Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 528469 sökträffar

KINA20_studiebeskrivning_100612-1

KINA20_studiebeskrivning_100612-1 KINA20: Modern kinesiska, Nybörjarkurs 60 högskolepoäng Studiebeskrivning Kursen består av följande delkurser, vilka beskrivs nedan: • Textkurs 1, 10 högskolepoäng • Konversationkurs 1, 5 högskolepoäng • Textkurs 2, 10 högskolepoäng • Konversationkurs 2, 5 högskolepoäng • Textkurs 3, 10 högskolepoäng • Konversationkurs 3, 5 högskolepoäng • Textkurs 4, 10 högskolep

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/KINA20.pdf - 2025-01-03

LIN B04 ht07

LIN B04 ht07 LIN B04: Lingvistik: Språkinlärning hos barn och vuxna, 7,5 högskolepoäng Studiebeskrivning Mål Efter avslutad delkurs ska den studerande • kunna redogöra för de viktigaste teorierna och metoderna inom förstaspråksinlärning och andraspråksinlärning • kunna beskriva huvuddragen i barns och vuxnas språkutveckling • kunna diskutera och jämföra inlärning av olika språk • kunna analysera a

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/LINB04.pdf - 2025-01-03

LIN B06 1

LIN B06 1 LIN B06: Fonetik: Svenskans fonetiska geografi, 7,5 högskolepoäng Studiebeskrivning Mål Efter avslutad delkurs ska den studerande • på ett vetenskapligt sätt kunna diskutera dialekternas ljudsida • kunna förklara talljudens dialektala variation beträffande prosodiska drag såsom accenter och tonfall, vokaler (t ex diftongeringar) och konsonanter (t ex r-ljud) • kunna utreda vad som är fon

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/LINB06.pdf - 2025-01-03

LIN C01 1

LIN C01 1 LIN C01: Lingvistik: Rösten och talet, 7,5 högskolepoäng Studiebeskrivning Mål Efter avslutad delkurs ska den studerande • kunna beskriva grundläggande samband mellan akustiska och perceptoriska variabler • kunna redogöra för vokal- och konsonantkategoriers akustiska mönster samt teorier om samband mellan å ena sidan dessa mönster och å andra sidan produktionen och perceptionen • kunna p

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/LINC01.pdf - 2025-01-03

LIN C03 1

LIN C03 1 LIN C03: Lingvistik: Prosodi, 7,5 högskolepoäng Studiebeskrivning Mål Efter avslutad delkurs ska den studerande • kunna förklara vad prosodi är och vilka dess kommunikativa funktioner är • uppvisa typologisk kunskap om ordprosodiska drag som kvantitet, betoning, ton • kunna förklara yttrandeprosodiska egenskaper som accentuering och frasering • kunna redogöra för diskursprosodi och proso

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/LINC03.pdf - 2025-01-03

LIN D02: Allmän språkvetenskap: Datorn i språkforskningen, 7,5 högskolepoäng

LIN D02: Allmän språkvetenskap: Datorn i språkforskningen, 7,5 högskolepoäng LIN D02: Allmän språkvetenskap: Datorn i språkforskningen, 7,5 högskolepoäng Studiebeskrivning Mål Efter avslutad delkurs ska den studerande  kunna diskutera datalingvistikens grundläggande metoder och metodproblem  kunna redogöra för principer för datoriserad representation av syntaktisk struktur  kunna söka efter och

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/LIND02.pdf - 2025-01-03

LINK21, Fonetik: Kandidatkurs, 30 högskolepoäng

LINK21, Fonetik: Kandidatkurs, 30 högskolepoäng LIN K21, Fonetik: Kandidatkurs, 30 högskolepoäng Studiebeskrivning Kursen består av följande delkurser, varav Produktions- och perceptionsteori och Fonetik: examensarbete, kandidatkurs beskrivs nedan:  Produktions- och perceptionsteori, 7,5 högskolepoäng  En valbar kurs med lingvistisk inriktning, 7,5 högskolepoäng  Examensarbete, 15 högskolepoäng

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/LINK21.pdf - 2025-01-03

Kursguide - Course Syllabus

Kursguide - Course Syllabus • • • • Fastställande Kursplanen är en skiss men ännu ej fastställd. Allmänna uppgifter Kursen ges som fristående kurs. Den kan normalt ingå i en generell examen på såväl grundnivå som avancerad nivå. Undervisningsspråk: svenska Kursens mål Efter avslutad kurs ska den studerande Kunskap och förståelse kunna redogöra för centrala linjer och verk i västerländsk litteratur

