Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 531359 sökträffar

Instructions-guidelines-health-promotion-2019

Instructions for the guidelines regarding health promotion Page 1 of 3 Human Resources Jenny Palmgren Marta Santander INSTRUCTIONS Date 2019-11-27 Instructions for the guidelines regarding health promotion Lund University encourages and provides opportunities for regular active participation in health promotion activities through health promotion reimbursement and the health promotion hour. The Un

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-12/instructions-guidelines-health-promotion-2019.pdf - 2025-04-02

Mall-personalplan-for-larare

Personalplan Personalplan för lärare Endast gråmarkerade fält skall fyllas i! Datum Institution/Avdelning Namn Pnr Anställd som Anst omf % Anställd t o m Kalenderår Tjg omf % Årsarbetstid Klocktimmar % av års-arbetstid Klocktimmar % av års-arbetstid Klocktimmar % av års-arbetstid Genom-snitt % Utbildning 0 0% 0 0% 0 0% 0% Forskning/konstnärligt utvecklingsarbete 0 0% 0 0% 0 0% 0% Egen kompetensutv

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-12/mall-personalplan-for-larare.xls - 2025-04-02

Pm-bisysslor-2019

PM om bisysslor vid Lunds universitet Sida 1 av 6 Sektionen HR PM Datum 2019-06-04 PM om bisysslor vid Lunds universitet Detta PM ska vara ett stöd för hantering och bedömning av bisysslor. Vad är en bisyssla? En bisyssla är i princip varje syssla som tillfälligt eller permanent utövas utanför anställningen vid universitetet. Det ställs inga krav på att den ska utföras i en viss omfattning eller a

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-12/pm-bisysslor-2019.pdf - 2025-04-02

Kravprofilsmall studentmedarbetare 2023

Brevmall 3 Sektionen HR Att tänka på vid utformning av kravprofil Kravprofilen ligger som grund till annonsen som ska utlysas och det finns flera aspekter att ta hänsyn till när du utformar kravprofilen. Det är viktigt att du har gjort en behovsanalys för att tydliggöra behoven för den aktuella rekryteringen. Kontakta ditt HR-stöd tidigt i processen för att få bra stöd under hela rekryteringen. Al

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2023-02/Kravprofilsmall%20studentmedarbetare%202023.docx - 2025-04-02

Avtalsmall - Adjungerad universitetslektor

Brevmall [Denna mall reglerar förutsättningarna om anställning som adjungerad universitetslektor. Blir det aktuellt med ett samarbetsprojekt mellan LU och företaget ska en sådan situation regleras i ett separat samarbetsavtal.] Avtal vid anställning av adjungerad universitetslektor Mellan Lunds universitet (LU) och [ företagets namn ] (Företaget) har denna dag träffats följande avtal angående föru

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2023-05/Avtalsmall%20-%20Adjungerad%20universitetslektor.doc - 2025-04-02

URA blankett med bilagor 230428

1 Blankett för URA-kontrakt (utlandsstationering) Ansvarig chef fyller i blanketten tillsammans med arbetstagaren, personalsamordnare och ekonom. • Läs igenom bilagan (sid 5-8) innan ni fyller i uppgifterna nedan för kontraktet. • Kontraktet måste upprättas innan utlandsstationeringen påbörjas, var ute i god tid, minst en månad före avresa. • Det är oerhört viktigt att kontraktet innehåller rätt u

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2023-05/URA%20blankett%20med%20bilagor%20230428.pdf - 2025-04-02

Mall anstallningsintyg doktorander forlangt uppehallstillstand 230515 0

Mall Anställningsavtal förlängning doktorander 2 Regarding PhD-studies – course of education This is to certify that FULL NAME , XXXX-XX-XX – XXXX (personal number) is currently employed as a PhD-student at Lund University, Department of XXXX at the Faculty of XXX from 20X-XX-XX-to 20X-XX-XX . The studies has been and are going according to plan, NAME is fulfilling the individual study plan, the s

