Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 538324 sökträffar

Att tänka på som VFU-handledare

Att tänka på som VFU-handledare Del 2: Praktisk information till dig som är eller ska bli VFU-handledare Helena Hörvin Billsten & Suzana Ristic Varför ska man vara handledare? Vi är beroende av er för att våra studenter ska utvecklas till bra lärare Kompetensförsörjning  fler behöriga lärare Egen utveckling  man får sätta ord på vad man gör, hur och varför viktig vid utvecklingssamtal och vid l

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/powerpoint/Del_2_Till_dig_som_ska_bli_eller_aer_VFU-handledare_paa_LU_20240129.pptx - 2025-07-14

No title

SKÄL 2024 När skolan gör skillnad Ängelholms gymnasieskola Bedömning Identifikation: mest Identifikation: minst Social status 1-5 (medelvärden) Samhällsvetenskapsprogrammet 70 % 5 % 3,9 Ekonomiprogrammet 65 % 10 % 4,3 Naturvetenskapsprogrammet 37 % 15 % 4 Teknikprogrammet 29 % 13 % 3,5 Försäljnings- och serviceprogrammet 26 % 6 % 2,9 Barn- och fritidsprogrammet 10 % 18 % 2,2 Bygg- och anläggningsp

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/powerpoint/skal_2024_%C3%84ngelholmsstudien_SK%C3%84L_2024.pdf - 2025-07-14

No title

KAPSELENDOSKOPI Kapselendoskopi heter det när patienten får svälja en kamera som bara är lite större än ett piller. Det finns två olika kapselkameror (eller pillerkameror som de också kallas), en kamera för undersökning av tunntarmen och en kamera för undersökning av tjocktarmen. Kapselkamera för undersökning av tunntarmen med enbart en kamera. Kameran tar två bilder i sekunden under sin tid genom

https://www.vattenhallen.lu.se/fileadmin/vattenhallen/ARKIV/images/mediconalley/postrar_michaela/kapselendoskopi.pdf - 2025-07-14

No title

Årsberättelse 20 24 / VATTENHALLEN SCIENCE CENTER / ÅRSBERÄTTELSE 2024 VATTENHALLEN SCIENCE CENTER / ÅRSBERÄTTELSE 2024 / Innehåll Året 2024..........................................................3 Om Vattenhallen................................................4 Besöksstatistik ...................................................5 Styrelse, vision och mål......................................6 Me

https://www.vattenhallen.lu.se/fileadmin/vattenhallen/MIRJAM/OmVattenhallen/VH_aarsberaettelse24_web.pdf - 2025-07-14

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation Chlorophyll fluorescense Fluorescens av klorofyll! Fluorescense of chlorophyll • some green leaves (e.g. basil or spinach) • ethanol (95%) or hand sanitizer • 1 mortar • 1 mortar pestle • 1 transparent glass beaker • 1 filter • 1 funnel • 1 lamp • 1 uv-lamp (or blue laser) 1. Materials Tear the leaves into small pieces, 2. put them in a mortar... ... and crush the leaves in

https://www.vattenhallen.lu.se/fileadmin/vattenhallen/MIRJAM/PDF-filer/GeoAcademy/Chlorofyll_laboration.pdf - 2025-07-14

No title

Geo-Academy Summer School 2025 Remote sensing for vegetation monitoring Activity 1: Exploring deforestation trends in Google Earth and Global Forest Watch (approx. 30 minutes) Objective: This exercise is to engage students in exploring deforestation trends in Brazil using Google Earth Pro and Global Forest Watch . Through simple spatial analysis and visual interpretation, students may identify pat

https://www.vattenhallen.lu.se/fileadmin/vattenhallen/MIRJAM/PDF-filer/GeoAcademy/Ex1_Google_Earth_and_GFW.docx - 2025-07-14

No title

Geo-Academy Summer School 2025 Remote sensing for vegetation monitoring Activity 2: Exploring vegetation productivity in Europe with the Copernicus Land Monitoring Service (CLMS) (approx. 30 minutes) Copernicus is the Earth Observation component of the European Union’s space programme, looking at our planet and its environment for the benefit of Europe’s citizens. The Copernicus Land Monitoring Se

https://www.vattenhallen.lu.se/fileadmin/vattenhallen/MIRJAM/PDF-filer/GeoAcademy/Ex2_Vegetation_productivity_Europe.docx - 2025-07-14

No title

GEO-ACADEMY GEO-Hub for teachers in Europe GEO-Academy is a Teachers’ Academy project funded by the Erasmus+ Programme of the European Union. REF: ERASMUS-EDU-2022-PEX-TEACH-ACA under GA No. 101104693. The European Commission’s support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be

https://www.vattenhallen.lu.se/fileadmin/vattenhallen/MIRJAM/PDF-filer/GeoAcademy/geoacademy_ICOS.pdf - 2025-07-14

No title

GEO-ACADEMY GEO-Hub for teachers in Europe GEO-Academy is a Teachers’ Academy project funded by the Erasmus+ Programme of the European Union. REF: ERASMUS-EDU-2022-PEX-TEACH-ACA under GA No. 101104693. The European Commission’s support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be

https://www.vattenhallen.lu.se/fileadmin/vattenhallen/MIRJAM/PDF-filer/GeoAcademy/geoacademy_microbit_final.pdf - 2025-07-14

No title

Oranga rummet Mötesrum TARMKANALEN Korridoren ovanpå BarnrummetGröna rummet Här utför vi experiment Kemilabbet Experiment | Kalas JORDEN Planetarium Värdeskåp Experimenthallen Korridoren Shop LödrummetPersonal Stora scenen Köksön Va t t e n k r a f t v e r k Verkstad Här byggs våra experiment Salen Experiment | Möten | Kalas U p p le v e lse h y lla D ig iW a ll D ig iW a ll ENTRÉ john ericssons v

https://www.vattenhallen.lu.se/fileadmin/vattenhallen/MIRJAM/PDF-filer/floormap_vh_2022.pdf - 2025-07-14

Om Planetariet i Lund

Om Planetariet i Lund | Vattenhallen Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system. Dessa cook

https://www.vattenhallen.lu.se/planetariet/om-planetariet/historien-om/ - 2025-07-14

Res genom tarmen

Res genom tarmen | Vattenhallen Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system. Dessa cookies l

https://www.vattenhallen.lu.se/upplevelser/tarmkanalen/film-kapselkameran/ - 2025-07-14

Evolution

Evolution | Vattenhallen Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system. Dessa cookies lagrar i

https://www.vattenhallen.lu.se/upplevelser/upplevexperiment-arkiv/evolution/ - 2025-07-14

Science Slam

Science Slam | Vattenhallen Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system. Dessa cookies lagra

https://www.vattenhallen.lu.se/upplevelser/upplevexperiment-arkiv/scienceslam/ - 2025-07-14

No title

Hjärnan avskyr skrollande | Små barns utveckling | Tuffa skärmråd VARMARE KL IMAT ANTIB IOT IKARES ISTENS Tropiska sjukdomar sprider sig i Europa Kan göra infektioner dödliga V Å R E N 2 0 2 5 – nya hot och skydd Infektioner p o p u l ä r v e t e n s k a p l i g t o m f o r s k n i n g i n o m m e d i c i n o c h h ä l s a & När vanliga infektioner är tecken på värre VARNINGAR + Släpp Skärmen! Vet

https://www.vetenskaphalsa.se/wp-content/uploads/2025/05/VH-var-2025.pdf - 2025-07-14