Publications
This is a list of all pulications at SOL. Search for a specific publication in Lund University Research Portal.
Reports (page 3 of 4)
- Larsson, B. (2002). La tentation référentielle et le langage de fiction. PERLES : petites études romanes de Lund. Extra seriem.
- Sigurðsson, H. A. (2002). Infinitives in Icelandic: a despription.
- Sigurðsson, H. A. (2002). The Icelandic verb phrase: a description.
- Gustafsson, A. W. (2001). Om nog så stora ord : Att analysera ett ironiskt debattinlägg från 1809. Rapporter från projektet Svensk sakprosa. Institutionen för nordiska språk, Lunds universitet.
- Smaragdi, M. (2001). Tvåspråkigheten hos andra generationens grekiska invandrare. Ellēnismos tou vorra. Ελληνισμός του βορρά.
- Enkvist, I. (2000). Do Northern and Southern Europe Discuss the Same Issues?. Centre for European Studies. Lund University. Working paper.
- Rahm, H. (2000). På plankbärarnas villkor? Tre dagstidningars bevakning av Sundsvallsstrejken 1879. Svensk sakprosa. Institutionen för nordiska språk, Lunds universitet.
- Gustafsson, A. W. (1998). Politiska pamfletter i det fria ordets slyngelålder. En textanalys av fem inlägg i den politiska offentligheten under tryckfrihetstiden (1766-1772). Rapporter från projektet Svensk sakprosa. Institutionen för nordiska språk, Lunds universitet.
- Horne, M. (1998). Först förstod jag inte…men se’n fatta’ jag. Ett försök att gynna djupinlärning. Rapport från UPC. Universitetspedagogiskt centrum (UPC), Lunds Universitet.
- Wendt, B. (1998). Krigsmans läsning. Textmönster och språkbruk i svenska soldathandböcker 1769–1994. Rapporter från Svensk sakprosa.
- Rahm, H. (1997). "Vi viker inte en tum.” En textanalys av Dagens Nyheters bevakning av metallstrejken 1945 och gruvstrejken 1969/70. Svensk sakprosa. Institutionen för nordiska språk, Lunds universitet.
- Einarsson, J. (1996). Verka i verket : kvinnor och män inom Arbetsmarknadsverket beskriver sina arbeten. Arbetsmarknadsstyrelsen.
- Enkvist, I. (1995). !Cuánto les cuesta traducir! Investigación sobre las dificultades de dos grupos universitarios suecos y los comentarios de informates hispanohablantes. Petites études romanes de Lund.
- Enkvist, I. (1995). Intellectual and Linguistic Progress in Foreign Language Students. Students' Development During Their Frist Year of Spanish at a Swedish University. Studies of Higher Education and Research.
- Horne, M. (1995). Summary of discussion as ‘‘Andre opponent’’ to Randi Alice Nilsen’s Dr. art. thesis 22 maj 1993. Norsk Lingvistisk tidsskrift. Novus Forlag.
- Källkvist, M. (1995). Lexical Errors Among Verbs: A pilot-study of the written language of advanced Swedish learners of English. Working Papers in English and Applied Linguistics.
- Enkvist, I. (1994). Hur gör universitetsstuderande när de översätter? En studie i hur svenska studenter översätter till spanska. Språk - utvärdering - test : rapport från ASLA:s höstsymposium, Karlstad, 10-12 november 1994. ASLA, Association suédoise de linguistique appliquée.
- Enkvist, I. (1994). Ny syn på universitetsutbildning. Experimentell kurs i franska med videokonferensteknik. Institutionen för kultur och humaniora, Härnösand.
- Enkvist, I. (1994). Report on an Experimental University Course in French Making Use of the Video Conference Härnösand-Orléans. Université d´Orléans.
- Enkvist, I. (1993). Lärarskicklighet : teori och praktik med exempel från språkundervisning. Studiehandledning. Natur och kultur.
- Hedling, O. (1993). En lägesrapport om film- och biografsituationen i Kristianstads län hösten 1992. Svenska Filminstitutet.
- Enkvist, I. (1992). Conceptions of Learning and Study Goals: First-semester Students of Spanish at a Swedish University. Studies of Higher Education and Research.
- (1991). Inte bara kråkor : om skrivundervisningen på gymnasiet. In Einarsson, J. & Thavenius, J. (Eds.) Rapporter om utbildning. Lärarhögskolan Malmö.
- (1991). Språk och kön i skolpraktiken. In Einarsson, J. (Ed.) Rapport om utbildning. Lärarhögskolan Malmö.
- Enkvist, I. (1991). Sambandet mellan gymnasieskolan och högskolan när det gäller språkstudier. UHÄ FOU.