Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "svenska som främmande språk: nivå 9" gav 13175 sökträffar
Oregistrerad gemenskapsformgivning
Hocket - kopia
On materiality
Svenska, språklig inriktning 1–40 poäng
Us protokoll bilagor 1406 17 18
Bästa resultat får du om du öppnar den här PDF-portföljen i Acrobat X eller Adobe Reader X eller senare. Hämta Adobe Reader nu! http://www.adobe.com/go/reader_download_se Rektor Lunds universitets utveckling under 2013 Lunds universitets vision är att vara ett universitet i världsklass som förstår, förklarar och förbättrar vår värld och människors villkor. Det övergripande målet är högsta kvalitet
https://www.lu.se/sites/www.lu.se/files/us_protokoll_bilagor_1406_17_18.pdf - 2025-04-17
Från kalkylark till AI-genererad orosanmälan - om 40 år av digitalisering av socialtjänsten
https://www.ai.lu.se/2021-02-17 - 2025-04-05
Guanxi och Skiljedomar - En komparativ studie i verkställighet i Kina och Sverige
In this essay the effects of guanxi, a collective name for personal networks, on enforcement of international arbitration awards in China. The main research question is: Does guanxi affect enforcement of international arbitration awards in China? To preclude the investigation being founded solely in a foreign judicial system, the Swedish procedural rules pertaining to enforcement of international
Protokoll-bilagor-us-191023
Bästa resultat får du om du öppnar den här PDF-portföljen i Acrobat X eller Adobe Reader X eller senare. Hämta Adobe Reader nu! http://www.adobe.com/go/reader_download_se Postadress Box 117, 221 00 Lund Besöksadress Wrangel, Biskopsgatan 5 Telefon 046-222 94 35, 046-222 00 00, 0722-31 71 64 E-post anna.akesson@rektor.lu.se Univers i te tss tyre lsen Årsplan för universitetsstyrelsen 2020 Fastställ
https://www.lu.se/sites/www.lu.se/files/protokoll-bilagor-us-191023.pdf - 2025-04-17
Färgstarka varumärken - om färg som varumärke och konkurrensmedel i ett nationellt och europarättsligt perspektiv
Få saker spelar så stor roll i lanseringen av varor och tjänster som färger. Färger är snabba och effektiva signaler till konsumentens öga. Med färgers hjälp kan vi identifiera och orientera oss bland det vi erbjuds och har behov av i det stora marknadsutbudet. Både de behov vi redan har och de behov som andra - starka varumärkesbyggare - vill att vi ska ha. Färg ingår i företagens och reklammakar
Programme syllabus Master's Programme in Language and Linguistics
IAC Art Files
SND:s flaggskeppsprojekt på LU 2025–26 Projektet IAC Art Files syftar till att skapa en plattform och en portal som möjliggör både enskild, tematisk och tvärdisciplinärt sammansatt forskningsoutput, samt delningsfunktioner för konstnärlig forskningsdata inom fältet. Detta kan öka kontakten och utbytet både mellan konstnärliga forskare och mellan vetenskapliga och konstnärliga forskare. IAC Art Fil
https://www.iac.lu.se/iac-art-files-se - 2025-04-05
A
On materiality - kopia
Brevmall
Sista Blosset - en studie i svenska tobaksindustrins skadeståndsansvar
Barn behöver få veta – Vetenskap och Hälsa
Barn behöver få veta – Vetenskap och Hälsa Populärvetenskapligt om forskning inom medicin och hälsa. Läs mer. Meny Visa navigation Teman Podd Tidskrift Föreläsningar Prenumerera Forskningens dag Vad forskar du om? Unga intervjuar forskare Prenumerera Om webbplatsen Tillgänglighetsredogörelse Behandling av personuppgifter Mer Forskningens dag Vad forskar du om? Unga intervjuar forskare Om webbplats
https://www.vetenskaphalsa.se/barn-behover-veta/ - 2025-04-13
Microsoft Word - Nordlund 35
Den ljuva doften av en framgångsrik registrering - en studie avseende registrerbarheten av doft som varumärke
Människan har sedan urminnes tider märkt sin egendom av olika anledningar. Varumärkesrätten har sitt ursprung i egendomsmärkningen som användes för att skilja varandras egendom åt. Senare utvecklades detta till en märkning i näringsverksamhet för att ge kunder och andra köpare en garanti för kvalité och ursprung. Dagens moderna bär stora ekonomiska värden och funktioner på många nivåer. Det modern
Svenskt produktansvar i amerikansk belysning - Ett konsumentperspektiv
Diskussionen om det s.k. produktansvaret har pågått såväl i Sverige, som i övriga industriländer, i flera decennier. Med produktansvar avses skyldighet att utge ersättning, när en tillhandahållen produkt orsakar personskada eller skada på annan egendom än produkten själv. Anledningen till att frågorna om produktansvar har blivit kontroversiella, beror på vissa särdrag hos produktansvaret. Ansvaret