Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing och UGC, nu och i framtiden.
Titel: Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing, nu och i framtiden. Seminariedatum: 2023-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rebecka Dagberg, Louise Hallersbo, Ellen Johnson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Title: Is the “Average Joe" the new influencer? - A quantitative and comparative study on Gen Z consumers' attitudes and trust towards Influencer Marketing and UGC, now and in the future. Date of seminar: 2023-06-01 Course: FEKH29, Business Administration, Bachelor’s Degree Project in Marketing undergraduate level, 15 ECTS Authors: Rebecka Dagberg, Louise Hallersbo, Ellen Johnson Adv