Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 527408 sökträffar

KKEG_VT24_Startuppg_28dec23

KKEG_VT24_Startuppg_28dec23 KKEG :: Kommunikation, Kognition, Etik & Genus :: VT-2024 Uppgift 1: Tänka kring etik Obligatorisk uppgift. Syftet med uppgiften är att: - hjälpa dig i läsandet av kursboken (av Papanek) och i ditt tänkande kring etik, - du i processen med ditt kandidatprojekt ska reflektera också utifrån etiska perspektiv. Ett mer övergripande och långsiktigt syfte är att: - öka dina i

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/kkeg24_inlamningsuppg-1.pdf - 2025-01-04

KKEG24_Uppg3GemensamText

KKEG24_Uppg3GemensamText KKEG :: Kommunikation, Kognition, Etik & Genus :: VT-2024 Uppgift 3: Gemensamt skrivande Obligatorisk uppgift Syftet med uppgiften är att ni ska: – bearbeta kursmaterial (texter & föreläsningar) genom att diskutera och formulera er utifrån detta kursmaterial; – utveckla er förmåga att kommunicera via text och få ytterligare inblickar i olika sätt att arbeta med text genom

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/kkeg24_inlamningsuppg-3.pdf - 2025-01-04

No title

Mall till Papanek-uppgiften, KKEG 2024 DELARNA Försättsblad: kursens namn, ditt namn och seminariegrupp. Kandidatprojekt: kortfattad beskrivning av vad ditt kandidatprojekt går ut på. Tema 1 till 3: se nedan. Referenser: se nedan. TEMA 1 Tema 1: Rubrik. Temat ska inledas med en rubrik som beskriver temat. Tema 1: Text 1. Ta upp ett tema från Papaneks bok och berätta vad Papanek försöker förmedla e

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/kkeg24_inlamningsuppgift-1_mall.pdf - 2025-01-04

KKEG24_Litteraturseminarier_instruktioner_14mars

KKEG24_Litteraturseminarier_instruktioner_14mars KKEG :: Kommunikation, Kognition, Etik & Genus :: VT-2024 Seminarium 2 & 3, även kallade litteraturseminarier Obligatoriska uppgifter. Datum för litteraturseminarierna - torsdag 14 mars - måndag 25 mars Instruktioner till seminarierna i) Till vardera seminarium väljer var student tre texter av fyra-fem föreslagna. ii) För dessa tre valda texter: – S

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/kkeg24_litteraturseminarier-instruktioner_14mars.pdf - 2025-01-04

KKEG24_schema_v1

KKEG24_schema_v1 KKEG-KURSEN VT 2024 – SCHEMA Lärare: AG: Agneta Gulz (agneta.gulz@lucs.lu.se) MH: Magnus Haake (magnus.haake@lucs.lu.se) JN: Jens Nirme (jens.nirme@design.lth.se; jens.nirme@lucs.lu.se) SS: Samantha Stedtler (samantha.stedtler@lucs.lu.se) EMT: Eva-Maria Ternblad (eva-maria.ternblad@lucs.lu.se) BT: Betty Tärning (betty.tarning@lucs.lu.se) VECKA 3 (15 - 19 januari) Egen läsning av k

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/kkeg24_schema_230102.pdf - 2025-01-04

Seminariegrupper_24

Seminariegrupper_24 Seminariegrupper KKEG 2024 Grupp 1: Betty Tärning – betty.tarning@lucs.lu.se Lukas Albrektsson & Erik Paulin Andersson Aline Beaumont & Edwin Svensson Alexander Bou & Karin Ridderstolpe Mira Viola Andersson Krantz & Otto Raud Linn Svea Broberg & Fanny Pettersson Grupp2: Samantha Stedtler – samantha.stedtler@lucs.lu.se Jacob Enger & Erik Schliemann August Eriksson & Lina Olenius

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/kkeg24_seminariegrupper.pdf - 2025-01-04

TipsForArbetemedText

TipsForArbetemedText Målet för både uppgift 2 och 4: Formge en text (text&bild) som har ett tankeväckande innehåll Verktyg för att åstadkomma en text av god kvalitet - Lägg omsorg på ”den röda tråden”, helheten, berättelsen - Jobba med textens struktur med hjälp av rubriker på olika nivåer, stycken, övergångar mellan stycken - Använd kamratgranskning (peer review) - Läs texten högt för dig själv -

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/kkeg24_text-o-bild_tips.pdf - 2025-01-04

Microsoft Word - IJSDES020305 PAGE

Microsoft Word - IJSDES020305 PAGE Int. J. Sustainable Design, Vol. 2, No. 3, 2014 265 Copyright © 2014 Inderscience Enterprises Ltd. Product attachment and replacement: implications for sustainable design Tom Page Electronic Product Design, Loughborough Design School, Loughborough University, LDS.1.18, LE11 3TU, UK E-mail: T.Page@lboro.ac.uk Abstract: This research investigated a number of main a

