Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "spanska" gav 1551 sökträffar
No title
No title
No title
No title
Parting from Henri Meschonnic’s poetics of rhythm, this study explores the rhythmic configuration in eight poems of Juan José Saer’s barely commented poetry collection, El arte de narrar. Poemas (2000). Meschonnic’s poetics conceives of rhythm as the movements of a form, which is open and multiple and whose dispositions reveal a poetic subject’s voice, orality and corporeal nature. This study depa
No title
No title
In the following Master’s thesis I examine two central concepts in the development of the Latin-American novel of the 20th century: the Marvelous Real (lo real maravilloso) and the American Baroque (lo barroco americano), both developed by the Cuban author Alejo Carpentier (1904-1980). In the study, following some biographical considerations, two original texts by Carpentier are presented; the fir
No title
Microsoft Word - Litteraturlista SPAB07
Microsoft Word - Litt. SPDA01 VT23
No title
El objetivo de este estudio es examinar la selección literaria de español como asignatura académica en Suecia del periodo 2000-2017 con enfoque en la cuestión de género. La hipótesis es que la universidad, en su calidad de institución transmisora, privilegia la literatura consagrada, de autor masculino, y que los estudiantes en alto grado se dejan orientar por la selección de los docentes. El estu
Argumentation och textbindning i "Elogio y refutación del ingenio" av José Antonio Marina
Rapport eller stridsskrift? Strategier för att överföra argumentationen från källtext till måltext i en rapport om gruvindustrin i Guatemala
No title
Undervisningsmaterial som numera används vid Universitetet i Alcalá de Henares (Spanien) vid statligt subventionerad undervisning av invandrare
Externa medbedömare i examination : Perspektiv från lärare och kvalitetssamordnare
Politisk aktivism är skadlig för högskolan
Falsk bild av en högskola med könsmaktsordning
No title
No title
Motivation och talande i språkklassrummet
Forskning visar att träning i att använda målspråket behövs för att befästa språkkunskaperna och att högre muntlig användning av målspråket av både lärare och elever i under- visningen leder till högre resultat. Samtidigt finns det utmaningar i att förmå eleverna att våga öva på just att tala målspråket. Med detta som utgångspunkt undersöktes vad som påverkar motivationen hos elever i årskurs 8 fö