Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "svenska som främmande språk: nivå 9" gav 1193 sökträffar

Språklärardagen på SOL: Läsning i språkundervisningen: Vad, hur och varför?

Språklärardagen på SOL: Läsning i språkundervisningen: Vad, hur och varför? | Språk- och litteraturcentrum 10 mar Språklärardagen på SOL: Läsning i språkundervisningen: Vad, hur och varför? 10 mars 2025 10:00 till 15:00 Konferens Måndagen den 10 mars 2025 bjuder Språk- och Litteraturcentrum in till den traditionsenliga "Språklärardagen". Konferensen fokuserar på ett mycket aktuellt tema, nämligen

https://www.sol.lu.se/institutionen/kalendarium/seminarieserier/The%20didactic%20seminar%20for%20the%20modern%20languages/spraklarardagen-pa-sol-lasning-i-sprakundervisningen-vad-hur-och-varfor/ - 2025-03-11

Språklärardagen på SOL: Läsning i språkundervisningen: Vad, hur och varför?

Språklärardagen på SOL: Läsning i språkundervisningen: Vad, hur och varför? | Språk- och litteraturcentrum 10 mar Språklärardagen på SOL: Läsning i språkundervisningen: Vad, hur och varför? 10 mars 2025 10:00 till 15:00 Konferens Måndagen den 10 mars 2025 bjuder Språk- och Litteraturcentrum in till den traditionsenliga "Språklärardagen". Konferensen fokuserar på ett mycket aktuellt tema, nämligen

https://www.sol.lu.se/institutionen/kalendarium/evenemang/spraklarardagen-pa-sol-lasning-i-sprakundervisningen-vad-hur-och-varfor/ - 2025-03-11

Språklärardagen på SOL: Läsning i språkundervisningen: Vad, hur och varför?

Språklärardagen på SOL: Läsning i språkundervisningen: Vad, hur och varför? | Språk- och litteraturcentrum 10 mar Språklärardagen på SOL: Läsning i språkundervisningen: Vad, hur och varför? 10 mars 2025 10:00 till 15:00 Konferens Måndagen den 10 mars 2025 bjuder Språk- och Litteraturcentrum in till den traditionsenliga "Språklärardagen". Konferensen fokuserar på ett mycket aktuellt tema, nämligen

https://www.sol.lu.se/institutionen/kalendarium/seminarieserier/Didaktikseminariet%20f%C3%B6r%20de%20moderna%20spr%C3%A5ken/spraklarardagen-pa-sol-lasning-i-sprakundervisningen-vad-hur-och-varfor/ - 2025-03-11

Brevmall

Brevmall Språ k- oc h l i t t er at urc e nt r um Kurslitteratur för FÖUN18, Översättning från danska (15 hp) Fastställd av styrelsen för sektion 1 vid Språk- och litteraturcentrum den 30 maj 2018. Obligatorisk litteratur Alsmark, Gunnar: ”Broderfolkens bro”, i Regionauterne, Makadam 2010, s. 139-155. Andersen, John E (1991). ”Sprogets takt og tone”. I: Auditorium X. Hansen, Erik; Poulsen, Ib; Ped

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/FOUN18/20182/FOUN18_litt_ht18_KLAR_1.pdf - 2025-04-19

Brevmall

Brevmall Språk- och l i t te raturcent rum Kurslitteratur för FÖUN28, Översättning från danska (15 hp) Fastställd av styrelsen för sektion 1 vid Språk- och litteraturcentrum den 20 augusti 2019. Obligatorisk litteratur Alsmark, Gunnar: ”Broderfolkens bro”, i Regionauterne, Makadam 2010, s. 139-155. Andersen, John E (1991). ”Sprogets takt og tone”. I: Auditorium X. Hansen, Erik; Poulsen, Ib; Peders

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/FOUN28/20212/FOUN18_F_UN28.pdf - 2025-04-20

