Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 127785 sökträffar

Om fakulteten

Organisation Ledning, styrelse, nämnder och kommittéer Jobba hos oss! Lediga anställningar och länk till ansökningssystemet Kontakt Se kontaktuppgifter till fakultetens medarbetare Verksamhetsdokument Strategisk plan, handlingsplaner och andra fakultetsspecifika verksamhetsdokument. För media Fakultetens forskare medverkar ofta i media inom områden som efterfrågar expertis inom juridik och rättssy

https://www.jur.lu.se/om-fakulteten - 2025-03-19

Nämnden för utbildningen på forskarnivå

Fakultetsstyrelsens nämnd för utbildningen på forskarnivå (NUF) ansvarar på delegation från fakultetsstyrelsen för att utbildningen på forskarnivå genomförs i enlighet med de strategier och mål som fakultetsstyrelsen ställt upp och är även beredande organ till fakultetsstyrelsen vad gäller övergripande beslut. Nämndens arbete styrs av fakultetsstyrelsens strategier och mål av den reglering som fin

https://www.jur.lu.se/om-fakulteten/organisation/namnden-utbildningen-pa-forskarniva - 2025-03-19

Nämnden för utbildningen på grund- och avancerad nivå

Fakultetsstyrelsens nämnd för utbildningen på grund- och avancerad nivå (NUGA) ansvarar på delegation från fakultetsstyrelsen för att utbildningen på grund- och avancerad nivå genomförs i enlighet med de strategier och mål som fakultetsstyrelsen ställt upp och är även beredande organ till fakultetsstyrelsen. Arbetet sker i nära kontakt med verksamheten (dekan, prefekt, studierektorer, lärarlagsans

https://www.jur.lu.se/om-fakulteten/organisation/namnden-utbildningen-pa-grund-och-avancerad-niva - 2025-03-19

Gemensamma bedömningskriterier för G-provet

1. Provets inrättande Fyra musikhögskolor har enats om gemensamma bedömningskriterier och varje musikhögskola avgör hur de vill bedöma de sökandes förmåga i förhållande till kriterierna.Kriterierna är fastställda av musikhögskolornas chefer (prefekt, högskolerektor eller motsvarande) och ska gälla tills vidare.  2. Om provet G-provet räknas som ett prov och består av tre delprov: G1 – Sång och spe

https://www.mhm.lu.se/utbildning/antagning/antagning-musiklararutbildning/g-prov-gemensamma-prov/gemensamma-bedomningskriterier-g-provet - 2025-03-19

Behörigheter och urval

Fristående kurser Grundläggande behörighet är ett minimikrav för att kunna bli antagen till all högskoleutbildning. Notera att du måste bifoga handlingar som styrker såväl grundläggande behörighet som särskild behörighet för högskolestudier till din ansökan. Särskild behörighetMusikhögskolan i Malmö använder sig av särskild behörighet samt alternativt urval till en del kurser. Vill du veta mer kan

https://www.mhm.lu.se/utbildning/fristaende-kurser/behorigheter-och-urval - 2025-03-19

Information om webbregistrering och kursstart

Fristående kurser - Musikhögskolan i Malmö Genom att registrera dig bekräftar du att du vill behålla den studieplats du har blivit erbjuden. Du måste vara registrerad på en utbildning för att kunna delta i undervisning och examination samt erhålla studiemedel från CSN. Information om kursstartDet är viktigt att du tar kontakt med kursansvarig om du inte kan komma till introduktionsmötet, gör du in

https://www.mhm.lu.se/utbildning/fristaende-kurser/information-om-webbregistrering-och-kursstart - 2025-03-19

