Publications
This is a list of all pulications at SOL. Search for a specific publication in Lund University Research Portal.
Articles (page 63 of 86)
- Schlyter, S. (2007). Séparation des langues non complétée - ou lecte d'école?. Les Cahiers de l'ED, 139. Université de Paris X.
- Schoenhals, M. (2007). Demonizing Discourse in Mao Zedong's China: People vs Non-People. Totalitarian Movements and Political Religions, 8, 465-482. Routledge.
- Schwerner, A. (2007). Tablet IV & V ur The Tablets [översättning]. Oei, 36. Tidskriften OEI.
- Schönström, R. (2007). Det rituella samförståndet: Ideologi och estetik i ett lärostycke av Bertolt Brecht. Tidskrift för litteraturvetenskap, 2007:3, 57-70. Föreningen för utgivande av Tidskrift för litteraturvetenskap.
- Schönström, R. (2007). Spojrzenie zla. Refleksje na temat powiesci Pära Lagerkvista Karzel. Acta Sueco-Polonica, 14, 115-131. Centrum för Multietniska studier, Seminariet i Polens kultur och historia, Uppsala universitet.
- Sjöberg, C. (2007). Eric Gustaf Lidbeck, nyttan och naturen. Lychnos: Lärdomshistoriska samfundets årsbok, 2007, 237-249. Lärdomshistoriska samfundet, Uppsala universitet.
- Teleman, U. (2007). Det svenska hjälpverbet lär: ursprung och utveckling. Språk och stil, 17 N.F., 30-48. Institutionen för nordiska språk, Uppsala universitet.
- Thormählen, M. (2007). Victorian Studies in Sweden. Journal of Victorian Culture, 12, 303-307. Oxford University Press.
- Tungseth, M. (2007). Interactions of particles, adjectival resultatives and benefactive double object constructions in Norwegian. Nordic Journal of Linguistics, 30, 209-228. Cambridge University Press.
- Törnquist-Plewa, B. (2007). Borderlands and Identity. Reflections on Antonina Kloskowskas’s model of identification. Sprawy Narodowosciowe, 31, 97-109. Polish Academy of Sciences.
- Törnquist-Plewa, B. & Malmgren, A. (2007). Homophobia and Nationalism in Poland. Trondheim Studies on East European Cultures & Societies, no 23, 1-40. PEECS at NTNU (Trondheim univeristy).
- Uppstad, P. H. & Solheim, O. J. (2007). Aspects of fluency in writing. Journal of Psycholinguistic Research, 36, 79-87. Springer.
- Uppstad, P. H. & Tonnessen, F. E. (2007). The notion of "phonology' in dyslexia research: Cognitivism - and beyond. Dyslexia, 13, 154-174. John Wiley & Sons Inc..
- Westin, E. (2007). Le récit en constellation comme outil dans l'enseignement. Synergies Pays Scandinaves, 36-45. GERFLINT, Aarhus, Denmark.
- Zlatev, J. (2007). Intersubjectivity, mimetic schemas and the emergence of language. Intellectica, 46-47, 123-152. Association pour la Recherche Cognitive.
- Zola Christensen, R. & Lundin, K. (2007). Kommunikationsstrategier i svensk-danska samtalerum – några indledande iakttagelser. Språk i Norden. Novus Forlag.
- Bohnacker, U. (2006). When Swedes begin to learn German: From V2 to V2. Second Language Research, 22, 443-486. SAGE Publications.
- Breidegard, B., Jönsson, B., Fellenius, K. & Strömqvist, S. (2006). Disclosing the secrets of braille reading: Computer-aided registration and interactive analysis. Visual Impairment Research, 8, 49-59. Taylor & Francis.
- Bruce, G. (2006). Opposition på Jardar Eggesbø Abrahamsens avhandling Ein vestnorsk intonasjonsfonologi. Norsk Lingvistisk Tidsskrift, 231-242. Novus Forlag.
- Bruce, G. & Engstrand, O. (2006). The phonetic profile of Swedish. Sprachtypologie und Universalienforschung, 59, 12-35. Akademie Verlag.
- Burenhult, N. (2006). Body part terms in Jahai. Language Sciences, 28, 162-180. Elsevier.
- Cabak Rédei, A. (2006). Rhetoric in film: a cultural semiotical study of Greta Garbo in "Ninotchka". Film International, 4, 52-61. Intellect Ltd..
- Ditvall, C. (2006). The IT-based Language-Learning: Campus-Courses vs Online-Courses. Studia Universitas Babes Bolyai. Philologia, Anul LI. Nr 2, 173-184. Cluj University Press.
- Egerland, V. & Sandberg, V. (2006). Une règle qui n'en est pas une? Sur la référence du sujet implicite dans le gérondif français et le 'gerundio' italien. Moderna Språk, 100, 303-314. Lärarna i moderna språk.
- Ekberg, L. (2006). Bruket av sån i ungdomsspråk på mångspråkig grund. Rapporter Från Växjö Universitet. Humaniora, 65-73. Växjö universitet.