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/litteraturseminarium-2/kkeg24_littsem-2_product-attachment-and-replacement-implications-for-sustainable-design.pdf - 2025-01-04

This paper deals with a discursive explorative student project that explored the relation between ge

This paper deals with a discursive explorative student project that explored the relation between gender and design Engaging Artifacts 2009 Oslo www.nordes.org 1 This paper deals with an explorative student project which was conducted as part of a consumer research project on gender in design. In the project master students in design explored and reflected on gender issues through practice, and th

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/litteraturseminarium-3/kkeg24_littsem-3_gender-bending-through-design.pdf - 2025-01-04

The environmental price of fast fashion

The environmental price of fast fashion In recent years, the fashion industry has received abun- dant criticism over its limited consideration of social and environmental issues, placing the non-financial costs of fashion on the global public agenda. The environmental impacts of the fashion industry are widespread and substantial. For example, although there is a range of estimates, the industry p

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/litteraturseminarium-3/kkeg24_littsem-3_the-environmental-price-of-fast-fashion.pdf - 2025-01-04

KKEG24_Uppgift2TxtBild

KKEG24_Uppgift2TxtBild KKEG :: Kommunikation, Kognition, Etik & Genus :: VT-2024 Uppgift 2: Reflektion & kommunikation och arbete med formgivning av text & bild Syftet med uppgiften är att du: - i processen med ditt kandidatprojekt ska reflektera kring aspekter som rör etik, kognition, kommunikation och/eller genus, - ska träna att i skriftlig form problematisera och diskutera sådana teman i relat

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/kkeg24_inlamningsuppg-2.pdf - 2025-01-04

KKEG24_Slutuppgift

KKEG24_Slutuppgift KKEG :: Kommunikation, Kognition, Etik & Genus :: VT-2024 Slutuppgift Obligatorisk uppgift Uppgiften I denna slutuppgift ska du presentera ett fördjupningsarbete med text och bild utifrån kursens teman i anslutning till ditt kandidatprojekt. Det går utmärkt att använda uppgift 2 som bas för slutuppgiften, men själva slutuppgiften ska hålla ihop i sin egen rätt med en röd tråd (e

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/kkeg24_inlamningsuppg-4.pdf - 2025-01-04

ObligatoriskaMomentKKEG24_14mars24

ObligatoriskaMomentKKEG24_14mars24 KKEG :: Kommunikation, Kognition, Etik & Genus :: VT-2024 Vad ska ni göra i KKEG-kursen Kursen går vecka 3 till 14 och motsvarar ca. 210 arbetstimmar (12 arbetsveckor med i genomsnitt 17-18 arbetstimmar) Inlämningsuppgifter och presentationer 1. Startuppgift. Enskilt skrivande med pargranskning (granskningskamrat) samt muntlig presentation. OBS: Vi fastställer ka

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/kkeg24_obligatoriska-moment_14mars.pdf - 2025-01-04

pdf2tillfltextobild

pdf2tillfltextobild Om referenser Varför referera? 1. Referenser är en service till läsaren. Hon/han ska (relativt) enkelt kunna kontrollera påståenden och argument samt söka mer information och läsa vidare. 2. Användning av referenser ökar en texts trovärdighet. 3. I vetenskapliga texter är referenser ett krav, eftersom man förutsätts sätta in det egna bidraget i ett större vetenskapligt sammanha

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/kkeg24_text-o-bild_referenser.pdf - 2025-01-04

No title

KKEG: Formgivning av text layout & typografi Magnus Haake 2024-02-15 1.a textens huvudbeståndsdelar Titel • Författare • Ingress • Rubriker • Brödtext • Referenser • Bilder • Bildtext Titel • Författare • Ingress • Rubriker • Brödtext • Referenser • Bilder • Bildtext Titel • Författare • Ingress • Rubriker • Brödtext • Referenser • Bilder • Bildtext Titel • Författare • Ingress • Rubriker • Brödte

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/kkeg24_text-o-bild_typografi.pdf - 2025-01-04

Microsoft Word - 14-barkul-ayyildiz-potur-7-2-2.doc

Microsoft Word - 14-barkul-ayyildiz-potur-7-2-2.doc Abstract: Gender indicators have the special function of pointing out gender related comparison over time. An indicator is a pointer. It can be a measurement, a number, a fact, an opinion or a perception that points at a specific condition or situation, and measures changes in that condition or situation. Although there are several gender indicat

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/KKEG-24/litteraturseminarium-2/kkeg24_littsem-2_perspectives-on-gender-in-design-education.pdf - 2025-01-04