Publikationer
Nedan finns alla publikationer från Språk- och litteraturcentrum i omvänd kronologisk ordning. Om du vill söka efter en särsklid publikation gör du det lättast i universitetets forskningportal.
Artiklar (sida 52 av 87)
- Hult, F. (2011). Handbooks and encyclopedias: Institutional bane or intellectual boon?. Modern Language Journal, 95, 638-640. Wiley-Blackwell.
- Julien, M. (2011). Predicative definite NPIs in Norwegian. Nordlyd, 38, 1-48.
- Larsson, B. (2011). La tentation référentielle. Realista. Approches réalistes en linguistique. Realista.
- Lennhag, M. (2011). Informell ekonomi som rationell vana och statskritik : En intervjustudie kring post-sovjetisk vardagskorruption. Nordisk Østforum, 25, 345-368. Cappelen Damm Akademisk.
- Lindskog, C. (2011). “Making Us See: Lord Jim and the Visual Imagination”. The Conradian, 36, 31-45. Joseph Conrad Society UK.
- Lutas, L. (2011). "Paradoxalt berättande" i litteraturundervisning på gymnasiet. Tidskrift för litteraturvetenskap, 2011:3-4, 131-144. Föreningen för utgivande av Tidskrift för litteraturvetenskap.
- Lutas, L. (2011). Narratology in Classroom: Using Narrative Metalepsis in Teaching Literature at Upper Secondary Level. Critical Discourse and Linguistic Variation, 161-164. Editura Universitatii Stefan cel Mare, Suceava.
- Mendelyté, A. (2011). Atkaklusis ποίησις : Aristotelio sugrįžimas į moderniosios dramos teoriją ir praktiką. LKMA, 34, 239-258. Lietuviu Kataliku Mokslo Akademia = Lithuanian Catholic Academy of Science.
- Mendelyté, A. (2011). Filosofinio teksto (ne)svarba ir filotopija. Knygų Aidai, 7-13. Naujasis Židinys-Aidai.
- Molnár, V. (2011). "Fundamentális" kérdések az információstruktúrában – univerzális és tipológiai megfigyelések tükrében. Általános Nyelvészeti Tanulmányok, 1-36. Akademiai Kiado.
- Mortensen, A. (2011). Rapport från en konferens. Tidskrift för litteraturvetenskap, 40, 124-125. Föreningen för utgivande av Tidskrift för litteraturvetenskap.
- Mossberg, M. (2011). L’emploi du gérondif et de la construction V1 och V2 dans l’incise: Étude contrastive français-suédois. Revue Romane, 46, 1-41. John Benjamins Publishing Company.
- Mårtensson, F., Roll, M., Apt, P. & Horne, M. (2011). Modeling the meaning of words: Neural correlates of abstract and concrete noun processing. Acta Neurobiologiae Experimentalis, 71, 455-478. Polish Neuroscience Society - PTBUN, Nencki Institute of Experimental Biology.
- Møller-Olsen, A. (2011). Det menneskeædende samfund : Lu Xuns brug af kannibalisme som litterært motiv. Trappe Tusind – Tidsskrift for litteraturvidenskab, 26-34.
- Möller, D. (2011). De svarte kateketer : en notis om Ekelöf, Lindegren och Beethovens ödessymfoni [Om en tidigare okänd tillfällesdikt av Ekelöf]. Ekelöf'et. Gunnar Ekelöf-sällskapets tidskrift, 33-35. Gunnar Ekelöf-sällskapet.
- Möller, D. (2011). Från redaktionen. Tidskrift för litteraturvetenskap, 41, 3-3. Föreningen för utgivande av Tidskrift för litteraturvetenskap.
- Möller, D. (2011). Från redaktionen. Tidskrift för litteraturvetenskap, 41, 3-3. Föreningen för utgivande av Tidskrift för litteraturvetenskap.
- Möller, D. (2011). Från redaktionen. Tidskrift för litteraturvetenskap, 41, 3-3. Föreningen för utgivande av Tidskrift för litteraturvetenskap.
- Narasimhan, B. & Gullberg, M. (2011). The role of input frequency and semantic transparency in the acquisition of verb meaning: Evidence from placement verbs in Tamil and Dutch. Journal of Child Language, 38, 504-532. Cambridge University Press.
- Paradis, C. & Willners, C. (2011). Antonymy: from conventionalization to meaning-making. Review of Cognitive Linguistics, 9, 367-391. John Benjamins Publishing Company.
- Parthemore, J. (2011). Of boundaries and metaphysical starting points: why the extended mind cannot be so lightly dismissed. Teorema, 30, 79-94. KRK Ediciones.
- Pecorari, D., Shaw, P., Irvine, A. & Malmström, H. (2011). English for Academic Purposes at Swedish universities: Teachers objectives and practices. Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos (AELFE), 22, 55-78.
- Pecorari, D., Shaw, P., Malmström, H. & Irvine, A. (2011). English textbooks in parallel-language tertiary education. TESOL Quarterly, 45, 313-333. Wiley-Blackwell.
- Ranta, M. (2011). Stories in Pictures (and Non-Pictorial Objects) – A Narratological and Cognitive Psychological Approach. Contemporary Aesthetics, 9. Arnold Berleant.
- Raunio, A. (2011). Scandinavian converts to catholicism in Rome, 1673-1706. Scandinavian Journal of History, 36, 279-297. Routledge.