Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 542114 sökträffar

Supply chains – a study of collaborations for eco-labeling

Some companies have chosen to differentiate their products by labeling them environmentally friendly, or “green”. Green products sends the message to the market that a particular company is caring for the environment, however the processes involved in making the product can be the reasons for a product being labeled green. The production processes of the final stage company in a supply chain may n

Pride and Prejudice: A Netnographic Study of Boycott Motivations

The main purpose of this study is to provide an understanding of boycotter motivations in a current and ongoing boycott. From the data gathered the authors establish their own boycott motivation themes relating specifically to the Kellogg's case. A Netnography is the main method used for the collection of qualitative data. With the aid of previous literature the authors establish prevalent the

Lyx i recession – En studie i prestigeföretags marknadskommunikation under en lågkonjunktur

Lyx i recession - En studie i prestigeföretags marknadskommunikation under en lågkonjunktur Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadskommunikations- förändringarna inom valda prestigebranscher under en lågkonjunktur för att utvärdera vilka konsekvenser de kan få på det enskilda prestigeföretagets varumärkesvärde. Metod: Studien har använt en abduktiv ansats. Primärdata bygger på en kvali

Does the fashion of a management strategy affect the stock price? An event study of the fashion of downsizing

The purpose with this thesis is to examine whether the popularity of downsizing as a management strategy has an effect on the stock market's reactions when a company announces downsizing. This thesis has employed a quantitative method. An event study has been used and we have calculated the normal and abnormal return using the market model. Data has been collected from Datastream in forms of s

Enforcement of IFRS in Sweden

Purpose: Has the trust changed for the Swedish financial reports based on IFRS standards with the enforcement work done by FI and OMX, and if so, why? This thesis has found evidence suggesting that trust towards the financial statements has changed, unfortunately to the worse. Although there is a perception today among preparers (the companies) and attesters (the auditors) that the work contribute

Products don''t compete, supply chains do

Utifrån insamlad data har vi med hjälp av den teoretiska referensramen konkretiserat värdehämmande och värdeskapande aktiviteter inom IKEA, Filippa K och House of Dagmars supply chain. Vi har med hjälp av benchmarking identifierat faktorer som kan bidra till konkurrensfördelar för studiens fallföretag. Vi har analyserat det empiriska materialet genom applicering av följande teoretiska ramverk inne

Guerrilla Marketing Technique Effectiveness: A Quantitative Experiment

In the past, guerrilla marketing was about getting maximum impact for the least amount of advertising dollars. Now, big companies are spending substantial amounts of money on campaigns that are more subtle and can appear ‘grassroots’ to consumers. Guerrilla marketing as an emerging field encompasses many specific techniques a marketer can use to untraditionally, creatively, and inexpensively promo

AN EMPIRICAL STUDY ON CONSUMERS’ CHOICE OF E-COMMERCE TYPE – B2C AND/OR C2C

The overall purpose of this research is to provide a better understanding of Turkish consumers’ choice of e-commerce types, when purchasing online. Mainly, this thesis aims to find out the factors triggering consumers to favour a specific e-commerce type, B2C or C2C. A quantitative strategy was pursued in this research and data was collected through self administered structured questionnaires. Com

Revisorns roll vid en värdenedgångsprövning enligt IAS 36

Syfte: Syftet är att undersöka revisorns roll när ett företag gör en värdenedgångsprövning baserad på dess egna prognoser, enligt IAS 36. Syftet är också att undersöka om revisorn kan behålla sitt oberoende och göra en tillförlitlig bedömning av företagets subjektiva prognoser vid en värdenedgångsprövning. Metod:Vi har använt ett induktivt angreppssätt då undersökningen har sin utgångspunkt i verk

International Corporate Governance Comparison – Pakistan and Sweden

Purpose: To compare the differences and similarities that apart the corporate governance systems of Pakistan and Sweden by using a research model developed for this purpose. The same model will compare how major companies of the countries are expressing this in information to shareholders. The thesis begins with an introduction to corporate governance and its internalization of the subject. It is

THE GOOD, THE BAD, AND THE RHETOR Rhetoric in Management Guru Literature

ABSTRACT Title: The Good, the Bad and the Rhetor Rhetoric in Management Guru Literature Date of Seminar: June 2nd 2009 Course: BUSM 18 D level – Degree Project in Managing People, Knowledge and Change Authors: Louise Nass, Nichola Jones and Vesna Mirkoska Supervisor: Dr. Peter Svensson Keywords: Management gurus, rhetoric, ethos, pathos, logos, binary, analog, ambiguity tolerance, decision making,

Informationens effekt – kan professionen påverka kundens förväntningar på revision?