Pedagogiska påbyggnadsutbildningar

Kompletterande pedagogisk utbildning, inriktning i musik (KPU) Kulturskolepedagog (scenkonst, konst, musik) Masteruppsatskurs i musikpedagogik (forskarförberedande) Kontakt Carina Gustin Utbildningsledarecarina [dot] gustin [at] mhm [dot] lu [dot] se (carina[dot]gustin[at]mhm[dot]lu[dot]se) +46 40 32 54 12Lena Hallabro Utbildningsledarelena [dot] hallabro [at] mhm [dot] lu [dot] se (lena[dot]halla

https://www.mhm.lu.se/utbildning/pedagogiska-pabyggnadsutbildningar - 2025-03-19

Stipendier

Musikhögskolan i Malmö erbjuder årligen sina studenter ett flertal stipendier inom olika musikaliska inriktningar. Stipendier på närmare en miljon kronor kan delas ut tack vare samverkan med stiftelser, organisationer och donationer från privatpersoner. Att få ett stipendium innebär uppmuntran och ett viktigt ekonomiskt tillskott för exempelvis vidareutbildning eller instrumentinköp. Ansökningsper

https://www.mhm.lu.se/stipendier - 2025-03-19

Tribute to Gary McPherson

E-post (obligatorisk) . . Kryssa i om du stannar på mingelmat. . Kryssa i om du vill hålla tal (ca 5 minuter). . Kryssa i om du vill framföra ett musikstycke (ca 5 minuter). When you send in this webform to Lund University, we process your personal data in accordance with existing legislation. To find out more about the processing of your personal data, visit the Lund University website: Processin

https://www.mhm.lu.se/formular/tribute-gary-mcpherson - 2025-03-19

Music report

Please note that once your concert is done you must fill in this form within three days. The information is needed to report the concert to STIM.  Vänligen rapportera in antal besökare senast tre dagar efter din konsert. Informationen används som underlag vid rapportering till STIM.     Name of person responsible for concert (obligatorisk) Konsertansvarig Mail address (obligatorisk) Mejladress Dat

https://www.mhm.lu.se/formular/music-report-musikrapport - 2025-03-19

Antagning till konstnärligt kandidatprogram i musik

SångPianoGitarrBlockflöjtCembaloSymfoniorkesterinstrumentFlöjtOboeKlarinettFagottValthornTrumpetTrombonTubaViolinViolaCelloKontrabasSlagverkHarpaKomposition/ArrangeringKompositionArrangering/Komposition, klassisk inriktningArrangering/Komposition, jazzinriktningJazz/ImprovisationJazz/Improvisation (Instrumental/Sång)Folk- och världsmusikFolk- och världsmusikIndividuell studiegångIndividuell studie

https://www.mhm.lu.se/utbildning/antagning/antagning-musiker-och-kyrkomusikerutbildningar/antagning-till-konstnarligt-kandidatprogram-i-musik - 2025-03-19

Möt fyra studenter från våra fristående kurser

André Lindblad | Musikhögskolans storband, MUHG65, 7,5hp­­ (gitarr) Innan André blev antagen till musiklärar­prog­rammet, med inriktning jazz­gitarr, stu­de­rade han tre år på olika folkhögskolor med inriktning jazzensemble. Nu komb­inerar han program­studier med en fristå­ende kurs.– När jag såg att det fanns en fristående kurs i storband var min första tanke; vem vill inte spela storband? Jämför

https://www.mhm.lu.se/mot-fyra-studenter-fran-vara-fristaende-kurser - 2025-03-19

Performance Studies – Repetitör

FRISTÅENDE UNIVERSITETSKURS | 1 ÅR | 60 HP Ingen antagning 2024. Utbildningspresentation Performance Studies - Repetitör är en ettårig fristående universitetskurs på avancerad nivå som vänder sig till pianister med hög konstnärlig nivå och förmåga. Utbildningen syftar till att förbereda dig för professionell verksamhet som repetitör inom opera och musikteater. Inom ramen för utbildningen erbjuds d

https://www.mhm.lu.se/performance-studies-repetitor - 2025-03-19

Aramis Silvereke

Jag valde att läsa Komposition – Musik för film och media eftersom jag alltid haft ett stort intresse för film och spel, särskilt de som berättar starka och engagerande historier. Efter att ha studerat klassisk gitarr i USA fortsatte jag med en kandidatutbildning i komposition vid Örebro Universitet, där jag kombinerade min bakgrund i låtskrivande och musikproduktion med klassisk komposition. Den

https://www.mhm.lu.se/om-oss/mot-vara-alumner/aramis-silvereke-filmkompositor - 2025-03-19

