Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 551688 sökträffar

Om något händer under resan

Om du hamnar i en nödsituation utomlands och snabbt behöver hjälp, till exempel råkar ut för en olycka, blir sjuk, inlagd på sjukhus eller behöver hemtransport:Kontakta assistansföretaget Falck Global AssistanceTelefon: +46 8 587 717 49E-post: fga [at] se [dot] falck [dot] com (fga[at]se[dot]falck[dot]com)Kontakta din närmaste chef och informera om vad som skett, hur du mår och hur du kan nås.Kom

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/resa-i-tjansten/om-nagot-hander-under-resan - 2025-11-21

E-plikt

Lunds universitet är e-pliktskyldigt. Det innebär att vi ska lämna elektroniskt material till Kungliga biblioteket. Med hjälp av systemet E-plikta kan vi lämna e-plikt. Du kanske undrar hur e-plikt hänger ihop med andra system som till exempel diarieföring och e-arkiv. Ska jag lägga in samma dokument i flera system? Nej det ska du inte, är det korta svaret på frågan. Detta är e-plikt E-plikt är sk

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/dokument-och-arendehantering/e-plikt - 2025-11-21

Instruktioner för E-plikta

På denna sida kan du läsa om hur du lägger till och söker efter publikationer i systemet E-plikta. Läs mer om att e-plikta under fliken "Hjälp" i E-plikta Så lägger du till en publikation i E-plikta När du ska lägga till en publikation så börjar du med att logga in i E-plikta. Välj därefter en materialkategori. Det finns sex kategoriknappar att välja bland: Studentrekrytering, Rekrytering av perso

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/dokument-och-arendehantering/e-plikt/instruktioner-e-plikta - 2025-11-21

Lucat – för anställda och universitetsanknutna

På denna sida får du information om Lucat. Innehåll på sidan:Om LucatViktigt att aktivera ditt LU-kontoPersonlig översiktsidaAnvändarnamn och lösenordshanteringDubbla användarkonton för doktoranderEngelskspråkig version av LucatOm LucatLucat är universitetets system för att hantera digitala identiteter, IT-konto och behörigheter. I systemet finns information om både personer och organisationer med

https://www.medarbetarwebben.lu.se/lucat-anstallda-och-universitetsanknutna - 2025-11-21

Betalkort

Här kan du läsa mer om hur du hanterar inköp när du till exempel är på resande fot eller vid andra tillfällen då du inte kan få en faktura för ditt inköp. TjänstekortOm du som anställd vid Lunds universitet har tjänsterelaterade utlägg kan du ansöka om ett tjänstekort med individuell fakturering hos SEB Kort Bank AB/AirPlus (före detta Eurocard). Din närmaste chefs godkännande krävs.Kortet har ing

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/inkop-faktura-ekonomi/betalkort - 2025-11-21

Lucat – för katalogadministratörer och chefer

På denna sida hittar du som är katalogadministratör eller chef information om Lucat. Om LucatViktigt att aktivera sitt LU-kontoFör dig som är katalogadministratörFör dig som är chefOm LucatLucat är universitetets system för att hantera digitala identiteter, IT-konto och behörigheter. I systemet finns information om både personer och organisationer med anknytning till universitetet. Informationen i

https://www.medarbetarwebben.lu.se/lucat-katalogadministratorer-och-chefer - 2025-11-21

Reseräkning

Har du rest i tjänsten? Här finns information om vad du ska tänka på när du ska göra din reseräkning. Nya regler för kvitton och bilagor i Primula 1/1 2026Alla dokument kopplade till utläggs- eller reseräkningsärenden (kvitton, fakturor, program, deltagarförteckningar, valutaväxlingskvitton etc) ska bifogas digitalt i Primula. PDF-format rekommenderas eftersom formatet behöver vara beständigt. Säk

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/resa-i-tjansten/nar-du-kommer-hem-fran-resan/reserakning - 2025-11-21

Obehöriga på arbetsplatsen

Då många av universitetets lokaler är öppna under dagtid så händer det ibland att det kommer in personer som inte har för avsikt att varken studera eller besöka någon medarbetare. På denna sida får råd om hur du bör agera i en sådan situation. Tillkalla universitetsväktarenOm du misstänker att det finns obehöriga på arbetsplatsen ska du omgående tillkalla universitetsväktaren på telefon +46 46 222

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/sakerhet/obehoriga-pa-arbetsplatsen - 2025-11-21

I händelse av brand

Hur du ska agera i händelse av brand är situationsberoende. På denna sida får du generella förhållningssätt som du bör tänka på. Var förbereddGå universitetets grundläggande brandskyddsutbildning. Onlinekursen tar bara en kvart att genomföra och du hittar den i Kompetensportalen. Som nyanställd ska du ha genomfört onlinekursen inom åtta veckor efter att du påbörjat din anställning.Gå till onlineku

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/sakerhet/i-handelse-av-brand - 2025-11-21

Fakturahantering

En faktura är en räkning som ska betalas av universitetet. Du ansvarar själv för att betala fakturor i verktyget Lupin/Proceedo. På denna sida får du information om hur du går tillväga. Obligatorisk e-faktura till offentlig sektorDet är lag på att alla inköp i offentlig sektor ska faktureras med elektronisk faktura. Kravet utgör ett led i ett arbete att effektivisera offentlig förvaltning inom hel

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/inkop-faktura-ekonomi/fakturahantering - 2025-11-21