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2023-05/mall_anstallningsintyg_doktorander_forlangt_uppehallstillstand_230515_0.doc - 2025-04-02

Mall anstallningsintyg doktorander 230515

Mall Anställningsintyg doktorander 2 Anställningsintyg Härmed intygas att FÖRNAMN EFTERNAMN, PERSNUMMER/FÖDELSEDATUM , under förutsättning att uppehållstillstånd utdelas, kommer att bli anställd som doktorand vid INST, FAKULTET , Lunds universitet. Anställningen avser att starta DATUM , eller så snart uppehållstillstånd har meddelats, och pågå minst X (4) år. Anställningen är garanterad under hela

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2023-06/mall_anstallningsintyg_doktorander_230515.doc - 2025-04-02

Form Agreement on conditions for short-term and temporary employment 230701

Agreement on conditions for short-term and temporary employment Box 117 Date Registration number 221 00 LUND Phone: + 46 46-222 00 00 (switchboard) Personal data First name and surname Personal identity number Street address Postcode City Telephone number Terms of employment Hourly wage excluding holiday pay (holiday pay of 12% will be added) Agreement applies from Agreement applies up to and incl

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2023-08/Form%20Agreement%20on%20conditions%20for%20short-term%20and%20temporary%20employment%20230701.pdf - 2025-04-02

Template - Contract regarding appointment as adjunct lecturer

Brevmall [This template governs the conditions of employment as an adjunct lecturer. If a collaboration project between LU and the company arises, such a situation is to be governed by a separate collaboration agreement.] Note: this is a translation. The original valid contract is in Swedish. Contract regarding appointment as adjunct lecturer On this date, the following contract has been agreed be

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2023-08/Template%20-%20Contract%20regarding%20appointment%20as%20adjunct%20lecturer.doc - 2025-04-02

Chefens aktiviteter 230922

Notera at alla chefer inte alld blir involverade i alla akviteter, det kan skilja sig åt mellan olika fakulteter/motsvarande. Kontakta din HR-funkon för mer informaon. Chefens akviteter Jan Feb Mars April Maj Juni Juli Aug Sep Okt Nov Dec Håll utvecklingssamtal med alla anställda under kvartal 1 (det är obligatoriskt). Följ upp utvecklingssamtalen löpande, genom konnuerlig dialog. LU:s ledning inf

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2023-09/Chefens%20aktiviteter%20230922.pdf - 2025-04-02

Monitoring of annual leave taken

Monitoring of annual leave taken Monitoring of annual leave taken Sektionen HR 2023-08-17 This is a checklist intended as an aid in following up that employees have taken annual leave during the year. Each organisation is to document how this is monitored and explain any discrepancies. Use this checklist to document your monitoring by entering the date on which you fol- lowed up. In this checklist

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2023-10/Monitoring%20of%20annual%20leave%20taken.pdf - 2025-04-02

Skyddsrondsprotokoll LU 2023

Protokoll för skyddsrond Protokoll för skyddsrond Arbetsställe/skyddsområde       Datum       Diarienummer       Chef (obligatorisk deltagare)       Skyddsombud (obligatoriskt deltagande)       Övriga deltagare i denna skyddsrond (namn och funktion)       Studerandeskyddsombud (obligatoriskt deltagande i verksamheter med studenter)       Anteckningar       Rumsnummer/ rumsbeteckning Problembeskriv

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2023-12/Skyddsrondsprotokoll_LU_2023.docx - 2025-04-02

Sociala avgifter 2024

Brevmall Avgifter fr.o.m. 1 januari 2024 Personer födda 1937 eller tidigare Personer födda 1938 – 1954 Personer födda 1955 – 1957 1) 2) Personer födda 1958 – 1965 2) Personer födda 1966 – 1987 2) Personer födda 1988-- Arbetsgivaravgift 31,42 % 31,42 % 31,42 % (240101 slopas nedsättningen av arb giv avg för de som vid årets ingång fyllt 15 men inte 18 år, vilket innebär att arb giv avg för unga är

