Publikationer
Nedan finns alla publikationer från Språk- och litteraturcentrum i omvänd kronologisk ordning. Om du vill söka efter en särsklid publikation gör du det lättast i universitetets forskningportal.
Övrigt (sida 3 av 8)
- Karlsson, J. & Berglund, H. (2020). Att lyfta språket och ämneskunskaperna med hjälp av stöttning (ämnesspecifik text: biologi). Skolverket.
- Karlsson, J. & Berglund, H. (2020). Att ta tillvara och bygga vidare på tidigare kunskaper (ämnesspecifik text: biologi). Skolverket.
- Koldtoft, L. (2020). Lige - Den lille joker i dansk. Centrum för Öresundsstudier, Lunds universitet.
- Stampoulidis, G. (2020). When street artists use metaphors to make sense of their experiences. MetNet Scandinavia.
- Visser, E. (2020). Geser-Gorom collection. Lund University.
- Visser, E. (2020). The Kalamang collection : An archive of linguistic and cultural material from Karas. Lund University.
- Visser, E. (2020). Uruangnirin collection. Lund University.
- (2019). SLA and Migration : Real Life Stories.
- Bernsand, N. & Odynets, S. (2019). Efter det ukrainska presidentvalet – är glaset halvfullt eller halvtomt?. Sällskapet för Studier av Ryssland, Central- och Östeuropa samt Centralasien.
- Debreslioska, S. (2019). The fairy story : a picture story designed for the elicitation of narrative speech and gestures.
- Duffy, C. (2019). Mount Etna. European Romanticisms in Association.
- Enkvist, I. (2019). Det politiskt korrekta i medier och på universitet. Academic Rights Watch.
- Hedling, O. (2019). Vem vill att EU inkvoteras på Netflix?. Europakommentaren. Centre for European Studies, Lund university.
- Karlsson, J. & Christersson, M. (2019). Flerspråkighet och de samlade språkliga resurserna (ämnesspecifik text: matematik). Skolverket.
- Karlsson, J. & Christersson, M. (2019). Läsförståelse i alla ämnen (ämnesspecifik text: matematik). Skolverket.
- Myrberg, S. (2019). Aligning focus in Stockholm Swedish. Goethe University Frankfurt.
- Sniegon, T. (2019). A transformation of the Memorial Site in Katyn. Program on New Approaches to Research and Security in Eurasia (PONARS Eurasia).
- Splendido, F., Arvidsson, K., Bardel, C., Forsberg Lundell, F. & Håkansson Ramberg, M. (2019). Språkliga resurser för muntlig produktion och interaktion. Skolverket.
- Stampoulidis, G. (2019). Multimedia Output: Metaphors on the cross-roads: A cognitive-semiotic framework to the study of Greek street art. Creative Multilingualism.
- Teleman, U. (2019). Kan musiken betyda?.
- Teleman, U. (2019). Språkets tecken, språkets töcken : Om språkligt snömos i dagens Sverige.
- Teleman, U. (2019). Svensk ortografihistoria : Från 1200-tal till 1700-tal.
- Blennow, K. & Karlsson, J. (2018). Att aktivera och synliggöra elevers förkunskaper (ämnesspecifik text: samhällskunskap). Skolverket.
- Blennow, K. & Karlsson, J. (2018). Läsförståelse i alla ämnen (ämnesspecifik text: samhällskunskap). Skolverket.
- Bossetta, M., Dutceac Segesten, A. & Trenz, H.-J. (2018). The Brexit battle on Facebook: assessing echo chambers and polarisation. LSE Brexit Blog.