Kurs

Kurs 7,5 högskolepoäng • ENGC14

Två/flerspråklighet är vanligt i moderna samhällen. Strävan efter att förstå hur flerspråkighet kan påverka andra aspekter av kognition (t.ex. flexibelt och kreativt tänkande, perception, känslor, beslutsfattande) har blivit ett centralt mål inom många discipliner, inklusive lingvistik, utbildningsvetenskap och psykologi. Huvudsyftet med kursen är att göra studenten bekant med samt att ge praktisk erfarenhet av experimentella metoder i studiet av den flerspråkiga hjärnan genom att presentera aktuella teorier och debatter om förhållandet mellan språk och kognition hos flerspråkiga. Läsmaterialet kommer att bestå av tidskriftsartiklar och bokkapitel, vilka kommer att göras tillgängliga genom kursplattformen.

Kurstillfälle: höstterminen 2025
Studiesätt: halvfart, dagtid
Kursperiod: 2025-11-03 – 2026-01-18
Kursspråk: engelska
Anmälningskod: LU-34206
Behörighet: Grundläggande behörighet samt 30hp i Engelska.

Second Admission Round
Nationell ansökningsomgång
Höstterminen 2025

Anmälan öppnar 17 mars

15
april 2025

Engelska

Mer om ämnet, forskning, personal mm.

Sidansvarig: webmastersol.luse | 2020-06-15