Svenska som främmande språk: Nivå 5-8 distanskurs
https://www.sol.lu.se/kurs/SFSH31/VT2025/ - 2025-03-15
Filtyp
https://www.sol.lu.se/kurs/SFSH31/VT2025/ - 2025-03-15
https://www.sol.lu.se/kurs/SFSH60/VT2025/termin1/ - 2025-03-15
https://www.sol.lu.se/kurs/SFSH11/ - 2025-03-15
https://www.sol.lu.se/kurs/SFSH20/ - 2025-03-15
https://www.sol.lu.se/kurs/SFSH60/ - 2025-03-15
https://www.sol.lu.se/kurs/SFSH60/VT2025/termin2/ - 2025-03-15
https://www.sol.lu.se/kurs/SFSH01/ - 2025-03-16
https://www.sol.lu.se/kurs/SFSH10/ - 2025-03-16
https://www.sol.lu.se/kurs/SFSH02/ - 2025-03-16
Läsengagemang och Shared Reading 1 Läsengagemang och Shared Reading i svenskundervisningen - ett samarbete mellan Gymnasieskolan Vipan och SOL-centrum Sökande och projektledare Anders Ohlsson, projektledare; ämneslärare i svenska, professor i litteraturvetenskap. Forskar om Shared Reading, undervisar om litteratur och läsning samt handleder examensarbeten inom ämnet svenska på lärarutbildningen. A
https://www.sol.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/nyheter/Laesengagemang_och_Shared_Reading.pdf - 2025-03-15
LUX- och SOL-guiden CAMPUS FÖR HUMANIORA OCH TEOLOGI 3LUX- OCH SOL-GUIDEN | CAMPUS FÖR HUMANIORA OCH TEOLOGI Välkommen till LUX och SOL! Humanistiska och teologiska fakulteterna (HT-fakulteterna) finns främst i byggnaderna LUX och SOL. Denna broschyr ger dig information om dessa byggnader och praktisk vägledning i olika frågor som gäller dina studier. Du hittar information om LUX på sidan 4 och om
https://www.sol.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/LUX-_och_SOL-guiden_2023_webb.pdf - 2025-03-15
Studiebeskr FIVM01 Språk- och litteraturcentrum, Filmvetenskap Studiebeskrivning FIVM01 Filmvetenskap, magisterkurs Magisterkursen i filmvetenskap syftar till att fördjupa studentens kunskaper i filmens historia, teori och analys. Ett viktigt inslag är att självständigt kunna formulera filmvetenskapliga problemställningar, att kunna meddela egna filmvetenskapliga resultat i en löpande text och att
https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/FIVM01.pdf - 2025-03-16