Ekonomifrågor

Här hittar du länkar till budgetbeslut samt de senaste årsredovisningarna och delårsrapporterna för Lunds universitet. Budgetbeslut och fördelningsunderlag för Lunds universitetLunds universitets årsredovisning och delårsrapportBankinformation och intyg (Ekonomiwebben)Fördjupad information för dig som arbetar med ekonomi vid universitetet finns på EkonomiwebbenUppföljningI verktyget Kuben kan du f

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/inkop-faktura-ekonomi/ekonomifragor - 2025-11-21

LUCRIS

LUCRIS är Lunds universitets system för forskningsinformation. Syftet med LUCRIS är att synliggöra enskilda forskares, forskargruppers och Lunds universitets samlade forskning. På denna sida hittar du en introduktion till systemet och annan viktig information. Stark autentisering i LUCRISEfter den 1e oktober, måste du ha stark autentisering för att logga in i LUCRIS.Stark autentisering Introduktio

https://www.medarbetarwebben.lu.se/forska-och-utbilda/stod-till-forskning/lucris - 2025-11-21

Kris och beredskap

En händelse som känns okontrollerbar och övermäktig och där vår normala repertoar av hanteringssätt inte räcker till för att hantera situationen upplevs ofta som en kris. Det finns hjälp att få! Krisorganisation vid Lunds universitetDet finns en kris- och beredskapsplan som beskriver hur universitetet hanterar kriser och allvarliga händelser. Den handlar bland annat om att en krisorganisation ska

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/sakerhet/kris-och-beredskap - 2025-11-21

Budget

Här hittar du länkar till budgetbeslut, budgetunderlag och regleringsbrevet för Lunds universitet. Fördjupad information om arbetet med budget och prognos finns på Ekonomiwebben. Dokument till budgetarbetetVerksamhetsplan och resursfördelning samt totalbudget på EkonomiwebbenBudgetunderlag på EkonomiwebbenRegleringsbrev för Lunds universitet på EkonomiwebbenSociala avgifterSociala avgifter på HR-w

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/inkop-faktura-ekonomi/ekonomifragor/budget - 2025-11-21

Årsredovisningar och delårsrapporter

Här hittar du de senaste årens årsredovisningar och delårsrapporter för Lunds universitet. ÅrsredovisningarÅrsredovisning (ÅR) | 2024 (PDF 8,32 MB, ny flik, Ekonomiwebben)Årsredovisning (ÅR) | 2023 (PDF 4,9 MB, ny flik, Ekonomiwebben)DelårsrapporterEfter 2017 upphörde kravet på delårsrapport på grund av regeringsbeslut.Annual reports in EnglishFinancial Annual Report in English - selected sections

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/inkop-faktura-ekonomi/ekonomifragor/arsredovisningar-och-delarsrapporter - 2025-11-21

Reskostnadsersättning, traktamente och kostförmån

På denna sida hittar du information om reskostnadsersättning, traktamente och kostförmån. Nya regler för kvitton och bilagor i Primula 1/1 2026Alla dokument kopplade till utläggs- eller reseräkningsärenden (kvitton, fakturor, program, deltagarförteckningar, valutaväxlingskvitton etc) ska bifogas digitalt i Primula. PDF-format rekommenderas eftersom formatet behöver vara beständigt. Säkerställ att

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/resa-i-tjansten/nar-du-kommer-hem-fran-resan/reserakning/reskostnadsersattning-traktamente-och-kostforman - 2025-11-21

Lön

Här finns information om sådant som berör din lön. LöneutbetalningDin lön betalas normalt ut den 25:e varje månad. Du ansvarar för att lämna in dina kontouppgifter till utbetalande bank, vilket är Swedbank.Läs mer om utbetalningen av din lönLönepåverkande faktorerVid Lunds universitet finns allmänna lönepåverkande faktorer som gäller alla anställda. Det finns även särskilda lönepåverkande faktorer

https://www.medarbetarwebben.lu.se/anstallning/lon - 2025-11-21

Logotyp

Logotypen är den enskilt viktigaste identitetsbäraren i vår grafiska profil och ska alltid finnas med när Lunds universitet är avsändare. Här hittar du information om var du laddar ner logotypen, vilka olika versioner som finns och hur du får använda dessa. Det är inte tillåtet att ta fram ”egna” logotyper. Om du har frågor kring detta, vill ansöka om en sublogotyp (se beskrivning nedan) eller om

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/kommunikation-och-grafisk-profil/grafisk-profil-och-logotyp/logotyp - 2025-11-21

Typsnitt

Typografi är en viktig del av vår grafiska profil. Våra profiltypsnitt är valda för att bidra till en visuellt enhetlig bild av Lunds universitet. Här kan du läsa mer om typsnitten, när du ska använda dem samt varifrån du kan ladda ner dem. Lunds universitets huvudtypsnitt Adobe Garamond Pro och Frutiger LT Std är valda för sina estetiska och kommunikativa kvaliteter. De förstärker bilden av vårt

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/kommunikation-och-grafisk-profil/grafisk-profil-och-logotyp/typsnitt - 2025-11-21

Färger

Lunds universitet har en bred färgpalett som ger ett särskiljande visuellt färguttryck. Här får du en överblick av våra profilfärger och hur du kan arbeta med dessa. Färger och tillgänglighetEnligt Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service får inte färg vara det enda sättet för betraktaren att urskilja information på webben. Lagen gäller både webbsidor och publicerade dokument, såsom

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/kommunikation-och-grafisk-profil/grafisk-profil-och-logotyp/farger - 2025-11-21