Publications
This is a list of all pulications at SOL. Search for a specific publication in Lund University Research Portal.
Conference contributions (page 8 of 77)
- Andersson, L. G., Mikaelsson, C. & Forsberg, J. (2020). Brevväxling som pedagogisk metod. In Markussen, H. & Mårtensson, K. (Eds.) Levande lärmiljöer : proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2018 (pp. 79-83). Humanistiska och teologiska fakulteterna, Lunds universitet.
- Bandh, E. & Lundin, K. (2020). Läromedel och språkets hierarkiska struktur.
- Bernhardsson, K. & Stenbeck, E. (2020). Läsa, lyssna och tolka det mänskliga : Skönlitteraturens möjligheter på läkarutbildningen. In Markussen, H. & Mårtensson, K. (Eds.) Levande lärmiljöer : proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2018 (pp. 55-66). Joint Faculties of Humanities and Theology, Lund University.
- Blomqvist, J. (2020). Apologetics and Rhetoric in the Ad Diognetum. In af Hällström, G. (Ed.) Papers and Monographs of the Finnish Institute at Athens, Apologists and Athens : Early Christianity Meets Ancient Greek Thinking (pp. 31-47), XXV. Finnish Institute at Athens.
- Carling, G., Erben Johansson, N. & Frid, J. (2020). The evolutionary mechanisms of vocal iconicity. : A study on basic vocabulary of the Indo-European family.
- Cathcart, C. A. & Yager, J. (2020). Linguistic stability and change under small-scale egalitarian language contact : a mixture model approach.
- Colonna Dahlman, R. (2020). Comunicazione implicita nel linguaggio giuridico legislativo. In Visconti, J., Manfredini, M. & Coveri, L. (Eds.) Quaderni della Rassegna, Linguaggi settoriali e specialistici : sincronia, diacronia, traduzione, variazione : atti del 15. Congresso SILFI, Società internazionale di linguistica e filologia italiana (Genova, 28-30 maggio 2018) / a cura di Jacqueline Visconti, Manuela Manfredini, Lorenzo Coveri, 169. Franco Cesati Editore.
- Gustafsson, A. W. (2020). Samhällsklyftor och språkklyftor : med skolan som exempel. In Haapamäki, S., Forsman, L. & Huldén, L. (Eds.) Svenskans beskrivning, Svenskans beskrivning 37 : Förhandlingar vid trettiosjunde sammankomsten Åbo 8-10 maj 2019 (pp. 39-55), 37. Åbo Akademi.
- Gyllstad, H., Sundqvist, P. & Källkvist, M. (2020). Vocabulary learning under three different language conditions in foreign/second language (L2) English classrooms in Sweden.
- Gyllstad, H., Sundqvist, P., Källkvist, M. & Sandlund, E. (2020). Vocabulary learning under three different language conditions in six multilingual L2 English classrooms in Sweden.
- Heinat, F. & Klingvall, E. (2020). Size matters.
- Hildeman Sjölin, M. (2020). En man för alla tider – eller?. In Marling, S. (Ed.) Varför ska man spela de här gamla pjäserna? : Romateaterns Shakespearesymposium 2019 (pp. 52-61). Makadam förlag.
- Jansson, O. (2020). Ökad studentaktivitet och studentsamverkan genom asynkrona klassrum : Exempel från litteraturvetenskap. In Markussen, H. & Mårtensson, K. (Eds.) Levande lärmiljöer : Proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2018 (pp. 99-111). Humanistiska och teologiska fakulteterna.
- Katourgi, A. (2020). Tankstreck i brödtext och rubriker : Förslag till en ny skiljeteckensnormering. In Haapamäki, S., Forsman, L. & Huldén, L. (Eds.) Svenskans beskrivning, Svenskans beskrivning 37 : Förhandlingar vid trettiosjunde sammankomsten, Åbo 8–10 maj 2019 (pp. 111-123), 37. Åbo Akademi.
- Klingvall, E. & Heinat, F. (2020). Monotone decreasing quantifiers and polarity.
- Källkvist, M. & Hult, F. M. (2020). Multilingualism as problem or resource? : Negotiating space for languages other than Swedish and English in university language planning.
- Källkvist, M., Gyllstad, H. & Sundqvist, P. (2020). Language Practices in a Multilingual English Classroom : Student Attitudes to Monolingual, Bilingual and Multilingual Practices.
- Källkvist, M., Gyllstad, H., Sandlund, E. & Sundqvist, P. (2020). Students and their teacher as language-policy makers in two multilingual secondary-school English classrooms.
- Paradis, C. (2020). Negotiating stances across speaker turns in everyday conversation.
- Pöldvere, N., Johansson, V. & Paradis, C. (2020). On the importance of audio material in spoken linguistics : A case study of the London–Lund Corpus 2.
- Pöldvere, N., Johansson, V. & Paradis, C. (2020). The interplay between social motivation and cognitive facilitation in dialogic resonance.
- Rabbimov, I., Mporas, I., Simaki, V. & Kobilov, S. (2020). Investigating the Effect of Emoji in Opinion Classification of Uzbek Movie Review Comments. Lecture Notes in Computer Science, Speech and Computer. SPECOM 2020, 12335, 435-445. Springer.
- Sabatakakis, V. (2020). Σουηδοί περιηγητές στον ελλαδικό χώρο κατά τον 18ο αιώνα και το προς δημοσίευση ανέκδοτο ημερολόγιο του Σουηδού πάστορα A. F. Sturtzenbecker toy 1784. In Sabatakakis, V. (Ed.) Proceedings : The Greek World in Periods of Crisis and Recovery, 1204-2018 (pp. 451-466), 4. European Society of Modern Greek Studies.
- Seitanidi, E., Simaki, V. & Paradis, C. (2020). ‘We Simply Organic! #WeLoveorganic #organicfood’ : Data compilation and contrastive analysis of consumer texts about organic food.
- Simaki, V. (2020). Getting into the influencer's head : Stance-taking in social media discourse.