Publications
This is a list of all pulications at SOL. Search for a specific publication in Lund University Research Portal.
Book chapters (page 23 of 97)
- Vázquez, A. (2017). El uso del imperfecto e indefinido por parte de estudiantes suecos de ELE con nivel A2, B1 y B2. Studien zur romanischen Sprachwissenschaft und interkulturellen Kommunikation, La adquisición del sistema verbal del español : Datos empíricos del proceso de aprendizaje del español como lengua extranjera, 118, 267-294. Peter Lang Publishing Group.
- Vetushko-Kalevich, A. (2017). Carl Georg Brunius. In Bernhardsson, K., Bexell, G., Möller, D. & Stenström, J. (Eds.) Årsbok för Lunds universitetshistoriska sällskap,, En lundensisk litteraturhistoria : Lunds universitet som litterärt kraftfält (pp. 69-70), 2018. Makadam förlag.
- Vetushko-Kalevich, A. (2017). Johan Lundblad. In Bernhardsson, K., Bexell, G., Möller, D. & Stenström, J. (Eds.) Årsbok för Lunds universitetshistoriska sällskap, En lundensisk litteraturhistoria : Lunds universitet som litterärt kraftfält (pp. 37-37), 2018. Makadam förlag.
- Vulovic, J. (2017). K. G. Ossiannilsson : 1875–1970. In Bernhardsson, K., Bexell, G., Möller, D. & Stenström, J. (Eds.) Årsbok för Lunds universitetshistoriska sällskap, En lundensisk litteraturhistoria : Lunds universitet som litterärt kraftfält (pp. 155-155), 2018. Makadam förlag.
- Wiklund, A.-L., Heinat, F., Klingvall, E. & Tutunjian, D. (2017). An acceptability study of long-distance extractions in Swedish. In Escobar, L., Torrens, V. & Parodi, T. (Eds.) Language Processing and Disorders (pp. 103-120). Cambridge Scholars Publishing.
- Zlatev, J. (2017). Embodied intersubjectivity. In Dancygier, B. (Ed.) The Cambridge Handbook of Cognitive Linguistics (pp. 172-187). Cambridge University Press.
- Östling, J., Bernhardsson, K., Björkman, J. & Olsson, J. (2017). Kunskapens nya rörelser. Folkbildning & Forskning, Folkbildning & Forskning: Årsbok 2017. Föreningen för folkbildningsforskning.
- Akujärvi, J. (2016). Hyenden under håglösa lärjungars lättja : Om lurkar till latinska och grekiska skoltexter fram till 1900. In Blomqvist, K. (Ed.) Studia Paedagogica Greca et Latina Lundensia, ”Gracerna talte som du.” : om Esaias Tegnér och bildningens betydelse för undervisningen (pp. 37-63), 4. Lund University.
- Bareis, A. (2016). Randbereiche und Grenzüberschreitungen : Zu einer Theorie der Fiktion im Vergleich der Künste. In Enderwitz, A. & Rajewsky, I. (Eds.) WeltLiteraturen / World Literatures. Schriftenreihe der Friedrich Schlegel Graduiertenschule für literaturwissenschaftliche Studien, Fiktion im Vergleich der Künste und Medien (pp. 45-62), Band 13. De Gruyter.
- Bernhardsson, K. (2016). Academic Authors and Cultural Figures. In Francke, P. (Ed.) Lund University over 350 years : History and Stories (pp. 204-207). Lund University.
- Bernhardsson, K. (2016). Akademiska författare och kulturpersonligheter. In Francke, P. (Ed.) Lunds universitet under 350 år : historia och historier (pp. 204-207). Lund University.
- Bernhardsson, K. (2016). Inskriven och inifrånskriven : Sara Stridsbergs Beckomberga. Ode till min familj (2014) och Sven Stolpes I dödens väntrum (1930). In Nilsson, R. & Vallström, M. (Eds.) Inspärrad : Röster från intagna på sinnessjukhus, fängelser och andra anstalter 1850–1992 (pp. 222-253). Nordic Academic Press.
