Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 529632 sökträffar

Ett varumärks väg - En fallstudie av Gina Tricot från avsändare till mottagare

Syfte: Syftet med studien är att undersöka den komplexitet som finns när ett företag ska förmedla sitt varumärke till kund. Studien kommer belysa svårigheter med att få kundernas uppfattning att stämma överrens med företagets intention. Slutsatser: Slutsatser dras om att Gina Tricot använder marknadsföring för att förmedla tydliga budskap kring produkt, pris och nyheter. Varumärkets personlighet s

Flödesverktyg för Parajett AB

From the beginning Parajett was a printing company which has developed into a graphical IT company. Today Parajett delivers complete communication solutions to their customers. The customers demand more flexible solutions and this generates more work in the programming department. High postage cost, small edition and poor security are some of Parajett’s problems. To solve these problems Parajet wo

Sponsring -dess utveckling och potential-

Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera sponsringsverksamhetens utveckling och potential för att se vilken betydelse verksamhetens rykte som en bidragsverksamhet har för utvecklingen av sponsring till en affärsverksamhet. Vi har i samband med detta även tittat på vilka nya krav denna utveckling ställer på elitidrottsföreningar. De teorier vi har använt oss av för att analysera klubb

Samverkan och kommunikation i ett byggprojekt

Communication is a keyword to success in a construction project and whit modern-days situation with the reduced building time and a lot of stress involved is it very important that correct information reaches out to the right persons on the right time. Many different partners are involved in the building project and each one of them works towards their own goals without thinking of the integrity.

Förbereda för förändring - Utvärdering av en modell för framtagning av ett processbaserat mätsystem

Problem: Dagens företag är beroende av att kunna vara snabba på att förändras och utvecklas. För att kunna utvecklas kontrollerat krävs det kunskap om var man börjar, vart man ska och hur man ska ta sig dit. Den här uppsatsen fokuserar på frågan om var man börjar. Som förberedelse för förändringen bör företaget kartlägga sin aktuella position. De behöver ett mätsystem. Genom att fokusera mätsystem

Intern benchmarking inom detaljhandeln - En fallstudie av H&M

Vårt övergripande syfte med uppsatsen är att beskriva och analysera intern benchmarking. Vi ämnar belysa hur H&M arbetar med intern benchmarking för att empiriskt utvärdera hur detta styrverktyg kan användas och utvecklas. För att uppfylla studiens syfte har författarna valt ett deduktivt angreppssätt, där teorin jämförts med de empiriska data som samlats in från och om fallföretaget. Genom at

Visuell kommunikation mot 50+-marknaden

Syfte med denna uppsats är att öka förståelsen för hur man kommunicerar visuellt för att attrahera segmentet 50+. Metod : Undersökningen har gjorts ur ett hermeneutiskt synsätt med intentionen att undersöka och beskriva vilka visuella attribut i reklam som tilltalar en 50+-marknad. För att få en djupare förståelse för problemet har vi valt att göra djupintervjuer med tre fokusgrupper där responden

Konsumentbaserat Varumärkeskapital -Egna Varumärken och Traditionella Varumärken, en jämförande studie i dagligvaruhandeln

Vårt syfte är att skapa en ökad förståelse för EVM och deras styrka i svensk dagligvaruhandel i egenskap av varumärkeskapital. Vårt syfte är också att undersöka hur starka EVM är relativt traditionella varumärken samt utreda om de generella dimensioner som konsumentbaserat varumärkeskapital anses bestå av är relevanta för tvättmedel i dagligvaruhandeln. Vi har använt en redan operationell modell f

Relationsmarknadsföring på internet – med utgångspunkt i köpbeslutsprocessen

Samtidigt som relationsmarknadsföringen breder ut sig på den fysiska marknaden, ökar handeln via Internet igen efter den stora IT-kraschen i början av 2000-talet. Många butiker som finns på den fysiska marknaden har etablerat sig på Internet och med dessa även de medföljande kundklubbarna. Utöver dessa butiker är det en majoritet av de virtuella återförsäljarna som enbart kan nås via webben. Med u

Dunkers Kulturhus - för alla? Hur man marknadsför ett kulturhus till en invandrarpublik.

För etthundrafjorton år sedan sa en man vid namn Oskar Trapp att Helsingborg behöver ett museum. Etthundratolv år senare invigdes Dunkers Kulturhus, ett efterlängtat tillskott till kulturutbudet i staden. Under de två år som huset har funnits har vissa grupper lyst med sin frånvaro. En av de grupperna är invandrare. Eftersom Dunkers Kulturhus ska finnas där för allaså behövdes det en plan för att

Yoga; spiritual balance of contemporary consumers

This research study constitutes a critical stand, which departure from the increase in welfare, and decrease in quality of life, and is further directed to the sphere of consumption. Contemporary consumers appear to seek for components to construct their self with through consumption, consumerism has become a sphere of life, and has consequently also become a victimizing force steering the identit

Du ger mig fjärrkontrollen! En studie av samband mellan musik, målgrupp och budskap i TV-reklam.

Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för hur musik används i TV-reklam för att förstärka ett budskap och tala till ett visst segment. De teoretiska perspektiv som använts har hämtats från ett antal skilda områden då ämnet i sin helhet är relativt outforskat: Företagsekonomiska perspektiv: Segmenteringsteori och kommunikationsmodellen. Reklamfilmsteori: Om budskap och genre. Filmmusikalisk t

Mythology and Moral in C.S. Lewis's The Lion, the Witch and the Wardrobe

I think almost everyone has heard of Narnia, the magical world accessible through a wardrobe. As a child I saw it as a beautiful story about how good defeats evil and never put more thought into it. Not until I read the book as an adult did I see the symbolism of Christian beliefs in the story. The story also contains a lot of mythical creatures and my personal interest in mythology made me want t

Jag vill ju bara vara lycklig! En studie av hur unga vuxna ser på sig själva och sin livssituation i förhållande till det senmoderna samhället.

The purpose of this study was to examine and illustrate how young adults look at themselves and their lifesituation in relation to the late modern society. More specifically its aim was to find out if the respondents have been affected by the ideals and norms of the late modern society in their lifechoises and their view of happiness. This study was based on interviews with eight young adults in t

Uppmärksammas fosterföräldrarnas egna barn vid en familjehemsutredning?

The purpose of this essay was to look into whether any attention is paid to the biological children in foster families when the investigation about foster home is made. I did some qualitative interviews with six foster home-investigators, working in five different municipalities. Some of the main questions have been: Do the investigator meet the biological children during an investigation? Are the

Vikingarnas idrottande - finns spåren kvar?

Syftet med uppsatsen är att genom de arkeologiska källorna visa att historierna om vikingens idrottande har en materiell grund och inte enbart en skriftlig. Materialet består av skriftliga källor som exempelvis Egil Skallagrimsons saga och Grettes saga samt arkeologiska fynd från Skåne påträffade mellan åren 1960-2000. Slutsatsen är att en del av vikingarnas idrottande har lämnat spår efter sig i

Närhet till Europa = Demokrati och marknadsekonomi? En jämförande studie av Estlands och Uzbekistans skilda vägar sedan självständigheten

The disintegration of the Soviet Union was a vast experience, not solely for the former members and inhabitants of the Soviet Union, but also for the rest of the world. This thesis examines Estonia and Uzbekistan's different experience with transition. By examining three different aspects of transition I seek to explain Estonia and Uzbekistan's different outcome of transition. Estonia has