Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 533928 sökträffar

Vad påverkar Din shopping? - En studie ur svenska konsumenters perspektiv på vad som skapar en positiv upplevelse i en butiksmiljö.

Denna uppsats handlar om vilken typ av upplevelse konsumenter förväntar sig under sin shoppingtur samt hur olika faktorer påverkar denna upplevelse. Eftersom upplevelseskapandet har blivit väldigt populärt marknadsförings verktyg hos de nya moderna detaljhandels företag undersöks i detta arbete om butikerna lyckas med detta och hur kunderna uppfattar dessa koncept. Med hjälp av relevant litteratur

Detaljhandlaren ser dig - det handlar om att synas -

Abstract This essay aims to bring greater focus on consumer privacy aspects involved in the practise of customer relationship marketing in the retail industry of today. As students in Service Management at Lunds University on Campus Helsingborg we are experiencing that the literature that constitutes the very cornerstones of our education does not deal with the matter of consumer privacy in a suff

Vad betyder ledaren? -en studie om ledarskapets påverkan för en servicekultur

Sammanfattning Titel: Vad betyder ledaren? – en studie om ledarskapets betydelse för en servicekultur Författare: Anna Amberntsson, Philip Hjelt, Katja Johannesson Handledare: Anette Svingstedt, Filippa Säwe Kurs: SMT 302, kandidatuppsats 10 p, Institutionen för Service Management, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Problemdiskussion: Ute i arbetslivet är det inte alla ledare inom servicesektor

Brand Shadow - den mörka sidan av co-branding

Co-branding är ett fenomen som förekommer alltmer inom flera olika branscher. Tidigare forskning inom detta fält har påvisat dess synergieffekter men har denna form av samarbete ingen mörk baksida? Vi har problematiserat co-branding som fenomen genom att undersöka tre grundläggande faktorer för ett koncept. Dessa är grundtanken för koncept, kommunikation och målgrupp vilka sammanlänkas genom en rö

Sponsring -dess utveckling och potential-

Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera sponsringsverksamhetens utveckling och potential för att se vilken betydelse verksamhetens rykte som en bidragsverksamhet har för utvecklingen av sponsring till en affärsverksamhet. Vi har i samband med detta även tittat på vilka nya krav denna utveckling ställer på elitidrottsföreningar. De teorier vi har använt oss av för att analysera klubb

All-inclusive - Är det inklusive socialt ansvar?

Syftet med denna uppsats är att visa hur all-inclusive resorter arbetar med CSR. Frågeställningar: – Vilka arbetsförhållanden kan urskiljas på all-inclusive resorter i Cancún och vilket socialt ansvar tar därmed resorterna? – Vilka samarbeten existerar mellan all-inclusive resorter och samhället Cancún och vilket socialt ansvar tar därmed resorterna? Metod: Denna uppsats är en deskriptiv studie oc

The Challenges of Scandinavian Destination Marketing Organizations

In the turbulent tourism environment, characterized by many stakeholders and constituting a relatively fragmented industry where efforts, such as adapting to change; managing expectations; managing the destination; competition; collaboration; and performance measurement are challenging. To address the issue, Destination Marketing Organizations (DMOs) have arisen with a general agenda to coordinate

Kommunikation och engelska som koncernspråk

I dagens läge väljer allt fler företag, både i Sverige och i utlandet, att införa engelska som koncernspråk, för att på så sätt underlätta kommunikationen mellan utländska dotterbolag inom samma koncern. Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen om hur den interna kommunikationen inom ett globalt företag påverkas av att de har ett gemensamt koncernspråk. Våra frågeställningar utgår från tre

Nätverk för hållbar landsbygdsturism? - En studie om att skapa ett nätverk för entreprenörer på Söderåsen

Sammanfattning Titel: Nätverk för hållbar landsbygdsturism? En stuide om att skapa ett nätverk för entreprenörer på Söderåsen Uppsatsnivå: Magisteruppsats Författare: Linnea Hameed och Sofia Jansson vt 2007 Utbildning: Institutionen för Service Management, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Handledare: Erika Andersson-Cederholm och Stefan Gössling Syfte: Syftet med uppsatsen är att öka förståel