- Bernsand, N. (2016). Memories of ethnic diversity in local newspapers: the 600th anniversary of Chernivtsi. In Törnquist-Plewa, B. (Ed.) Studies in contemporary European history, Whose Memory? Which Future? Remembering Ethnic Cleansing and Lost Cultural Diversity in Eastern, Central and Southeastern Europe (pp. 110-142), 18. Berghahn Books.
- BLOMQVIST, J. (2016). Tegnér, grekiskan och andra språk. In Blomqvist, K. (Ed.) Studia paedagogica Graeca et Latina Lundensia, ”Gracerna talte som du” : Om Esaias Tegnér och bildningens betydelse för undervisningen (pp. 5-21), 4. Lund University.
- Blomqvist, K. (2016). Bildning och utbildning : paideia i det antika Athen. In Blomqvist, K. (Ed.) Studia Paedagocica Graeca et Latina Lundensia, "Gracerna talte som du." : om Esaias Tegnér och bildningens betydelse för undervisningen (pp. 23-36), 4. Lunds universitet. Språk- och litteraturcentrum.
- Brandtler, J. & Molnár, V. (2016). Rethinking Clausal Asymmetries : Propositional Pronoun Insertion in Hungarian. In Schwabe, K., Meinunger, A. & Frey, W. (Eds.) Linguistik Aktuell/Linguistics Today (LA), Inner-sentential propositional pro-forms : syntactic properties and interpretative effects (pp. 241-270), 232. John Benjamins Publishing Company.
- Buch-Hansen, H., Pissin, A. & Kennedy, E. (2016). Transitions Towards Degrowth and Sustainable Welfare: Carbon Emission Reduction and Wealth and Income Distribution in France, the US and China. In Koch, M. & Mont, O. (Eds.) Sustainability and the Political Economy of Welfare (pp. 143-157). Routledge.
- Burenhult, N. & Kruspe, N. (2016). The language of eating and drinking: a window on Orang Asli meaning-making. In Endicott, K. (Ed.) Malaysia’s original people : Past, present and future of the Orang Asli (pp. 175-199). National University of Singapore Press.
- Cabak Rédei, A. & Ranta, M. (2016). Narrativity : Individual and Collective Aspects of Storytelling. In Sonesson, G. & Dunér, D. (Eds.) Human lifeworlds : the cognitive semiotics of cultural evolution (pp. 145-162). Peter Lang Publishing Group.
- Carling, G. (2016). Language : the role of culture and environment in proto-vocabularies. In Dunér, D. & Sonesson, G. (Eds.) Human Lifeworlds : The Cognitive Semiotics of Cultural Evolution (pp. 83-96). Peter Lang Publishing Group.
- Colonna Dahlman, R. & Kupisch, T. (2016). Attrition at the interfaces in bilectal acquisition (Italian/Gallipolino). In Bidese, E., Cognola, F. & Moroni, M. C. (Eds.) Linguistik Aktuell/Linguistics Today, Theoretical Approaches to Linguistic Variation (pp. 295-316), 234. John Benjamins Publishing Company.
- Diurlin, L. (2016). Egrets in the Porno Swamp : The Swedish Film Institute and Swedish sin. In Björklund, E. & Larsson, M. (Eds.) Swedish Cinema and the Sexual Revolution : Critical Essays (pp. 168-181). McFarland.
- Dunér, D. & Sonesson, G. (2016). Encounters : The discovery of the unknown. Human Lifeworlds: The Cognitive Semiotics of Cultural Evolution, 267-300. Peter Lang Publishing Group.
- Enkvist, I. (2016). Tabun i skolpolitiken. In Swedberg, A. (Ed.) Haveriet : den humanitära stormaktens fall (pp. 241-248). Realia Förlag.
- Enkvist, I. (2016). Vem hade trott att läsning och speciellt litteraturläsning måste försvaras i utbildningsvärlden. In Blomqvist, K. (Ed.) Studia paedagogica Graeca et Latina Lundensia, "Gracerna talte som du" : Om Esaias Tegnér och bildningens betydelse för undervisningen (pp. 77-87), 4. Lund University.