Horace Engdahl på SOL

Publicerad den 7 mars 2007

Horace Engdahl, Svenska Akademiens ständige sekreterare, och Hans Pålsson, konsertpianist med världsrykte och pianoprofessor vid LU är ledamöter av Kulturforum vid Lunds universitet, och båda har musiken som gemensam passion. Horace Engdahl är själv framstående pianist.

Tillsammans kommer de att samtala om musik, särskilt pianorepertoaren. I programmet ingår verk av Haydn, Schubert och Börtz. Poeten Niklas Törnlund läser egnas och andras dikter om musik och litteraturdocenten Johan Stenström introducerar - båda ingår i Kulturforum. Tid: onsdagen den 14 mars kl 19.00
Plats: Hörsalen, Språk- och litteraturcentrum, Helgonabacken 12.
Biljetter à 60 kr kommer att säljas i SOL-receptionen fr o m måndag (12/3) kl 10.00.
OBS. begränsat antal platser. Kulturforum har publicerat antologin "Det eviga som traditionsbrott" och medverkat vid en studentafton 2006. Göran Bexell är ordförande och övriga ledamöter är Bengt Olle Bengtsson, Sigrid Combüchen, Horace Engdahl, Katarina Mazetti, Hans Pålsson, Johan Stenström (sekreterare), Sven Strömqvist, Mats Svegfors, Niklas Törnlund och Eva Österberg.