Sk ut 2011
sk_ut_2011
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/sk_ut_2011.pdf - 2025-03-15
Filtyp
sk_ut_2011
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/sk_ut_2011.pdf - 2025-03-15
Skådespelarutbildningen Avgångsstudenter 2012 Thomas Eriksson Natalie Sundelin Agnes Hargne Martin Waerme Ronja Svedmark Jonas Nilsson Linda Kulle Hannah Canvert Robert Olofsson Christoffer Nordenrot Cecilia Larsson Rasmus Luthander
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/sk_ut_2012_0.pdf - 2025-03-15
Skådespelarutbildningen Avgångsstudenter 2013 Victor Morell Madeléne Evertsson Alfred Tobiasson Lovisa Onnermark Nina Rudawski Jennifer Pettersson Julia Frisberg Hampus Hallberg Mikael Dahl Frida Jansdotter Ester Uddén Malin Tengvard
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/sk_ut_2013.pdf - 2025-03-15
Skådespelarutbildningen Avgångsstudenter 2010 Iggy Malmborg Ulrika Ellemark David Book Mattias Åhlén Logi Tulinius Hanna Holmström Alexandra Drotz Ruhn Kajsa Ericsson Johanna Rane Peter Eggers Jessica Lindfors 4- årig
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/sk_ut_4_2010.pdf - 2025-03-15
Kursguide - Course Syllabus • • • • • Fastställande Kursplanen är fastställd av Institutionsstyrelsen vid Teaterhögskolan i Malmö 2019-01- 11 att gälla från och med 2019-01-20, vårterminen 2019. Allmänna uppgifter Kursen ges som en fristående kurs. Undervisningsspråk: Svenska Därtill kan andra skandinaviska språk och engelska förekomma. Kursens mål Studenten ska Kunskap och förståelse visa kunskap
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/skab17_skadespelarens_arbete_framfor_kameran.pdf - 2025-03-15
Kursguide - Course Syllabus • • • • • • Fastställande Kursplanen är fastställd av Institutionsstyrelsen vid Teaterhögskolan i Malmö 2019-10- 30 att gälla från och med 2020-01-20, vårterminen 2020. Allmänna uppgifter Undervisningsspråk: Svenska Dessutom kan andra skandinaviska språk och engelska förekomma. Kursens mål Studenten ska Kunskap och förståelse visa grundläggande kunskap om begreppen rep
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/skab18_att_representera_en_annan_manniska.pdf - 2025-03-15
3 12 20 22 23 32 35 37 44 47 50 62 63 65 71 78 79 94 95 108 109 114 138 169 175 192 194 216 225 231 235 243 254 256 264 273 276 282 284 286 288 290 295 302 304 305 313 314 315 322 323 347 372 374 375 379 381 401 418 421 431 436 439 442 456 464 472 476 478 487 499 501 503 506 507 515 516 517 520 545 569 581 586 592 601 609 614 616 617 621 623 624 625 628 632 633 636 647 652 654 657 662 670 683 686
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/sokande_som_gatt_vidare_till_prov_2.pdf - 2025-03-15
Microsoft Word - Summary översatt.doc 1 Summary This thesis begins with a quote from Bertolt Brecht. In an aphorism about Mister Keuner, “What is wise about the wise man is his stance”, Brecht discusses knowledge – not any knowledge, but embodied knowledge, a knowledge which produces a stance, in the Brechtian sense of the word. The quote does a good job of summarizing the discussion about the ac
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/summary_kent.pdf - 2025-03-15
Teaterhögskolan i malmö ______________________________________________________________________________________________________________ KANDIDAT- OCH MASTERPROGRAM Konstnärligt kandidatprogram i skådespelarkonst På det treåriga Skådespelarprogrammet vid Teaterhögskolan i Malmö utbildas skådespe- lare till teater, film, tv och andra medier. Till utbildningen antas tolv studenter varje år. Programmet
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/thm_folder_ht14_v2.pdf - 2025-03-15
Intervju Staffan Göthe ”Det konstnärliga arbetet går aldrig att läggas på räls” Staffan Göthe, dramatiker, skådespelare och regissör, utbildade sig vid Scenskolan i Göteborg 1969-71. Han beskriver den tiden som en jäsningstid då mycket hände i svensk teater, med bildandet av fria grupper och en viss demokratisering av institutionsteatrarna. 1976 blev han rektor för dåvarande Statens scenskola
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/thm_intervju_s_g.pdf - 2025-03-15
A v: L ar s N or én sp el pe r io d : 8 –2 2 m a rs | sp el pl at s: B rY G G er it ea te r N te at er h ö G sk o la N i m a lm ö | ex a m eN sp r o d u k ti o N # 1 Regi: Dennis Sandin Scenografi och kostym: Karin Gille 2 3 På scen: Markus/Birgit | Ebba J. Dahlberg Sofia/Rakels mamma | Stina Eriksson Martin | Vincent Grahl Erika | Martina Hemmingsson Anders | Rasmus Johansson Maud | Arina Katchin