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/LIVA70.pdf - 2025-01-03

SPAA02

SPAA02 Postadress Box 201, 221 00 Lund Besöksadress Helgonabacken 12 Telefon dir 046-222 88 02, växel 046-222 00 00 Telefax 046-222 32 11 E-post jonas.granfeldt@rom.lu.se Internet http:// http://person.sol.lu.se/JonasGranfeldt/ Språk- och litteraturcentrum Spanska SPAA02, spanska, fortsättningskurs Studiebeskrivning Fastställd 2011-xx-xx av lärarkollegium 3 att gälla fr.o.m. höstterminen 2011 Intr

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/SPAA02.pdf - 2025-01-03

Studiebeskrivning SPAA22

Studiebeskrivning SPAA22 Sp r å k- o ch l i t t er atur c entr um Sp a ns k a SPAA22, spanska, fortsättningskurs, 31-60 högskolepoäng Studiebeskrivning Introduktion SPAA22, 31-60 högskolepoäng, ger dels muntlig och skriftlig färdighetsträning, dels fördjupade kunskaper om språk, litteratur och samhälle i Spanien och Latinamerika. Kursen avslutas med ett självständigt fördjupningsarbete som tränar

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/SPAA22.pdf - 2025-01-03

Studiebeskr SPAB01 HT13

Studiebeskr SPAB01 HT13 Språk- och litteraturcentrum Spanska SPAB01, spanska, Nybörjarkurs I, 1-15 högskolepoäng Studiebeskrivning Introduktion Nybörjarkurs I, 1-15 högskolepoäng, läses på kvällstid. Det är en nybörjarkurs i spanska där den studerande övar upp grundläggande muntliga och skriftliga språkfärdigheter, samt inhämtar vissa kunskaper om geografi, historia och samhällsförhållanden i den

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/SPAB01.pdf - 2025-01-03

sbTYSA31

sbTYSA31 TYS A31: Tyska fördjupningskurs, 30 högskolepoäng Studiebeskrivning Kursen består av följande delkurser, vilka beskrivs nedan: - Skriftlig språkfärdighet, 7,5 högskolepoäng - Tysk språkvetenskap, 4,5 högskolepoäng - Tysk språkhistoria, 3 högskolepoäng - Äldre tyskspråkig litteratur, 7,5 högskolepoäng - Uppsats, 7,5 högskolepoäng Skriftlig språkfärdighet, 7,5 högskolepoäng Mål Efter avslut

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/TYSA31.pdf - 2025-01-03

Ekaterina Kopaeva on Mood modulations of affective word processing: a predictive coding perspective

Ekaterina Kopaeva on Mood modulations of affective word processing: a predictive coding perspective Ekaterina Kopaeva on Mood modulations of affective word processing: a predictive coding perspective Published 3 December 2024 3 December Time: 13.15-15.00 On-site: SOL:H402 Zoom Link: https://lu-se.zoom.us/j/62491331134 Ekaterina Kopaeva on Mood modulations of affective word processing: a predictive

https://www.sol.lu.se/nls/article/ekaterina-kopaeva-on-mood-modulations-of-affective-word-processing-a-predictive-coding-perspective/ - 2025-01-03

Prof. Dr. Johanna Kissler on Emotion in word processing: neuroscientific evidence

Prof. Dr. Johanna Kissler on Emotion in word processing: neuroscientific evidence Prof. Dr. Johanna Kissler on Emotion in word processing: neuroscientific evidence Published 26 November 2024 26 November. Time: 13.15-15.00 On-site: SOL:A158 Zoom Link: https://lu-se.zoom.us/j/62491331134 On 26 November, Prof. Dr. Johanna Kissler from Bielefeld University, Germany, will talk about Emotion in word pro

https://www.sol.lu.se/nls/article/prof-dr-johanna-kissler-on-emotion-in-word-processing-neuroscientific-evidenc/ - 2025-01-03

No title

Master Programme in System-on-Chip: Programme syllabus Master Programme in System-on- Chip Programme code: TASOC Scope: 120 credits Cycle: Second Approved by: Educational Programmes Board A Validity: 2014/2015 Date of approval: 26 May 2014 In addition to the syllabus, general regulations and information for the Faculty of Engineering apply to this programme. 1 Aim and outcomes 1.1 Aim This interna

https://www.student.lth.se/fileadmin/lth/utbildning/studiehandboken/14_15/MSOC_Syllabus_14-15.pdf - 2025-01-03

Application for the spring courses in higher education pedagogy is open

Application for the spring courses in higher education pedagogy is open Application for the spring courses in higher education pedagogy is open By Caroline Cabot - Published 19 October 2023 [Translate to English:] Are you a teacher at Lund University and looking to further develop your teaching skills? The application for the spring courses in higher education pedagogy is now open. The deadline fo

https://www.uvet.lu.se/en/article/ansoekan-foer-vaarens-kurser-i-hoegskolepedagogisk-utbildning-aer-oeppen/ - 2025-01-03