Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 526127 sökträffar

Sandutvinning och dess påverkan på Öresunds marina status

Till skillnad från effekter förknippat med övergödning och marin plast, är få medvetna om den negativa miljöpåverkan sandmuddring kan ha på de marina ekosystemen. Sandmuddring ger stora förluster i livsmiljö, förändringar i salthalt och ökad grumlighet vilket utgör ett potentiellt hot mot ett stort antal marina och bräckvatten arter. Ännu värre är det faktum att få människor vet att sandutvinning Unlike effects associated with eutrophication and marine plastics, few are aware of the negative environmental impacts sand dredging can have on marine ecosystems. Major habitat losses, changes in salinity and increased turbidity impose a potential threat to a large variety of marine and brackish species. Even worse is the fact that few people know that sand extraction currently is taking place wi

Best-practice transport planning - a comparison between the U.S. and Europe

Purpose of this paper: The U.S. and European way of planning road-freight transport are different. These differences pose an interest of analyzing, assessing and evaluating. Transport planning in the U.S. is far more centralized and integrated than in the de-centralized inefficient European way. The aim of this paper is therefore to improve transport planning in Europe by analyzing the U.S. best-p

The Utility of the Emerging Right to Democratic Governance in a Mobile World

This thesis seeks to investigate whether the emerging right to democratic governance, as conceptualised by Thomas Franck, is of any use to the large numbers of migrants within and arriving to the EU. Focusing on Europe, it does this by assessing whether the right can be considered a human right, using the lens of universality and inalienability: it assesses whether migrants still have the right to

1241 kommentarer, men bara ett varumärke? En diskursiv studie av kommunikationen i Oatlys sociala medier

Den här studien syftar till att undersöka hur livsmedelsföretaget Oatlys varumärke konstrueras genom den kommunikation som sker i företagets sociala medier. Studien utgår från ett diskursivt perspektiv och betraktar därmed de kommunikativa processerna från intressenterna och företaget i de sociala medierna som diskursiva handlingar. Dessa handlingar ses som delar av större diskurser, vilka utnyttjThis study aims to investigate how the brand of the food company Oatly is constructed through communication in social media. The study uses a discursive perspective, and examines the communicative processes between the stakeholders and Oatly as discursive actions. These actions are part of discourses and constituent for the corporate brand. The empirics include written posts and comments at Oatly’

Mjölken som surnade

Mjölken som surnade Denna studie ämnar undersöka hur en organisation kan kriskommunicera på det sociala mediet Twitter, under en förtroendekris. Det bondeägda kooperativet Arla går på knäna i den rådande mjölkkrisen, trots det har det uppdagats att delar av Arlas organisation haft en osund kostnadskultur. SVTs Uppdrag granskning sände den 3 februari 2016 sitt tredje reportage kring Arla, vilket föThe soured milk The purpose of this study is to examine how an organization can crisis communicate on the social media channel Twitter during a crisis of confidence. The farmer-owned cooperative Arla is having financial trouble as the milk crisis have put a lot of the former Arla owners out of business. But in some parts of the organization, an unhealthy cost culture has been detected. On February

A comparison of the long-run performance of Small Cap respective Large Cap stocks after conducting an IPO or SEO

This thesis covers the subject of long-run stock performance on the Swedish market. It focuses on abnormal returns after an IPO or SEO issuance. It investigates the differences between Small Cap and Large Cap stocks and separate tests are conducted for each group. Regressions are constructed to examine which independent variables that drive the return. The buy-and-hold abnormal return is used as t

”Ingen bryr sig och den som gör det borde inte göra det.” En kvalitativ studie av hur gamers upplevelser av gamingvärlden motsvarar föreslagen lagstiftning

E-sport is a phenomenon that along with internet has had a fast development in the last decade. A person can stream their gaming today so that other people are able to follow what is happening on the streamer’s computer. This live interaction makes it possible for people all over the world to come together over a common interest, online gaming. The use of internet also carries negative aspects suc

Pöbelmedia - Om populistiskt berättande i digitala medier

Högerpopulismen är på frammarsch i Europa, nu med en mer omfattande propagandaarsenal än någonsin, i vilken det senaste vapnet är de allt mer populära opinionssajterna. Uppsatsen undersöker hur narrativ konstrueras i högerpopulistiska opinionssajters nyhetstexter och hur dessa förändras över tid. Fallet består av 26 nyhetsartiklar publicerade på den svenska högerpopulistiska opinionssajten, AvpixlRight-wing populism is advancing in Europe, now with a more extensive propaganda arsenal than ever, in which its latest weapon are the ever more popular online opinion-sites. This research examines how narratives are constructed in right-wing populist opinion-sites’ news texts and how these develop over time. The case of study consists of 26 news articles published on the Swedish right-wing opinio

Från värdering till handling

Denna studie syftar till att undersöka vilken roll strategisk kommunikation har i arbetet att kommunicera klimatfrågan. Vidare intresserar vi oss mer specifikt för hur strategisk kommunikation kan användas för att överbrygga gapet mellan värdering och handling, det så kallade value-action gap. Kvalitativa intervjuer har genomförts med tio aktörer som arbetar med att kommunicera klimatfrågan i SverThis study aims to examine the role of strategic communication in today’s climate change communication. Furthermore, we attempt to understand the value of strategic communication more specifically in bridging the value-action gap. In order to accomplish this we have conducted qualitative interviews with ten Swedish organizations that specialize in climate change communication. The empirical materi