Syftet med denna uppsats är att identifiera attityder till små svenska aktiebolags förväntningar på revision. Författarna vill därefter analysera vad professionen av revisorer kan göra för att påverka förväntningarna. Litteraturgenomgången har sin utgångspunkt i revisionen. Denna beskrivs först utifrån ett historiskt perspektiv, där Kreugerkraschen och Enronskandalen influerat utvecklingen. Däreft

Collaboration for Innovation - a study in the Öresund Region

We have made a thesis about Collaboration for Innovation in the Öresund region from a Swedish perspective. The thesis is taking both regional and corporate aspects into consideration when studying this subject. The empiric material is based upon several interviews with persons having knowledge about our subject as well as a web survey including 49 companies situated in the Öresund region. We have

Hur mår min bank?

Uppsatsen avser belysa om en banks ställning går att utläsa genom en innehållsanalys av bankers nyckeltal. Är resultatet rättvisande och jämförbart med andra banker? Målgruppen är allmänheten, då banker är beroende av deras förtroende för att undvika en marknadskollaps. I uppsatsen användes kvalitativ metod med betoning på fenomenologiskt synsätt samt Grundad teori. Debatten rörande ämnet studerad

Marketing the Beatiful Black Sheep: Studying the Image Creation Process of Destinations with Social Problems through a Dialectical Approach of Myth Makers using Photo Elicitation and Story Telling

Thesis purpose: With this study we aim to understand how the interrelationship of DMOs and consumers working as myth makers, create the overall image of a destination with social problems where especially negative imagery is avoided by DMOs. Methodology: In order to understand the dialectical image creation process of destinations with social problems a grounded theory approach, which is character

Att skapa värde i en döende bransch – Hur skapar aktörerna i musikindustrin värde genom nya affärsmodeller?

Syfte: Syftet med uppsatsen är att studera på vilka sätt musikindustrins aktörer genom nya affärsmodeller skapar värde till sina kunder och sig själva. Metod: Uppsatsens frågeställning är av explorativ karaktär och besvaras genom en kvalitativ ansats och induktiv undersökningsmetod. Slutsatserna bygger på en fallstudie baserad på semistrukturerade intervjuer, genomförd på åtta respondenter fördela

CCCTB - en studie av en harmoniserad bolagskattebas

Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka incitament som skulle kunna föreligga hos företagen att använda CCCTB som skattebas utifrån frågorna Transfer Pricing(TP) och gränsöverskridande förlustutjämningar. Ramen för studienhar utgjorts inom ramen för grundad teori. Studien visar att det finns företagsekonomiska incitament för företag att använda CCCTB som skattebas på grund av den möjlighet att

Welcome back? ------The Recruitment and Selection Processes of High-tech Companies in China for Returning Chinese Overseas Students

The purpose of this thesis is to provide insight into the recruitment and selection processes of high-tech companies in China and to advice returning Chinese overseas students on these recruitment and selection processes. We collected empirical data from respondents by using semi-structured interviews for the following qualitative analysis. Interview guide, selection of respondents, conduction of

Store Stories – Analysis of a retailer’s store personality in consumer stories

This study aims at identifying and analysing the construct of a retailer’s store personality in consumer stories and how these stories relate to the retailer’s brand story on a global level. To fulfil the purpose and analyse a retailer’s store personality, a qualitative approach was chosen to analyse the empirical data provided by a case study of H&M through narrative analysis. The main theori

Adresserad direktmarknadsföring - En avvägning mellan affinitet och integritet

IT-teknikens utveckling aktualiserar frågan huruvida information om enskilda individer och deras konsumtionsvanor är något som företag ska kunna använda sig av i sin marknadsföring. Syftet med uppsatsen är att undersöka när, var och hur konsumenter anser att gränsen för integritetsintrång går vid adresserad direktmarknadsföring. Uppsatsen utgår ifrån en abduktiv ansats. För att uppnå uppsatsens sy