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2023-12/Sociala%20avgifter%202024.pdf - 2025-04-02

Instructions for managers concerning medical check-ups

Instructions for medical check-ups Postadress Box 117 Besöksadress Gerdagatan 9 Telefon 046-222 70 26 E-post johan.ohlin@fhv.lu.se Webbadress www.lu.se Instructions for managers concerning medical check-ups – for staff and students 1. Introduction ........................................................................................................... 2 2. Occupational Health Services carries ou

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2024-01/Instructions%20for%20managers%20concerning%20medical%20check-ups.pdf - 2025-04-02

Guidelines for Student Welfare Reviews Regarding the Student Work Environment

MergedFile Page 1 of 3 Vice-Chancellor DECISION Reg. no STYR 2023/1421 Date 21 December 2023 Guidelines for Student Welfare Reviews Regarding the Student Work Environment at Lund University Background Lund University’s vision is to be a world-class university that works to understand, explain and improve our world and the human condition. A prerequisite for a successful organisation is that it is

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2024-02/Guidelines%20for%20Student%20Welfare%20Reviews%20Regarding%20the%20Student%20Work%20Environment.pdf - 2025-04-02

Template employees individual goals and professional development plan - staff ap

Individual goals and professional development plan Make a note of the goals and professional development needs and the proposed measures that you identified during the appraisal and that you agreed upon. GOALS AND PROFESSIONAL DEVELOMPENT NEEDS COMMENTS WHEN PERSON RESPONSIBLE FOLLOW-UP This plan is to be followed-up at the next staff appraisal and salary review. __________________________________

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2024-03/Template%20employees%20individual%20goals%20and%20professional%20development%20plan%20-%20staff%20appraisals%20and%20salary%20review_2023_ny.docx - 2025-04-02

Blankett Besked om att tidsbegransad anstallning inte kommer att fortsatta foren

LUNDS UNIVERSITET Personuppgifter Personnummer Efternamn Förnamn Adress Postnr Postadress Besked om att tidsbegränsad anställning inte kommer att fortsätta Du får härmed besked om att du inte kommer att få fortsatt anställning när din nuvarande anställning som ……………………………………… vid ………………………………………… då den upphör ……………………. Anställningen har varit tidsbegränsad enligt HF 5 KAP (doktorand, amanuens, as

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2024-04/Blankett%20Besked%20om%20att%20tidsbegransad%20anstallning%20inte%20kommer%20att%20fortsatta%20forenklad%20HF%205%20kap%20240409.pdf - 2025-04-02

Protokoll CSK 240403

Lägg till titel Sida 1 av 5 PROTOKOLL Diarienummer V 2024/657 2024-04-03 Protokoll fört i den centrala skyddskommittén för Lunds universitet Lokal: Hedvig Eleonora, Kungshuset Lund Närvarande: Jimmie Kristensson, vicerektor, ordförande Marie Härstedt, HR-direktör, sektionen HR Åsa Bergenudd, byggnadschef, sektionen LU Byggnad (från §8) Bengt Meuller, överskyddsombud Benny Mårtensson, överskyddsomb

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2024-04/Protokoll%20CSK%20240403.pdf - 2025-04-02

Sociala avgifter 2020

Brevmall Sektionen HR Avgifter fr.o.m. 1 januari 2020 (Rättelse) Personer födda 1937 eller tidigare Personer födda 1938 -- 1954 Personer födda 1955 -- 1987 Personer födda 1988-- Arbetsgivaravgift 31,42 % 31,42 % (fr 2019-08-01 är avgiften 10,21 % för lön upp till 25 000 kr/mån för de som är 16-18 år) Statens avtalsförsäkring 14,34 % 14,34 % 14,34 % 14,34 % Kåpan obl 2 % + 24,26 % = 2,48 % 2 % (10%

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2024-04/Sociala%20avgifter%202020.pdf - 2025-04-02