Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 530490 sökträffar

Kan man köpa sig en ny mansroll?

Reklam existerar i nästan alla människors liv och företag kan genom sin marknadsföring vara en bidragande faktor till vilka normer som accepteras av samhället. Att undersöka attityder kring hur reklam kan påverka män och kvinnors identitet är således relevant eftersom vi lever i en konsumentkultur där kommersiella resurser är med och skapar våra identiteter. Efter att ha introducerat vårt fenomen

UEFAs stolpträff i varumärkeskommunikationen - En kvalitativ analys av könsinkluderande omprofilering i digital varumärkeskommunikation

Ett rörligt samhälle med skiftande värderingar ställer olika krav på organisationer om kontinuerlig förnyelse. Varumärken med stark koppling till föråldrade ideal finner sig därmed i en paradoxal situation med krav på förnyelse inom kärnvärderingar och segment som tidigare varit framgångsfaktorer. Sådana förändringar leder således till traditionellt motsägande ståndpunkter och kan uppfattas som inA dynamic society with shifting ideals puts pressure on organisations to continuously change. Brands with strong associations of conservative values therefore find themselves in a paradoxical situation with public demand for a change in core values and organisational segments previously associated with success. Such changes consequently lead to traditionally contradictory standpoints and could be

Minoritetsstress och vägen mot psykiskt välmående: En studie om självmedkänsla och psykologisk flexibilitet som förebyggande metoder

Forskning visar att upplevelser av diskriminering och modern rasism (bland annat mikroaggressioner) har en negativ belastning på den psykiska hälsan bland etniska minoriteter och marginaliserade grupper. Detta har förklarats bland annat genom begreppet minoritetsstress men det finns fortfarande kunskapsluckor i hur man kan förebygga detta. Denna studie syftade till att bidra till detta växande forResearch shows that experiences of discrimination and modern racism (including micro-aggressions) have a negative impact on the mental health of ethnic minorities and marginalized groups. This has been explained for instance by the concept of minority stress, but there are still gaps in science on how to prevent this. This study aimed to contribute to this growing field of research by examining se

What is it good for, absolutely nothing? The European short-selling restriction and the effects on volatility during the Covid-19 pandemic

The aim of this study is to examine if the stated reason for the implementation of the short-selling restrictions by regulators during the Covid-19 crisis actually achieved a decrease in volatility. This study has its theoretical foundation in the role of short-sellers in equity markets. With the aim to investigate the effect that restricting short-selling have on volatility. The sample consists o

Sverige genom främmande ögon: En kvalitativ studie om hur tvärkulturell kommunikation kan stärka ett internt platsvarumärke

Det har skett stora förändringar i resebeteendet, inte minst under covidpandemin. Det ökade intresset för att resa inom landet förväntas bestå och ett lands varumärke samt identitet spelar en betydande roll för turistnäringen. Globaliseringen gör det allt svårare att differentiera sig som land, samtidigt som multikulturella befolkningar erbjuder nya möjligheter och utmaningar. Den här studien undeThere have been major changes in travel behavior, primarily due to the COVID-19 pandemic. The increased interest in domestic travel is expected to continue and the brand and identity of nations play a significant role in the tourism industry. Furthermore, globalization presents challenges for nations when differentiating themselves on the market, at the same time as multicultural populations offer

När politikerna själva har ordet: en kvalitativ studie av retoriken i Miljöpartiets videobloggar direkt från Bryssel

När politikerna själva har ordet Denna studie undersöker vad som händer när den politiska kommunikationen förflyttas från de traditionella nyhetsmedierna till den politiska organisationen, och därmed inte är beroende av journalister och gatekeepers längre. Samt om en politisk organisation, genom sin Youtube-kanal, i själva verket kan göra anspråk på att likställas med traditionell journalistik. UtWhen the politicians have the floor This study examines what happens when political communication is shifted from the traditional news media to the political organization itself, and thus is no longer dependent on journalists and gatekeepers. As well as whether a political organization, through its YouTube channel, can in fact claim to be equivalent to traditional journalism. Based on previous res

Att nå ut, nå fram och få gehör. En studie av diskursiv förändring i MSBs kommunikation på Twitter under covid-19 pandemin.

