Publikationer
Nedan finns alla publikationer från Språk- och litteraturcentrum i omvänd kronologisk ordning. Om du vill söka efter en särsklid publikation gör du det lättast i universitetets forskningportal.
Artiklar (sida 64 av 87)
- Larsson, B. (2007). Litteraturen, Harry Martinson och havet. Parnass, 18-24. Allt om böcker/Parnass.
- Ljungqvist, M. (2007). Le , guo and zhe in Mandarin Chinese: a relevance-theoretic account. Journal of East Asian Linguistics, 16, 193-235. Springer.
- Norrby, C. & Håkansson, G. (2007). Girl - lass or curl? Word associations in second language learners. Australian Review of Applied Linguistics, 30, 1-17. Monash University ePress.
- Norrby, C. & Håkansson, G. (2007). The Interaction of Complexity and Grammatical Processability. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 45, 45-68. De Gruyter.
- Paradis, C. & Willners, C. (2007). Antonyms in dictionary entries: Methodological aspects. Studia Linguistica, 61, 261-277. Wiley-Blackwell.
- Pienemann, M. & Håkansson, G. (2007). Full transfer vs. developmentally moderated transfe: a reply to Bohnacker. Second Language Research, 23, 485-493. SAGE Publications.
- Platzack, C. (2007). Surprising facts in Swedish Grammar. Acta Sueco-Polonica, 14, 51-58. Centrum för Multietniska studier, Seminariet i Polens kultur och historia, Uppsala universitet.
- Roll, M., Frid, J. & Horne, M. (2007). Measuring Syntactic Complexity in Spontaneous Spoken Swedish. Language and Speech, 50, 227-245. Kingston Press Ltd.
- Roll, M., Horne, M. & Lindgren, M. (2007). Object Shift and Event-Related Brain Potentials. Journal of Neurolinguistics, 20, 462-481. Elsevier.
- Sarrimo, C. (2007). Samtal pågår på författarskolan : om hantverk, kvalitet och etablering. Dialoger, 111-126. Kungliga dramatiska teatern och Kungliga tekniska högskolan.
- Schlyter, S. (2007). Séparation des langues non complétée - ou lecte d'école?. Les Cahiers de l'ED, 139. Université de Paris X.
- Schoenhals, M. (2007). Demonizing Discourse in Mao Zedong's China: People vs Non-People. Totalitarian Movements and Political Religions, 8, 465-482. Routledge.
- Schwerner, A. (2007). Tablet IV & V ur The Tablets [översättning]. Oei, 36. Tidskriften OEI.
- Schönström, R. (2007). Det rituella samförståndet: Ideologi och estetik i ett lärostycke av Bertolt Brecht. Tidskrift för litteraturvetenskap, 2007:3, 57-70. Föreningen för utgivande av Tidskrift för litteraturvetenskap.
- Schönström, R. (2007). Spojrzenie zla. Refleksje na temat powiesci Pära Lagerkvista Karzel. Acta Sueco-Polonica, 14, 115-131. Centrum för Multietniska studier, Seminariet i Polens kultur och historia, Uppsala universitet.
- Sjöberg, C. (2007). Eric Gustaf Lidbeck, nyttan och naturen. Lychnos: Lärdomshistoriska samfundets årsbok, 2007, 237-249. Swedish History of Science Society.
- Teleman, U. (2007). Det svenska hjälpverbet lär: ursprung och utveckling. Språk och stil, 17 N.F., 30-48. Adolf Noreen-sallskapet for Svensk Sprak- och Stilforskning.
- Thormählen, M. (2007). Victorian Studies in Sweden. Journal of Victorian Culture, 12, 303-307. Oxford University Press.
- Tungseth, M. (2007). Interactions of particles, adjectival resultatives and benefactive double object constructions in Norwegian. Nordic Journal of Linguistics, 30, 209-228. Cambridge University Press.
- Törnquist-Plewa, B. (2007). Borderlands and Identity. Reflections on Antonina Kloskowskas’s model of identification. Sprawy Narodowosciowe, 31, 97-109. Polish Academy of Sciences.
- Törnquist-Plewa, B. & Malmgren, A. (2007). Homophobia and Nationalism in Poland. Trondheim Studies on East European Cultures & Societies, no 23, 1-40. PEECS at NTNU (Trondheim univeristy).
- Uppstad, P. H. & Solheim, O. J. (2007). Aspects of fluency in writing. Journal of Psycholinguistic Research, 36, 79-87. Springer.
- Uppstad, P. H. & Tonnessen, F. E. (2007). The notion of "phonology' in dyslexia research: Cognitivism - and beyond. Dyslexia, 13, 154-174. John Wiley & Sons Inc..
- Westin, E. (2007). Le récit en constellation comme outil dans l'enseignement. Synergies Pays Scandinaves, 36-45. GERFLINT, Aarhus, Denmark.
- Zlatev, J. (2007). Intersubjectivity, mimetic schemas and the emergence of language. Intellectica, 46-47, 123-152. Association pour la Recherche Cognitive.