Förtroendeskapande åtgärder vid handel på Internet

Sammanfattning Uppsatsens titel: Förtroendeskapande åtgärder vid handel på Internet. Kurs: SMT302 Kandidatuppsats. Författare: Martin Hansson, Max Gustafsson, Jakob Persson. Handledare: Örjan Hallgren, Pia Valentin Rehncrona. Nyckelord: Förtroende, Trygghet, Lojalitet, Varumärke, Säkerhet, Relationer, Kundvård, E-handel, Linser. Problemställning: Vilka faktorer bidrar till förtroendeskapandet vid

Skapa glada minnen - En studie om varumärkesförmedling i upplevelseföretag

Frontpersonalen i upplevelseföretag har en mycket viktig roll vid förmedling av företagets varumärke. På Liseberg har ledningen utarbetat så kallade ”honnörs- och budord” som ett sätt att förmedla varumärkets värderingar till personalen. Dessa är till för att göra det tydligt för frontpersonalen hur de ska agera i servicemöten med gäster för att bli goda varumärkesambassadörer. Vi anser att Lisebe

Tennis i sus och grus- En studie om faktorer som påverkar företags val av Catella Swedsih Open som sponsringsobjekt

Catella Swedish Open grundades 1948 och firar i år 60 års jubileum. Sedan slutet av 1990-talet har en ökning av sponsorer och sponsorintäkter växt i takt med den massmediala uppmärksamheten. De faktorer som påverkar ett företags val av sponsringobjekt i detta specifika fall är användningen av eventet som relationsvård till sponsringsföretagens kunder. Image överföring är även det en påverkande fak

Samverkan och kommunikation i ett byggprojekt

Communication is a keyword to success in a construction project and whit modern-days situation with the reduced building time and a lot of stress involved is it very important that correct information reaches out to the right persons on the right time. Many different partners are involved in the building project and each one of them works towards their own goals without thinking of the integrity.

Intäktsoptimering: Hur Revenue Managers på hotell arbetar med prissättning och analyser i sitt dagliga arbete

Titel: Intäktsoptimering: Hur Revenue Managers på hotell arbetar med prissättning och analyser i sitt dagliga arbete Författare: Helena Jirsved och Lisa Jönsson Utbildning & Nivå: Magisteruppsats, Magisterprogrammet för Service Management, Lunds Universitet Campus Helsingborg Handledare: Jörgen Eksell och Lars Nordgren Problemformulering: Den teoretiska ram som finns inom begreppet är normativ

Ansvarsfullt företagande - små och medelstora modeföretags arbete med att ta ett socialt och miljömässigt ansvar

Vårt syfte är att belysa den problematik som råder när företag ska omsätta viljan att ta ett socialt och miljömässigt ansvar till praktisk handling. En kvalitativ ansats ligger till grund för metoden och för att studera sambandet mellan teori och empiri har ett deduktivt angreppssätt använts. Det empiriska materialet består av intervjuer med personer som besitter expertkunskap inom CSR och små och

Revenue Management ur ett serviceperspektiv

Problembeskrivning:Revenue Management handlar om att sälja rätt produkt, till rätt person, vid rätt tid och till rätt pris, som ett sätt att optimera intäkterna och är en vanlig styrfilosofi inom till exempel hotellbranschen. Service Management är en styrfilosofi där olika interna processer understödjer ett tjänsteföretags arbete med att ge god service tillsammans med tjänsterna som säljs. Problem

Diversity service ur kundens perspektiv

Att hantera mångfald kan definieras på olika sätt. En betydelse orden kan ha är bland annat att förstå att det finns olikheter bland anställda och att dessa olikheter kan, om de är rätt hanterade, fungera som en tillgång till att arbeta mer effektivt och ändamålsenligt. De flesta forskare inom mångfald anser att mångfald är till fördel, men det finns även andra forskare som ser problemet som mångf

Tjänsteutveckling i en mogen bransch

Utifrån den teoretiska referensramen har det empiriska undersökningen av kundbehov och önskemål för tjänsteutveckling på färjelinjen mellan Strömstad och Sandefjord analyserats och diskuterats. Undersökningen visar att då de modeller för tjänsteutveckling som idag finns ofta är vidareutvecklingar av modeller för produktutveckling, innebär det att de i de flesta fall ej är implementerbara på utveck