Emily Wardill awarded Leverhulme prize 2011
Wardill was awarded a Philip Leverhulme Prize in Visual and Performing Arts in 2011
https://www.khm.lu.se/emily-wardill-awarded-leverhulme-prize-2011 - 2025-07-15
Filtyp
Wardill was awarded a Philip Leverhulme Prize in Visual and Performing Arts in 2011
https://www.khm.lu.se/emily-wardill-awarded-leverhulme-prize-2011 - 2025-07-15
Text här!
https://www.ses.lu.se/uppdragsutbildning - 2025-07-15
Här kan du se en översikt för kandidatprogrammet i service management och vilka kurser som ingår under utbildningens tre år. År 1 Om första året Höstterminen Du inleder dina studier med en grundkurs i service management, som ger dig en bred introduktion till ämnet. Du lär dig om tjänsteperspektivet, ett kundorienterat synsätt, marknadsföring i tjänstesamhället samt konsumtion och konsumtionsbeteen
https://www.ses.lu.se/kandidatprogram/service-management/programmets-upplagg - 2025-07-15
Intervju med Ulrika Westrup Det är inte självklart vad ledarskap är – eller vad det borde vara. Samtidigt är organisationer och dess styrning ryggraden i vårt samhälle. Och något som är centralt för ett hållbart arbetsliv. Forskningen vid Institutionen för tjänstevetenskap visar hur organisationer kan bli bättre på att ta tillvara de resurser som finns. Inte minst gäller det för komplexa välfärdso
Intervju med Hervé Corvellec I dag ser vi en ökad medvetenhet om hållbarhetsfrågor inom alla områden, inte minst inom tjänstesektorn som en allt större del av vårt samhälle är beroende av. Samtidigt finns det en risk att tjänsternas enorma resursförbrukning – både i form av energi och naturresurser – osynliggörs. Forskningen vid Institutionen för service management och tjänstevetenskap visar både
Intresserad av att marknadsföra och representera din utbildning? Bli studentambassadör hos oss!Som studentambassadör representerar du Institutionen för service management och tjänstevetenskap på olika event och tillfällen där vi marknadsför våra utbildningar. Framförallt handlar det om att inspirera och motivera ungdomar till studier och sprida en positiv bild av de utbildningar vi erbjuder!Exempe
https://www.ses.lu.se/formular/vill-du-bli-studentambassador-service-management - 2025-07-15
Vårterminen 2021 Termin 2 För inriktning Health KSMC21 Health management: Hälsosektorns spridning (15 hp) Kursplan Kurslitteratur För inriktning Retail KSMD23 Butiken i ett digitaliserat handelslandskap (15 hp) Kursplan Kurslitteratur För inriktning Tourism & hotel KSMA26 Besöksnäringens framväxt och begrepp (7,5 hp) Kursplan Kurslitteratur För inriktning Tourism & hotel KSMA27 Besöksnärin
Turism omfattar människors aktiviteter när de reser till och vistas på platser utanför sin vanliga omgivning. Fenomenet turism upptäcktes mer allmänt av samhällsvetenskapen på 1970-talet men det finns exempel på samhällsvetenskapliga studier av turism från 1920-talet. I många sammanhang ses turism som en del av det bredare engelska begreppet ”leisure”, som innefattar fritid och rekreation. Det är
Alumn från Service Management Tourism Varför valde du att läsa service managementprogrammet?- Jag hade jobbat många år med service och kände att jag stod stilla. Jag var lite inne på att läsa en KY-utbildning men efter rådgivning på Infoteket så valde jag att läsa på universitetet vilket jag aldrig ångrat. Hur fick du ditt nuvarande jobb?- Slottets ägare Mikael Wehtje annonserade via Campus Helsi
https://www.ses.lu.se/matilda-ar-event-brollopskoordinator - 2025-07-15
Vårterminen 2021 Termin 2 LSMB21 Introduktion till supply chain management (15 hp) Kursplan Kurslitteratur LSMB22 Strategisk logistik (15 hp) Kursplan Kurslitteratur Termin 4 LSMB41 Juridik för Logistics service management (7,5 hp) - läses parallellt med LSMC42 Kursplan Kurslitteratur LSMC42 Methods and analytical skills - Quantitative method (7,5 hp) - läses parallellt med LSMB41 Kursplan