Malin Sjökvist

När Malin var 15 flyttade hon till Falun för att studera vid Musikkonservatoriet. Då tyckte hon det var svårt att välja mellan slagverk och klarinett men efterhand blev det mer och mer slagverk. Efter att Lennart Gruvstedt, tidigare slagverkslärare vid Musikhögskolan i Malmö, varit på besök och gett Malin en privatlektion som påverkade henne väldigt mycket, sökte hon in till Musikhögskolan i Malmö

https://www.mhm.lu.se/om-oss/mot-vara-alumner/malin-sjokvist-slagverk - 2025-03-19

Jon Lipscomb

Why did you choose to study at Malmö Academy of Music? I was attracted by the openness of the Master’s in jazz/improvisation. There is a lot more room for personal development and intrigue at Malmö Academy of Music. I was given the opportunity to immerse myself in what I wanted to study. What did you study before you started at Malmö Academy of Music? I studied guitar and recording and production

https://www.mhm.lu.se/om-oss/mot-vara-alumner/jon-lipscomb-freelance-musician - 2025-03-19

Möt våra alumner

Vad händer efter examen? Möt några av våra alumner! Johannes Rückert Becker | sångare, pedagog & arrangör Ämneslärarutbildning för gymnasieskolan, pop/rock, 2019 Iris Bergcrantz | Sång Kandidatprogram jazz/improvisation, 2019 Elvira Broberg | Trumpet Masterprogram symfoniorkesterinstrument, 2019 Robert Bennesh | Kyrkomusik och orgel Organistexamen, 2009Konstnärlig masterexamen i kyrkomusik (inrikt

https://www.mhm.lu.se/om-oss/mot-vara-alumner - 2025-03-19

Annie Hultstein

Varför valde du att studera just vid Musikhögskolan i Malmö? Innan jag började på Musikhögskolan i Malmö studerade jag en kantorsutbildning på Oskarshamns folkhögskola. När jag sedan ville plugga vidare insåg jag att det inte fanns speciellt många högskolor som erbjuder kandidatutbildning i kyrkomusik. I slutändan var det nog faktiskt slumpen som gjorde att det blev just Malmö. Hur fick du ditt fö

https://www.mhm.lu.se/om-oss/mot-vara-alumner/annie-hultstein-organist - 2025-03-19

Edvin Hjertquist

Efter två år på Skurups Folkhögskola kändes det naturligt för mig att söka till Musikhögskolan i Malmö, då jag alltid varit intresserad av musikläraryrket. Med föräldrar som båda arbetat som musiklärare föll valet sig självklart. Idag undervisar jag på Estetiska programmet Musik på Nicolaiskolan i Helsingborg, där jag började efter att ha haft min praktik där under utbildningen. När min handledare

https://www.mhm.lu.se/om-oss/mot-vara-alumner/edvin-hjertquist-musiklarare - 2025-03-19

Alice Andersson

När jag sökte till Musikhögskolan i Malmö visste jag att jag ville arbeta med musik och scenkonst, och jag kombinerade studierna med jobb inom dessa områden. Utbildningen blev en möjlighet att utforska hur jag ville uttrycka mig både konstnärligt och praktiskt. Det jag uppskattade mest var den breda kunskap jag mötte bland mina studiekamrater och hur de öppnade dörrar till musikaliska världar jag

https://www.mhm.lu.se/om-oss/mot-vara-alumner/alice-andersson-saxofonist-scenkonstnar-och-pedagog - 2025-03-19