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/thsk_01_examen_lowrez.pdf - 2025-03-15
THSK_01_Examen_lowrez (1) 8 Ebba J. D ahlberg 070–864 55 70 dahlberg.ebba@ gm ail.com Stina Eriksson 073–698 60 83 info@ stinaeriksson.com Skådespelarutbildningen Teaterhögskolan i M alm ö 2016–2019 Vincent G rahl 073–712 97 77 grahlvincent@ gm ail.com M artina H em m ingsson 070–249 18 72 m artinahem m ingsson@ hotm ail.com foto: da n iel ka rlsson Rasm us Johansson 072–717 41 94 rasm usjohansson
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/thsk_01_examenfolder_cv.pdf - 2025-03-15
KAPITALISM & MODERSKAP [资本主义和母亲] I ETT SAMARBETE MELL AN DRAMATIKER- UTBILDNINGEN & SKÅDESPEL AR UTBILDNINGEN PÅ TEATERHÖGSKOL AN I MALMÖ PRESENTERAS HÄR AVG ÅNGS S TUDENTERNA 2017. DRAMATIKER- S TUDENTERNA HAR SKRIVIT VARSIN PJÄS SOM REALISERAT S AV SKÅDESPEL ARS TUDENTERNA . ALLT ÄR SEDAN S AMMANFÖRT I ETT TRE TIMMARS SPEK TAKEL DÄR ALLT ÄR TILL S ALU. DRAMATIKER: MARTIN BENGT SSON, ANJA GRIM, F
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/thsk_70100.pdf - 2025-03-15
Microsoft Word - ACTIVITY REPORT TMR Festival SBM-8.docx 2 0 1 7 Barbara Wilczek and Mariana Araoz have assembled this journal with the help of Seydou Gueye 2 International TMR-‐Trans Mission Festival An International "up-‐dated" feminist festival
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/trans_mission_research_report_2017.pdf - 2025-03-15
Dokument2 Nu är det snart dags för antagning till Teaterns teori och praktik! Teaterns teori och praktik (TTP) är en konstnärlig och teoretisk kurs som avser att utveckla studentens eget konstnärskap och att undersöka olika former för berättande och gestaltande inom teatern. Kursen vänder sig till dig som är nyfiken på at
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/ttp_2017.pdf - 2025-03-15
LUNDS UNIVERSITET Teaterns teori och praktik Utbildningen är ett samarbete mellan Språk- och litteraturcen- trum i Lund (SOL) och Teaterhögskolan i Malmö (www.thm.lu.se). Teaterns Teori och Praktik (TTP) är en fristående kurs som ges upp till och med kandidatnivå (90 hp). Den söker på olika sätt förena reflektion och skapande och vänder s ig t ill d ig som v ill utforska och experimentera med scen
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/ttp_folder_2018.pdf - 2025-03-15
Litteratur TTP grundkurs HT2014 Litteraturlista TTP, grundkurs dk 2 Henrys del: Dramer: Ibsen, Henrik Ett Dockhem Lysander, Per och Osten, Susanne Medeas Barn Stridsberg, Sara Medealand Litteratur: Malochevskaja, Irina(2002) Regiskolen Tell Forlag Sjöström, Kent(2007) Skådespelaren i handling -‐ strategier för tanke och kropp Carlssons, s 99
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/ttp_litteratur_grundkurs_ht2014.pdf - 2025-03-15
Ur EFFEKTEN (Lucy Prebble), sidan 86-88 Rollen som PETER. FRIDA Kalla mig inte älskling. Det är löjligt. Paus. PETER Frida. Fridis. Kom igen nu. Ge mig en kyss och så är vi vänner igen? FRIDA Nej, jag mår illa. PETER Får jag dig att må illa(?) FRIDA Det sa jag inte. PETER Är jag lite för oborstad för dig? Är det så det är? Är du van vid någonting mer förfinat? Någon vindrickande fitta i chinos? FR
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/ur_effekten_del_2.pdf - 2025-03-15
Ur EN UPPSTOPPAD HUND (Staffan Göthe) s. 105-107 Rollen som MARCEL. MARCEL Cervieng! Nu blir det skilda vägar. Nu flyttar jag till Frankrike. Jag kommer att sakna dig. Faktiskt. MORGAN Du kan väl skicka ett brev. MARCEL Givetvis. Men det blir aldrig detsamma. Cervieng! Minns du när vi tränade i Balder – så förbaskat mycket kul vi hade – MORGAN Jag var ju så dålig så jag fick stå i mål! MARCEL Men
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/ur_en_uppstoppad_hund_del_2.pdf - 2025-03-15
Ur ENSAM (Alfhild Agrell), sidan 47-49 Rollen som YNGVA. YNGVA: Det var fegt att tiga, men det vore fegare att låta dig tala. THORA [lidelsefullt]: Barn! Varför var du inte sann? YNGVA [vänder på huvudet med samma snabba rörelse, som ibland kännetecknar THORA]: Sann! Åh, om du visste vad jag avskyr det ordet! THORA [dämpat och ångestfullt]: Yngva! YNGVA: Du tror att det är så lätt, du, att vara sa
https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/ur_ensam_del_2.pdf - 2025-03-15