Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "SASH92 – Social AI through the Looking Glass" gav 52357 sökträffar

Essence of Desire – Hannes Östlund

25 april 2025 17:00 till 10 maj 2025 16:00 | Utställning Silver svärtas av ljus, görs okänsligt, förädlas i ett bad av guld (sel d’or) – delar av silvret ersätts av den renaste metallen: subjektet är odödliggjort.Essence of Desire erbjuder ett närgånget studium av en fotografisk skuggvärld. Ur glasnegativen träder en prismatisk bildsvit fram: fragment av en historia utan början och slut – om att s

https://www.lu.se/evenemang/essence-desire-hannes-ostlund - 2025-12-26

Social stress och sociala risker i två städer – ett analysexempel

Människor som lever under social utsatthet bor ofta i särskilda delar av städer. I grannskap som präglas av strukturella riskfaktorer som arbetslöshet, otrygg boendemiljö, trångboddhet och territoriell marginalisering (utsatta bostadsområden), tenderar också befolkningen att utsättas för social stress, ohälsa, social oro och oönskade sociala händelser i högre utsträckning än andra. Detta tydliggör

Klädbytardag på Campus Helsingborg

25 mars 2025 10:00 till 16:00 | Övrigt Välkommen till Klädbytardag på Campus Helsingborg, arrangerat av Modevetenskapliga Studierådet. Vad är Klädbytardagen? Klädbytardagen är en dag då vi byter kläder med varandra! Det är ett enkelt, roligt och hållbart sätt att förnya garderoben utan att köpa nytt. Ta med kläder du inte längre använder och byt till något nytt för dig! Hur går det till? Lämna in

https://www.lu.se/evenemang/kladbytardag-pa-campus-helsingborg - 2025-12-26

Constructive friction? Exploring patterns between Educational Research and The Scholarship of Teaching and Learning

While educational research (EdR) and the Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) are overlapping fields there remains considerable friction between the two. Shulman, (2011, p. 5), recounts a situation when an EdR colleague accused him “of contributing to the bastardization of the field by encouraging faculty members who were never trained to conduct educational or social science research to en