista Hispano Cubana HC. Fundación Hispano Cubana.
- Enkvist, I. (2003). Education as a battlefield of regional nationalisms in Spain. Moderna Språk, 97, 90-96. Lärarna i moderna språk.
- Enkvist, I. (2003). Ética y estética en la investigación literaria. Espéculo: Revista de Estudios Literarios. Universidad Complutense de Madrid.
- Enkvist, I. (2003). La educación como campo de batalla de los nacionalismos en España. Moderna Språk. Lärarna i moderna språk.
- Enkvist, I. (2003). Poder, querer y osar en la investigación literaria. Contexto, 6, 129-138. Universidad de los Andes, Venezuela.
- Falk, C. & Riad, T. (2003). Introduction. Nordic Journal of Linguistics, 26, 127-131. Cambridge University Press.
- Fogelmark, S. (2003). The anonymous Rome 1522 'Chrysoloras': A newly discovered Greek press. Papers of the Bibliographical Society of America, 97, 5-42. Bibliographical Society of America.
- Holmberg, B. (2003). ’Saliga de som är främlingar!' Om nostalgi i arabisk litteratur. Karavan, 34-45. Föreningen Karavan.
- Hult, F. (2003). English on the streets of Sweden: An ecolinguistic view of two cities and a language policy. Working Papers in Educational Linguistics, 19, 43-63.
- Håkansson, D. (2003). Ledarspråk i förändring?. Språk och stil, 215-228. Institutionen för nordiska språk, Uppsala universitet.
- Håkansson, G. & Norrby, C. (2003). Vad kostar dem? : de, dem eller dom. Språkvård, 11-16. Språkrådet.
- Håkansson, G., Salameh, E.-K. & Nettelbladt, U. (2003). Measuring language development in bilingual children: Swedish- Arabic children with and without language impairment. Linguistics, 41, 255-288. De Gruyter.
- Lagerkvist, J. (2003). Chinese intellectuals' thoughts on the Internet - Introduction. Contemporary Chinese Thought, 35, 3-7. M. E. Sharpe.
- Larsson, B. (2003). Litteraturen och dess förhållande till verkligheten. Att falla eller inte falla för den referentiella frestelsen. Kungl. Humanistiska Vetenskapssamfundet. Årsberättelse. Kungliga Humanistiska vetenskapssamfundet i Lund.
- Malmgren, G. (2003). Svenskämnet som demokrati- och värdegrundsämne. Utbildning & Demokrati: Tidskrift för didaktik och utbildningspolitik, 12, 63-76. Uppsala Universitet, Centrum för didaktik.
- Manninen, S. (2003). To raise or not to raise: the case of Finnish relative clauses. Nordlyd, 31.
- Möller, D. (2003). Dödens demokrati : om en tanke i 1600-talets förgängelsediktning. Res Publica, 79-94. Brutus Östlings Bokförlag Symposion.
- Nauclér, K. & Magnusson, E. (2003). Läsinlärning och läsutveckling hos barn med olika språkliga förutsättningar. Läsning, 28, 3-6. Swedish Council of the International Reading Association.
- Norrby, C. & Håkansson, G. (2003). Kan jag hjälpa dig med något? Om tilltal i en servicesituation. Språk och stil, 13, 1-30. Institutionen för nordiska språk, Uppsala universitet.
- Nyberg, L. (2003). Signifying Substance: A Cultural Analysis of Early Modernist Language Practice. NJES: Nordic Journal of English Studies, 2, 145-164. Göteborgs universitet, Nordic Association of English Studies.
- Paradis, C. (2003). Is the notion of linguistic competence relevant in Cognitive Linguistics. Annual Review of Cognitive Linguistics, 247-271. John Benjamins Publishing Company.
- Pereswetoff-Morath, A. (2003). "Simulacra of Hatred": On the Occasion of an Historiographical Essay by Mr. Dennis Eoffe. Ab Imperio, 603-650. Ab Imperio.
- Pereswetoff-Morath, A. (2003). “Otiosorum hominum receptacula”: Orthodox Religious Houses in Ingria, 1615–52. Scando-Slavica, 49, 101-125. Taylor & Francis.
- Ransdell, S. & Wengelin, ?. (2003). Socioeconomic and sociolinguistic predictors of children’s L2 and L1 writing quality. Arobase, 1-2, 22-29. EPHE, Laboratoire de psychologie du développement Université de Rouen, Faculté des lettres et sciences humaines.