Information, rekommendationer och råd från statliga myndigheter har en stor inverkan på det svenska samhället. Den svenska strategin under covid-19 pandemin har varit omdiskuterad i termer av såväl övergripande krishanteringsstrategi som hur myndigheter kommunicerat allmänna råd och restriktioner till svenska medborgare. Digitaliseringens framväxt möjliggör även för myndigheter att kommunicera dirInformation, recommendations and advice from public authorities have a major impact on the Swedish society. The Swedish strategy during the covid-19 pandemic has been discussed in terms of both crisis management and how authorities have communicated restrictions to Swedish citizens. The emerging digitalisation enables authorities to communicate directly to the citizens through social media, which

Intervjustudie av personer med ledarpositioner inom startup-företag, om hur de påverkats av och hanterat personalförändringar

Syftet med denna studie var att undersöka hur personer som leder startup-team rapporterar att teamet påverkats av personalförändringar, och hur de hanterat dessa inom företaget. Eftersom startup tenderar att präglas av mycket personalförändringar och förväntas leverera snabba resultat, finns där ett särskilt intresse att kunna hantera personalförändringar så effektivt som möjligt. Framförallt ämnaThe purpose of this study is to investigate how people who manage startup teams report that the team is affected by team member change and how such change is handled within a company. Even though frequent team member changes are common in startups, fast results and efficient working are still expected, therefore there is big interest in handling team member changes as efficiently as possible. The

Mobile EU citizens and the law: A socio-legal study of Italians’ adaptation to Sweden’s legal environment

When they migrate to another Member State (MS), EU citizens must adjust to a country whose legal environment is composed of both national laws and EU laws. Additionally, mobile EU citizens have their own legal culture which crafts the way they make sense of mundane circumstances and social interactions. What comes out of the mutual interplay between the host MS’s legal environment and mobile EU ci

Förkroppsligat lärande: En studie om gymnasieelevers upplevelse av rörelse i rytmikundervisningen på estetiska programmet med inriktning musik

I musikundervisning används rytmikmetoden som en helhetspedagogik för kunskapsinhämtning och för att stärka förståelse för musikteori. I rytmikmetoden är rörelse av kroppen centralt. En grundpelare i rytmikmetoden är praktik före teori eller ”sound before symbol”, alltså att vi behöver uppleva och erfara saker för att sedan kunna lära oss teorin bakom dem. Men hur upplever egentligen eleverna anväIn music education Eurythmics is used as a holistic pedagogy method for acquiring knowledge and to strengthen the understanding of music theory. In the Eurythmics method bodily movement is a central part. One of the main pillars of the method is practice before theory or sound before symbol, meaning that we have to experience things before we can learn the theory behind them. But how do the studen

Polarisation-resolved super-resolution microscopy

This project aims to implement polarisation microscopy on the Tegenfeldt STED (stimulated emission depletion) microscope. STED microscopy is a targeted optical super-resolution method that can attain sub-diffraction resolution using visible light. This is now complemented with polarisation microscopy, which can measure the orientation of a fluorophore and, by extension, the molecule it is bound to

Arbetsplats på hemmaplan under en rådande pandemi - En kvalitativ studie om hur socionomer upplever att hemarbete påverkar deras hälsa och arbetsmiljö

This study aims to analyze how social workers experience that working from home during a prevailing pandemic has affected their health and work environment. The method of this study was made with qualitative interviews where seven social workers from different municipalities in Sweden were interviewed. The results show both negative and positive effects of working from home. The risk that emerge f

En marknadsföringsguide till Inbound Marketing - En kvantitativ enkätstudie om konsumenters självrapporterade upplevelser av marknadsföringsstrategier i relation till högengagemangsprodukter online.