På denna sida finner du aktuella uppdrag för dig som är studentambassadör.Så här går det till:1. Anmäl ditt intresse för uppdragen nedan2. Mer information skickas ut om uppdraget via mail3. Uppdrag genomförs4. Fyll i utvärdering och skicka in dokumentation5. Tidrapportera timmar i Primula6. Utbetalning sker nästföljande månad Aktuella uppdrag (obligatorisk) Kryssa för i listan Nicolaskolan Helsin
https://www.ses.lu.se/formular/studentambassador-service-management-aktuella-uppdrag - 2025-07-15
3/11 digitalt forskningseminarium kl. 9-11Marthe Nehl:"Service entanglements in the independent cultural sector - a spatial approach to organising cultural centres through networks"4/12 digitalt forskningsseminarium kl. 13-16Eva Hoff och Sima Wolgast:“CREATE Creative Reflection and Emotion Alteration Training for Enhanced creativity/CREATE för ökad kreativ handlingsförmåga"Anmälan görs till: ida
https://www.ses.lu.se/hostens-oppna-aktiviteter-i-crocus - 2025-07-15
Intervju med Maria Fuentes Nästan alla delar av vårt liv är på något sätt kopplade till konsumtion – oavsett om det handlar om arbete eller fritid. Hur påverkas vi? Vilka effekter får det på miljön? Och hur påverkar till exempel digitaliseringen våra konsumtionsvanor? Temat ”Konsumtion, marknadsföring & detaljhandel” undersöker en rad olika aspekter kopplade till konsumtion och marknadsföring. Mar
Hej! Vi vill gärna veta om du planerar att vara med på vandringen den 14 december, vänligen skriv i ditt namn och e-mail nedan så får vi en uppfattning om hur många som kommer. E-post (obligatorisk) Namn (obligatorisk) Leave this field blank
https://www.ses.lu.se/formular/ljusvandringlussefika-14-december - 2025-07-15
I Lunds universitets forskningsportal, hittar du forskningsoutput från institutionen för tjänstevetenskap. Du kan även läsa mer om institutionens forskare, forskningsprojekt, publikationer m.m.Gå till institutionens samtliga publikationer i Lunds universitets forskningsportalÄr du intresserad av en speciell typ av publikation kan du gå direkt via någon av dessa länkar:BöckerSkriftserier och samli
https://www.ses.lu.se/forskning/publikationer - 2025-07-15
Våra branschråd är olika referensgrupper med expertkompetens inom sitt område, vars funktion är att bidra med råd, reflektioner och inspiration i utvecklandet av centrala områden för utbildningen. I råden diskuteras trender, branschens omställning och utveckling, och råden medverkar i att identifiera väsentliga frågor för branschen. Branschråden utgör ett stöd i att säkerställa att utbildningen är
https://www.ses.lu.se/samverkan/branschrad - 2025-07-15
Våra studentambassadörer är redo att influera era studenter till att läsa service management på Lunds Universitet. Inför utlysningen till hösten 2021 erbjuder vi digitala zoom-sessions med presentation och frågestund. Kontakta oss om du vill boka in ett besök! VÅRA UTBILDNINGAR Våra utbildningar kombinerar ekonomi med ledarskap, organisering och marknadsföring. Vi har två kandidatprogram (180 hp).
https://www.ses.lu.se/vill-du-att-vi-besoker-din-skola-digitalt - 2025-07-15
Höstterminen 2021 Termin 1SEMA11 Grundkurs i service management (30 hp)KursplanLitteraturlistaExaminatorTermin 3KSME31 Organisering och marknadsföring av serviceverksamheter (15 hp)KursplanLitteraturlistaExaminatorKSMB32 Redovisning och ekonomistyrning i tjänsteverksamheter (15 hp)KursplanLitteraturlistaExaminatorTermin 5KSMD51 Strategi och verksamhetsstyrning i tjänsteverksamheter (15 hp)Kursplan
Höstterminen 2021 Termin 1LGMA11 Introduktion till service management (15 hp)Kursplan LitteraturlistaExaminatorLGMA12 Introduktion till supply chain (15 hp)Kursplan LitteraturlistaExaminatorTermin 3LSMD31 Organisering och marknadsföring av tjänsteverksamheter (15 hp)KursplanLitteraturlistaExaminatorLSMB32 Förändringsprocesser i försörjningskedjan (15 hp)KursplanLitteraturlistaExaminatorTermin 5LSM
Efter ett års backpackande hade Saga Kjell bestämt sig för att studera Service management med inriktning turism och hotell då det var just ett intresse för världen, internationella relationer och hållbar besöksnäring som hade väckts under resans gång. Idag arbetar hon som internationell koordinator och inspirerar och vägleder studenter att skaffa sig internationell erfarenhet. Något hon själv ocks