Microsoft Word - HGJAP.doc

Microsoft Word - HGJAP.doc Utbildningsplan för kandidatprogrammet i japanska Identifikation Programmets namn Kandidatprogrammet i japanska Ev inriktningar Omfattning i högskolepoäng 180 högskolepoäng Nivå Grundnivå Programkod HGJAP Kod på inriktning Beslutsuppgifter Fastställd av prodekan med ansvar för grundutbildningen vid Området Ändringsuppgifter för humaniora och teologi 2011-01-24 2. Program

https://www.sol.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/UtbplanHGJAP.pdf - 2025-04-19

Glasklar brytning i gesterna

Glasklar brytning i gesterna Glasklar brytning i gesterna Publicerad den 7 maj 2015 Hur dukar du ett bord? En fransman och en svensk gör nog på ungefär samma sätt när de ställer fram glas, lägger ut bestick och sätter fram tallrikar. Men när de ska beskriva hur de dukar ser gesterna som ackompanjerar talet helt olika ut. Av Eva Barkeman, ur Språktidningen april 2015 Detta är något som fascinerar M

https://www.sol.lu.se/article/glasklar-brytning-i-gesterna-1/ - 2025-03-11

Microsoft Word - Publikationer Mari Bacquin.docx

Microsoft Word - Publikationer Mari Bacquin.docx       1   Publikationer  Mari  Bacquin   Monografier   Bacquin,  M.   (2008)   Theseus   de   Cologne,   édition  partielle  d’une   chanson  de  geste  du  XIVe   siècle,   Études  romanes  de  Lund,  81,  354  s.  ISBN  978-­‐91-­‐628-­‐7454-­‐4  /  ISSN  0347-­‐0822     Detta  är  min  doktorsavhandling.  Det  är  en  modern  textkritisk  utgåva

https://www.sol.lu.se/media/documents/persons/MariBacquin/Publikationer_Mari_Bacquin.pdf - 2025-04-19

ENGA01: Engelska grundkurs, 30 högskolepoäng

ENGA01: Engelska grundkurs, 30 högskolepoäng ENGA01: Engelska grundkurs, 30 högskolepoäng Studiebeskrivning Kursen består av följande delkurser vilka beskrivs nedan:  Litteratur, 6 högskolepoäng  Grammatik och översättning, 9 högskolepoäng  Skriftlig språkfärdighet, 5 högskolepoäng  Ordkunskap, 3 högskolepoäng  Kultur och Historia, 3 högskolepoäng  Fonetik och uttal, 4 högskolepoäng Kursen k

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/ENGA01.pdf - 2025-04-20

ENGA01: Engelska grundkurs, 30 högskolepoäng

ENGA01: Engelska grundkurs, 30 högskolepoäng ENGA03: Engelska grundkurs, 30 högskolepoäng Studiebeskrivning Kursen består av följande delkurser vilka beskrivs nedan:  Litteratur, 6 högskolepoäng  Grammatik och översättning, 8 högskolepoäng  Skriftlig språkfärdighet, 5 högskolepoäng  Ordkunskap, 4 högskolepoäng  Kultur och Historia, 3 högskolepoäng  Fonetik och uttal, 4 högskolepoäng Kursen k

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/ENGA03.pdf - 2025-04-20

Kurskod/Course code

Kurskod/Course code 1. Identifikation och grundläggande uppgifter 1. Kurskod FIN A21 2. Kursens namn Finska, fortsättningskurs 3. Nivå G 4. Högskolepoäng 30 5. Beslutsuppgifter Fastställd av kursplanegruppen vid området för humaniora och teologi 2008-03-07 6. Ändringsuppgifter 2. Allmänna uppgifter 1. Huvudområde/n, om tillämpligt Finska 2. Ämne, om tillämpligt Finska 3. Typ av kurs och dess place

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kursplaner/FINA21.doc - 2025-04-18

No title

1 Bertil Molde Översättarens ansvar för språket Ur Språkvård 1979:4, något nedkortad Vårt språk, det språk som vi har som moders- mål och som vi var och en av oss lever med större delen av vårt liv, det är självklart vars och ens egendom att vårda och förvalta. Men det är också något som ägs av alla andra som har samma språk som medel för tankar och känslor, för tal och skrift. Vi använder ordet s

https://www.sol.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Molde1979.pdf - 2025-04-19