En marknadsföringsguide till Inbound Marketing En kvantitativ enkätstudie om konsumenters självrapporterade upplevelser av marknadsföringsstrategier i relation till högengagemangsprodukter online. Det primära syftet med studien var att undersöka hur marknadsföringskonceptet Inbound Marketing påverkar det digitala konsumentbeteendet i relation till högengagemangsprodukter. För att besvara studiensA marketing guide to Inbound Marketing A quantitative survey of consumers' self-reported experiences of marketing strategies in relation to high-engagement products online. The primary purpose of this study was to investigate how the concept of Inbound marketing affects Digital Consumer Behavior in relation to high-engagement products. To answer the purpose of the study, a research question w

Går laget före jaget? Hur den visstidsanställda medarbetaren förstår ambassadörskap

Den ökande konkurrensen bland varumärken har höjt trycket på medarbetarnas betydelse för organisationernas externa rykte. Det finns dock begränsad forskning kring medarbetarnas egna upplevelser samt kring hur de själva upplever ambassadörskap. Inom ramen för denna studie, har det genomförts semi-strukturerade intervjuer med visstidsanställda medarbetare för att skapa förståelse för deras roll som The increased competition amongst brands has raised the importance of coworkers to strengthen the organizational reputation. The research seen from an employee perspective on how these coworkers themselves experience brand ambassadorship is although limited. Within the frame of this study, semi-structured interviews have been conducted to gain a broader understanding of how temporary employees are

Och fortfarande är det svårt att se Malmö i en skönhetstävling - En kvalitativ studie om Malmös image och dess platsvarumärke

Förevarande studie ämnade undersöka hur destinationsutvecklare upplever en stads image samt om och i sådana fall hur man som destinationsutvecklare förhåller sig till denna. Vi avsåg inte definiera Malmös image från ett invånarperspektiv, utan snarare fokusera på hur stadens image upplevs av destinationsutvecklare, vilket fyller ett identifierat gap i forskningen. Således bidrar studien till den sThe purpose of this study was to examine how destination developers define their assigned city’s image and how they relate to it when practising the place brand. Instead of examining the residents’ understanding of the image, we intended to focus on how representatives from the municipality perceive Malmös images which fulfills an identified research gap. Thus, the study contributes to the meaning

Defying the rule of the count. Establishing the People's House in Vanneberga

This thesis aims to understand the implications of the People’s House in the village of Vanneberga, focusing on the years around its establishment in the early 20th century. Located in the southern Swedish province of Skåne, the house was founded in a rural area much dominated by the landed estate of Trolle-Ljungby. The building association that created the house comprised people from the area of

'Beyond the political, but in the political': The justification and negotiation of church sanctuary in the Netherlands

In 1975, church sanctuary re-emerged in the Netherlands with a new purpose: to protect asylum seekers from deportation. During church sanctuary events, church sanctuary providers host asylum seekers in or around the church building, operating on the understanding that the government will not enter a church to make arrests. The practice is not illegal, but at the same time is not recognized as a ri

Trovärdigheten för värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ

Syftet med undersökningen är att få en djupare förståelse för vad värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ genererar i relation till trovärdigheten för hållbarhetsarbete ur ett konsumentperspektiv. Vidare ämnar studien att undersöka hur det tillämpas av ett varumärke inom fast fashion-industrin, i den sociala kontexten på Facebook och Instagram. Organisationen Gina Tricot har använts som ett empiThe aim of this thesis is to explore how the credibility for an organization's sustainability work is affected using value-driven marketing communication, communicated on Instagram and Facebook. Furthermore, the study intends to investigate how it is applied by a brand in the fast fashion-industry. The organization Gina Tricot has been used as an empirical example to conduct the analysis, base

A COMPARATIVE STUDY OF TRAVELLING FIRE IN LARGE SPACES WITH MULTI-ZONE FIRE MODEL AND FDS

A knowledge of far field temperatures is valuable for Performance Based Design structural analysis and life safety analysis, where a parametric study is needed. A fire model using multiple zones called a multi zone (MZ) fire model has in previous studies shown good potential as an analytical tool for predicting far field temperatures in large compartments. This thesis aims to build upon the existi

Achieving the Homogeneous Application of EU State Aid Law Under the EU-Ukraine AA/DCFTA: Mission (Im)Possible?

The EU-Ukraine Association Agreement (EU-Ukraine AA/DCFTA) was signed in 2014 and became fully effective in 2017. It includes a detailed section on State aid, which is based on EU law. There is also a provision (Art. 264), which requires Ukraine to use EU law instruments during State aid control enforcement. The language employed presupposes that both the Union and Ukraine strive to achieve the ho