Ny svensk- och språklärarutbildning med största språkutbudet i södra Sverige startar i höst!

Publicerad den 24 februari 2011

Vill du bli svensk- eller språklärare? Du kan nu söka till en unik ämneslärarutbildning som startar i höst i regi av Lunds universitet och Högskolan Kristianstad.

I går kom det efterlängtade beskedet från Högskoleverket - vi får examinera lärare i svenska, svenska som andraspråk, engelska, franska, spanska, italienska och tyska. Det är det största språkutbudet i södra Sverige! Lärarutbildningen är förlagd till Språk- och litteraturcentrum i Lund och Campus Helsingborg. Vi kan erbjuda en högkvalitativ utbildning med djupa ämneskunskaper, internationell prägel och de bästa verktygen för ett yrkesliv som ämneslärare. Kom ihåg: Om du vill läsa till lärare i franska, italienska, spanska, svenska som andraspråk och tyska är det bara teamet Lunds universitet och Högskolan Kristianstad som har examensrätt i Skåne.