Attityder till nedskräpning. -En studie av invånarnas attityder kring nedskräpning på offentliga platser i Malmö kommun

Konsekvenser av och attityder till nedskräpning i stadsmiljö Nedskräpningen som förekommer på gator, torgar och parker kostar för samhället, skadar vår hälsa, förstör vår miljö, bidrar till ökad nedskräpning och upplevs som otrevliga och otrygga områden av många människor. Att det är förbjudet att skräpa ned på offentliga platser ses som en självklarhet enligt lagstiftningen. Men resultatet av Attitudes towards littering A study of residents’ attitudes towards littering in public spaces in Malmö city All forms of littering are considered a crime according to the chapter 15 § 30 of the Swedish Environmental Code. Still, littering is considered an increasing rather than a decreasing phenomenon. The results of littering are not just esthetical nuisance and increased street cleaning costs b

Oil price shocks and trade

This study aims to examine the effects of oil price shocks on the overall trade- and the non-oil trade balances for ten oil-importing Euro area countries. Theory suggests that the effects from an oil price shock on the oil component of the trade balance for oil importers is negative, but that the effect on the non-oil component is positive. Thus, the effect on the overall trade balance is ambiguou

Går det att förutse börskrascher?

Den här uppsatsen använder en teori utvecklad av Sornette (2004) för att ta reda på om det går att förutsäga börskrascher och om det går att använda den informationen för att få en överavkastning från börsen. Resultatet är att det går att göra och rapporten visar på en stor statistiskt säkerställd överavkastning i förhållande till en vanlig hög-beta-strategi.

Den mytomspunna energin - En kvalitativ studie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation i en accelererande samtid

Den mytomspunna energin El och energi finns ständigt omkring oss. Men vem eller vilka aktörer som står för denna samhälleliga funktion är något vi sällan reflekterar över i vår accelererande samtid. Energimarknaden är avreglerad i Sverige sedan år 1996, vilket medfört nya förutsättningar för kommunala energibolag. Detta ställer krav på aktörernas varumärkeskommunikation för att tilltala kunder, saThe mythical energy Electricity and energy are constantly surrounding us. However, the brands who provide these products are something we seldom reflect upon within our accelerating society. The Swedish energy market has been deregulated since year 1996, which has led to new conditions for public energy brands. As a result, branding efforts are required in order to appeal to customers, which is di

What comes first: the market or the product? Strategic orientations among start-ups in the Øresund Region

Market orientation and product orientation propose opposite approaches towards innovation and, thus, value-creation. This paper investigates the market-product orientation debate in the context of entrepreneurial start-ups. By studying strategic orientation from the perspective of start-up entrepreneurs, the research contributes to orientation theory, which has largely concentrated on processes fo

Kan funktionell eller estetisk design varumärkesskyddas?

Till skillnad från andra immateriella rättigheter är i princip det varumärkesrättsliga skyddet inte tidsbegränsat. Detta medför att företag, istället för eller som ett komplement till patent eller mönsterskydd, kan se en möjlighet i att söka varumärkesregistrering för funktionell respektive estetisk design. Därför finns det i varumärkeslagstiftningen absoluta registreringshinder vilka innefattar aUnlike other Intellectual Property Rights, trademark law does not have any time restrictions concerning protection possibilities. This constitutes companies to apply for trademark protection for functional or aesthetical designs instead of, or as a supplement to, patent and design protection. Therefore, there are absolute grounds for refusal that include that a sign with either a technical result

Det är utsidan som räknas: effekter av fysisk attraktivitet och beteendeinformations inverkan på bedömningen av kvinnors värme

Studien syftade till att undersöka i vilken utsträckning som bedömningen av kvinnors värme modereras av deras fysiska attraktivitet och information om deras beteende. Detta undersöktes med hjälp av en dataapplikation där deltagarnas uppgift var att bilda sig en uppfattning om värmen hos åtta kvinnor, som varierade i grad av attraktivitet, utifrån den beteendeinformation som presenterades. 96 stude

Driving Forces Towards Shopping for Second-Hand Clothing

The purpose of this study is to investigate the driving forces towards second-hand shopping for clothing. Though literature on this topic already exists, there is still room for further examination, especially when adding other perspectives to it. Therefore, this project is especially concerned with gaining a deeper understanding of the underlying motivations for shopping second-hand, looking into

Medarbetare eller medborgare? - En kvalitativ studie i autokommunikation i Helsingborgs stad

Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka hur medarbetare i Helsingborgs stad upplever organisationens externa kommunikation. Mer specifikt undersöks hur organisationens Instagramkonto @helsingborgsstad upplevs och hur dessa upplevelser påverkar den autokommunikativa processen. Denna process uppstår då interna publiker tar del av den externa kommunikationen. Genom semistrukturerade intervThe aim of this qualitative study is to examine how employees in Helsingborg’s stad percive the organizations external communication. More specifically the aim is to examine how they feel about the organizations Instagram account @helsingborgsstad and how these experiences affect the auto-communicative process. Said process occurs when internal audiences come in contact with the external communica

Towards Understanding Consumer Reactions in Out-of-Stock Situations: A comparison of price promoted versus regular-priced items in grocery retail

Temporarily unavailable products in the grocery retail environment cause problems for multiple parties, resulting in possible sales losses for retailers and high dissatisfaction among consumers. With price promoted products being twice as often out-of-stock (OOS) as regular-priced items, the need for a further understanding of reactions to price promoted products is evident. The purpose of this th