Publikationer
Nedan finns alla publikationer från Språk- och litteraturcentrum i omvänd kronologisk ordning. Om du vill söka efter en särsklid publikation gör du det lättast i universitetets forskningportal.
Rapporter (sida 2 av 4)
- Marklund, A. (2011). Utvärdering av Region Skånes filmkulturella verksamhet.
- Yassin, B. (2011). گۆڕان لە نێوان فشاری شەقام و دەسەڵاتێکی داخراودا. Sbeiy (Web site).
- Avery, H. (2010). Language and meaning in a multilingual interdisciplinary teaching and learning context. Learning Lund Report. Learning Lund, Lund University.
- Burenhult, N. & Levinson, S. C. (2010). Semplates: a guide to identification and elicitation. Field manual. Max Planck Institute for Psycholinguistics.
- Schoenhals, M. (2010). Publishing in Peer-Reviewed Journals. Centre for Languages and Literature, Lund University.
- Bernardini, P. (2009). Cross-linguistic influence does not occur in all grammatical domains: evidence from grammatical gender in code-mixed DPs.
- Pelger, S., Santesson, S. & Josefsson, G. (2009). Naturvetare skriver populärvetenskap. Lärande Lund, rapport. Lärande Lund.
- Diab, H. (2008). Scrutinizing and reviewing the Arabic User Manual titled "European Credit Transfer System (ECTS)".
- Karlsson, K.-G. & Schoenhals, M. (2008). Brott mot mänskligheten under kommunistiska regimer - Forskningsöversikt. Forum för levande historia.
- Karlsson, K.-G. & Schoenhals, M. (2008). Crimes against humanity under communist regimes - Research review. Forum for Living History.
- Herder, B., Lindgren, M., Einarsson, J. & Håkansson, G. (2007). Vad händer med läsningen. Rapport 304. Skolverket.
- Blomqvist, K. & Blomqvist, J. (2006). Quid ergo Athenis et Hierosolymis? Classical and New Testament Greek combined in an elementary course. [http://www.ulisseweb.eu/pdf/perugia_convention_2006/ Jerker_Blomqvist_Karin_Blomqvist.pdf].
- Blomqvist, K. & Blomqvist, J. (2006). Teaching the Classical Languages in a Changing Europe: Aims and Methods Part I. [http://www.ulisseweb.eu/pdf/inquiries/KJB_teaching_ classical_languages_1.pdf].
- Blomqvist, K. & Blomqvist, J. (2006). Teaching the Classical Languages in a Changing Europe: Aims and Methods Part II. [http://www.ulisseweb.eu/pdf/inquiries/KJB_ teaching_classical_languages_2.pdf].
- Blomqvist, K. & Blomqvist, J. (2006). Teaching the Morphology of Classical Languages in Sweden and elsewhere. [http://www.ulisseweb.eu/pdf/inquiries/KJB_teaching_ morphology.pdf].
- Blomqvist, K. & Blomqvist, J. (2006). Teaching the Syntax of Classical Languages. [http://www.ulisseweb. eu/pdf/inquiries/KJB_teaching_syntax.pdf].
- Blomqvist, K. & Blomqvist, J. (2006). Teaching the Vocabulary of Classical Languages in Sweden and elsewhere. [http://www.ulisseweb.eu/pdf/inquiries/KJB_teaching_ vocabulary.pdf].
- Brinck, I., Zlatev, J. & Andrén, M. (2006). An applied analysis of attentional intersubjectivity. Delivrables of Stages in the Evolution and Development of Sign Use. European Commission.
- Helgason, J. (2006). Utvärdering av ämnena litteraturvetenskap och retorik vid svenska universitet och högskolor, Högskoleverkets rapport 2006: 13 R. Högskoleverket.
- Olsson, B. (2006). Stilutvecklingen i svensk litteratur 1600-1760 : En kvantitativ undersökning av epokstilar, genrestilar och författarstilar.
- Sigurðsson, H. A. (2006). Fraser och frasstruktur.
- Littberger, I. (2004). Mitt gränslösa forskande: Från omvändelser till kristen manlighet i litteraturens värld. Föreläsning vid invigningen av Språk- och litteraturcentrum Lunds universitet den 31 augusti 2004.
- Uneson, M. & Wittenburg, P. (2004). Digitizing Intangible Cultural Heritage.
- Sigurðsson, H. A. (2003). Icelandic Reference Grammar.
- Wittenburg, P., Strömqvist, S., Uneson, M. & Grasshoff, G. (2003). WP2 Report from the ECHO IT Days.